Olipa hyvää broilerikeittoa Hgin puistoruokailussa, miten tehdä itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hghg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hghg

Vieras
Onkos täällä keään, joka olisi syönyt viime viikolla Helsingin leikkipuistoruokailussa kanakeittoa? Olipa niin hyvää ett maistui meidän todella nirsolle uhmiksellekin! Miten tehdä tuollainen tavallinen simppeli kanakeitto itse? Siinä tuntui olevan vain perunaa, porkkanaa ja broileria, kirkas (?) liemi ja joku yrtti. Auttakaa kehnoa äitiä! Miten niistä broileripaloistakin saa niin pehmeitä? Kun googlaa niin hakutuloksiksi tulee vaan turhan monimutkaisia hienostelureseptejä. Ja olihan se perjantain kasvissosekeittokin tosi maukasta. ei mun tekemistä sosekeitoista tule tuon makuisia. Kuka osaisi tehdä ja neuvoa?

olisiko ollu rakuunaa?

parhaimman liemen keittoon saa kun ensin keittää broilerinrintafileet suolalla, pippurilla ja laakerinlehdillä maustetussa vedessä, sitten siivilöii liemen keiton pohjaksi ja paloittelee fileet.Liemeen kiehumaan kasvikset, ja lopuksi lisää broilerkuutiot ja tuoreet yrtit.

kasvissosekeittoon kannattaa laittaa myös liemikuutio tai fondi, ja lisätä ranskankermaa,smetanaa tai sulatejuustoa tai tuorejuustoa niin makuun saa syvyyttä.

Kotiruoasta saa laitosmaisempaa kun pilkkoo ainekset riittävän pieniksi. Ruoka on myös melko pehmeää, vihannekset keitetty hiukan yli. Suurustaakin voi. Ja tärkeää on että ruuan antaa jäähtyä ennen tarjoilua syöntilämpöiseksi. Näillä vinkeillä omat naperot syövät kotona keittoja paremmin, diggaavat myös puistoruokaa kovasti. Aikuisen silmään näyttävät aika mössöiltä ne pöperöt.

Tuotetiedot
11.11
.2013

www.palmia.fi
Tuote
Broilerikeitto
Tuotenumero
K14211
Ainesosat
Vesi, peruna, kasvikset (porkkana, paprika, purjo, selleri, palsternakka
), suikaloitu suomalainen
broilerinliha (18 %), ruohosipuli, persilja, mausteet, sokeri. Tuotteen suolapitoisuus: 0,5 %.
-
tuote saattaa sisältää
luita
Tuotteessa käytetyt mausteet ja aromit
Korianteri, kurkuma, sarviapila, cayennepippuri, fenkoli, juustokumina, mustapippuri,
valkopippuri

Yhteistyössä