Olipa sitten ärsyttävä tilanne eilen baarissa jossa olen töissä, mutta eilen siis olin viihteellä

Mun mielestä on asiatonta käydä vapaa-ajalla ryyppäämässä omalla työpaikalla. t. ravintolatyöntekijä

Täällä vaikuttaisi olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että raflan työntekijä jossain vaiheessa iltaa vaihtaa tiskin puolta. :D

Täällä vaikuttaisi olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että raflan työntekijä jossain vaiheessa iltaa vaihtaa tiskin puolta. :D

Kyllä mäkin saatan vaihtaa tiskin puolta jos pomo sanoo, että mene vain pois kun on niin vähän porukkaa. Työaikana en kuitenkaan juo enkä kyllä pakosta juo vaikka pääsisin aiemmin töistä.

Jaa kyllä mä oon useamman kerran kävelly siddu kädessä baarista toiseen. Tokin annan pois jos joku jotain sanoo. Ei mun mielestä mitenkään kamala rikkomus saatikka anniskeluoikeuksia ton takia kukaan menettää. Jos ei sitten varastettu kalja ollu.

[QUOTE="vieras";22856381]Jaa kyllä mä oon useamman kerran kävelly siddu kädessä baarista toiseen. Tokin annan pois jos joku jotain sanoo. Ei mun mielestä mitenkään kamala rikkomus saatikka anniskeluoikeuksia ton takia kukaan menettää. Jos ei sitten varastettu kalja ollu.[/QUOTE]

Aika typerää...

[QUOTE="vieras";22856381]Jaa kyllä mä oon useamman kerran kävelly siddu kädessä baarista toiseen. Tokin annan pois jos joku jotain sanoo. Ei mun mielestä mitenkään kamala rikkomus saatikka anniskeluoikeuksia ton takia kukaan menettää. Jos ei sitten varastettu kalja ollu.[/QUOTE]

No siitä vain saattaa baari joutua vaikeuksiin jos tarkastaja näkee tuollaasen. Mutta mitäpä se sua haittaa koska olet vain asiakas. Mä kuitenkin puolustin oman työpaikkani etua, mutta se on joittenkin mielestä väärin.

Kyl meidän paikkakunnalla ainakin käy baarityöntekijät, portsarit ja narikkatyöntekijät ihan työpaikkassaan viihteelle. Eikä se mun mielestä ole mitenkään omitusita. Meil päin on kolme keskustabaaria ja sit kaksi räkälää sivukylillä ja tanssipaikka joka on auki silloin tällöin.

Kuinkahan kauan menee ennenkun joku karletin sukulaasista tai kavereista hermostuu tähän julkiseen haukkumiseen ja tuloo paljastelemaan vuorostansa omia juttuja..

nimim. Ei välttämättä kauaakaa

No siitä vain saattaa baari joutua vaikeuksiin jos tarkastaja näkee tuollaasen. Mutta mitäpä se sua haittaa koska olet vain asiakas. Mä kuitenkin puolustin oman työpaikkani etua, mutta se on joittenkin mielestä väärin.

Siis millasiin vaikeuksiin? Jos kävelen ajatuksissani (tai hiprakassa) lasi kädessä ulos ja seuraavaan baariin sisään niin mitä vaikeuksia ravintolat siitä saa? Tietääkseni saa liikkua sisään ja ulos.

Jos olisin baarityöntekijä ja töissä kivassa paikassa, niin tottakai ottaisin välillä häppää asiakkaiden kanssa vapaa-ajalla. Sellaistahan se parhaimmillaan on. Mukavimmissa pubeissa joissa olen käynyt, ovat työntekijät ottaneet häpänderiä kesken työvuoron asiakkaiden kanssa. Ei toimisi meillä Suomessa.

[QUOTE="vieras";22856460]Siis millasiin vaikeuksiin? Jos kävelen ajatuksissani (tai hiprakassa) lasi kädessä ulos ja seuraavaan baariin sisään niin mitä vaikeuksia ravintolat siitä saa? Tietääkseni saa liikkua sisään ja ulos.[/QUOTE]

Ei laseja/pulloja saa viedä ulos. Mieti nyt mikä härdelli siitä tulis kun kaikki känniset idiootit lähtis ulos hajottelemaan tuoppinsa ja pullonsa! Lasnsirua lainehtis vielä enemmän ku nyt. Se vaan on kiellettyä ja baari toimii väärin jos antaa viedä juomia pihalle.

[QUOTE="vieras";22856483]Jos hänelle oli myyty ja annettu baarissa avaamaton kaljapullo niin siinä on jo alkoholilainsäädäntöä rikottu. Kuka nyt avatun pullon takinhihaan työntäisi.[/QUOTE]

Känninen ihminen esim.?

[QUOTE="vieras";22856483]Jos hänelle oli myyty ja annettu baarissa avaamaton kaljapullo niin siinä on jo alkoholilainsäädäntöä rikottu. Kuka nyt avatun pullon takinhihaan työntäisi.[/QUOTE]

Mikä hiton avaamaton pullo. :laugh:

[QUOTE="vieras";22856460]Siis millasiin vaikeuksiin? Jos kävelen ajatuksissani (tai hiprakassa) lasi kädessä ulos ja seuraavaan baariin sisään niin mitä vaikeuksia ravintolat siitä saa? Tietääkseni saa liikkua sisään ja ulos.[/QUOTE]

Baarin työntekijöitten velvollisuutena on valvoa, että lasin/pullon kanssa ei sieltä lähdetä ja tämä perustuu ihan Suomen lakiin.

Et ole ilmeisesti kuullut alkoholilainsäädännöstä, anniskeluoikeudesta ja sen menettämisestä. Anniskelu on siis luvanvaraista toimintaa, johon on ihan laki olemassa. Jos ravintola päästää asiakkaita juomien kanssa anniskelualueen ulkopuolelle (nekin on ravintoloissa erikseen määritelty), voi ravintola menettää anniskelulupansa. Ja mitähän tapahtuu viihderavintolalle, jos siltä otetaan luvat pois? Se ei saa enää myydä alkoholijuomia. Mutta kyllähän tietysti mehuakin myymällä pulju pysyy pystyssä..

[QUOTE="vieras";22856584]Niin kuten sanoin, jos joku mainitsee asiasta ja haluaa tuopin takas niin totta kai annan. Mutta toistaseksi kukaan ei oo sanonu mitään. Emmä tätä usein tee, mut joskus ei ehdi ees siddua juoda ku rupee jo paikka tympiin :)[/QUOTE]

Tuohan olisikin kätevää, jos naapuribaarissa on halvempi siideri. Voisi käydä sieltä ostamassa siiderit, mutta mennä jorailemaan sinne parempaan bilemestaan. Ja se bilemestakin on tyytyväinen, kun raahaat sinne naapuribaarin astioita.

[QUOTE="vieras";22856584]Niin kuten sanoin, jos joku mainitsee asiasta ja haluaa tuopin takas niin totta kai annan. Mutta toistaseksi kukaan ei oo sanonu mitään. Emmä tätä usein tee, mut joskus ei ehdi ees siddua juoda ku rupee jo paikka tympiin :)[/QUOTE]

Meinaatko että ne lasit on niille paikoille ilmasia? Aika noloa tollanen, varastat ja sitten vielä puolustelet..

Niin kuten jo aiemmin mainittin niin mitäpä sä välitat koska olet asiakas. Mä kuitenkin edelleen olin siellä omalla työpaikalla. Vaikka mä olen siellä viihteellä, niin kyllä mä huomaan jos joku tekee väärin. Kyllä mä olen mennyt hakemaan kupin pois joltakin tuntemattomalta jätkältä kun on mennyt pihalle sen kanssa. Monelle olen sanonut, että ei saa mennä kupin kanssa sinne ja kiltisti mua on silti toteltu.

Onneksi en ole baarissa töissä, niin ei tarvii katella tollasia asiakkaita, jotka ei osaa edes perussääntöjä noudattaa...

[QUOTE="vieras";22856605] Ja se bilemestakin on tyytyväinen, kun raahaat sinne naapuribaarin astioita.[/QUOTE]

Naapurissa sitten taas ollaan todella tyytyvääsiä kun laseja katoaa. Niitä kun menee rikkikin ihan kiitettävästi. Ei vain ihmiset tajua mikä hävikki niissä laseissa on.