Olipa tosi tympeän kuuloinen perhepäivähoitaja... Pelottaa viedä lapsi sinne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peloissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
No meillä noin tympeän kuuloinen hoitaja oli todellisuudessakin melko karu.
Anteeksi vaan, mutta meillä oli niin huono kokemus kyseisestä hoitajasta, että oli pakko vaihtaa hoitopaikkaa.
Lapsi ei todellakaan halunnut sinne mennä, enkä yhtään ihmettele, kun tyly kohtelu oli niin räikeää.
Esimerkkinä: Lapsi kertoi aamulla hoitoon tullessa oppineensa uuden asian, hoitaja tokaisi vaan tylysti "Mitaliako odotat!"

Eih, nyt tuli kaikki kauhukuvat mieleen.. :( Jos tuokin täti on oikea hirviö... Ja lapsi niin pieni, ettei osaa kertoa, jos joku vialla... :(

Kyllä sä siitä lapsestasi huomaat ilman sanojakin, jos kaikki ei ole hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Anteeksi vaan, mutta meillä oli niin huono kokemus kyseisestä hoitajasta, että oli pakko vaihtaa hoitopaikkaa.
Lapsi ei todellakaan halunnut sinne mennä, enkä yhtään ihmettele, kun tyly kohtelu oli niin räikeää.
Esimerkkinä: Lapsi kertoi aamulla hoitoon tullessa oppineensa uuden asian, hoitaja tokaisi vaan tylysti "Mitaliako odotat!"

Eih, nyt tuli kaikki kauhukuvat mieleen.. :( Jos tuokin täti on oikea hirviö... Ja lapsi niin pieni, ettei osaa kertoa, jos joku vialla... :(

niin kai.... silti pelottaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

niin kai.... silti pelottaa :(

No varmasti :hug:.

Mutta voihan olla, että tyyppi on ihan erilainen livenä. Kaikki ei ihan oikeasti osaa puhua puhelimessa, ja tosiaan voi olla, että pph:lla oli lasten kanssa "tilanne päällänsä". Yritä ajatella positiivisesti vielä. Jos menet tutustumiskäynnille kovin pessimistisenä, saatat alkaa nähdä mörköjä sielläkin, missä niitä ei ole. Tuntosarvet pystyyn ja positiivinen mieli mukaan!

Minä olen puhelimessa ihan tönkkö, mutta sitten kasvotusten olenkin ihan eri ihminen:) Itse en ole pph, mutta tulen juttuun paremmin lasten, kuin vanhempien kanssa. Eikös hoidossa pääasia ole, että lapsen on hyvä olla ja hänellä on turvallinen ja hyvä hoitosuhde hoitajaan?

olen pph ja mun korviin tuo puhelu kuulosti tosi tylylle.ei hoitaja voi noin kohdella asiakkaitaan!! vihastuttaa tollanen! lapsen hoitoon vieminen on vanhemmille iso asia ja sen pitää sujua pehmeesti sekä lapselle että vanhemmille.itselläni on työni puolesta kamalia kokemuksia sekä joistakin hoitajista että päiväkodeista ja jos joutusin omat lapseni hoitoon viemään(jota ei luojan kiitos tapahdu,ku en luota enään kehenkään nuiden kokemusteni takia)niin tuollaisen puhelun jälkeen en vaivautuisi edes tutustumaan(sillä käynnillähän hoitaja voi tsempata ja muuten olla täysi p....)vaan vaatisin uuden hoitajan.tilanne vaan on useassa paikassa niin huono että pitää olla kunnon perusteet että saa uuden hoitajan:( mutta sittehän voi yrittää yksityiselle puolelle. jos hyvä hoitaja löytyy(joita on paljon) niin perhepäivähoito on mielestäni pienille parempi kuin päiväkoti.

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Alkuperäinen kirjoittaja kahdenmamma08:
Just tuon takia en viekään lapsiani pph:lle. Tarkkaile tilannetta, ikinä ei voi tietää mitä siellä seinien sisällä sit tapahtuu. Kun menette tutustumiskäynnille ja jos vieläkin on noin tympeä niin mä vaihtasin paikkaa heti.

Luulisi että etenkin pienten lasten vanhempien mielestä perhepäivähoito olisi parempi. Onhan se sellainen kodinomainen hoitopaikka ja hoitajalla on paljon enemmän aikaa kohdella lapsia yksilöinä, kun heitä on se neljä.

Äitini on ollut lähes koko ikänsä perhepäivähoitaja ja voin kyllä sanoa että hän on omalla paikkakunnallaan suosittu hoitaja. Kaikki ovat tykänneet, sekä lapset että vanhemmat. Monesti suhde lapseen ja perheeseen on jatkunut vielä hoitosuhteen loputtuakin.

En siis ymmärrä perhepäivähoidon "haukkujia", mikä siinä on niin kamalaa?

Varmaankin siksi, että päiväkodissa on useampia henkilöitä töissä jotka valvovat toisiaan. Ryhmäpph:t asia erikseen. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että yleisesti ottaen pph on parempi alle nelivuotiaalle kuin päiväkoti. Vanhemmat sisarukset tietysti muuttavat koko asian.

semmosta vielä että kyllä hoitajan on hyvä tulla juttuun vanhempienkin kanssa eikä pelkän lapsen.täytyy voida puhua lapsen asioista.ja tutustuminen on tosi tärkeetä.mulle tuotiin yhdesti 9kuinen vauva hoitoon ilman tutustumista.ihan outo vauva työnnettiin ovenraosta vaan syliin.vauva parka:( onneksi ei ujostellut.tuli varahoitoon noin kuukaudeksi ja lyhyellä varotusajalla,mut luulin että vanhemmat oisivat edes hetkeksi jääneet aamulla katsomaan mihin lapsensa jättävät!!!!!!!! yksi äiti taas ilmotti ettei halua kuulla miten lastensa hoitopäivä on mennyt :( surullista kun minusta se oli yksi tärkeä osa työtäni...informoida vanhempia

Alkuperäinen kirjoittaja yksi pph täällä:
semmosta vielä että kyllä hoitajan on hyvä tulla juttuun vanhempienkin kanssa eikä pelkän lapsen.täytyy voida puhua lapsen asioista.ja tutustuminen on tosi tärkeetä.mulle tuotiin yhdesti 9kuinen vauva hoitoon ilman tutustumista.ihan outo vauva työnnettiin ovenraosta vaan syliin.vauva parka:( onneksi ei ujostellut.tuli varahoitoon noin kuukaudeksi ja lyhyellä varotusajalla,mut luulin että vanhemmat oisivat edes hetkeksi jääneet aamulla katsomaan mihin lapsensa jättävät!!!!!!!! yksi äiti taas ilmotti ettei halua kuulla miten lastensa hoitopäivä on mennyt :( surullista kun minusta se oli yksi tärkeä osa työtäni...informoida vanhempia

miten joku voi olla noin välinpitämätön :(

ap: käyt tutustumassa ja katsot miten lähtee menemään... vaistoihin kannattaa kyllä luottaa, lapsista näkee tykkääkö olla

luulin ji hetken että minä olin tuo hoitaja, mutta aika olikin väärä. Sain viimeviikolla puhelun lapsen äidiltä, vastasin puhelimeen että terve, koska luulin että sieltä soittaa yhden toisen lapsen isä, jonka piti tulla juuri siihen aikaan hakemaan lastaan, ja mulla ei vielä ollut sen numeroa ylhäällä. Olin kun puulla päähän lyöty kun se ei ollutkaan se isä. No hämmenyksissä sitten jotain änkytin.. kaiken lisäksi meillä oli vielä tutustuja käymässä ja lasten pukeminen kesken. Lapset pitivät vähän mekkalaa ja osa matoistakin pesussa joten vielä äänetkin kaikuivat. Semonen vinkki vanhemmat, että jos te menette sinne hoitajalle tutustumaan tosi epäluuloisina jo valmiiksi niin hoitaja ei kyllä saa kovin hyvää kuvaa. Toisekseen se epäluulo tarttuu lapseen ja voi aiheuttaa hoitohaluttomuutta joka ei johdu hoitopaikasta. Avoimin mielin tutustukaa, niin hoitajan systeemit tulevat paremmin esille. Js joku asia mietityttää niin kysykää hoitajalta, täällä keskustelupalstalla ihmettely ei paljoa asiaa ratkaise.

Alkuperäinen kirjoittaja kahdenmamma08:
Just tuon takia en viekään lapsiani pph:lle. Tarkkaile tilannetta, ikinä ei voi tietää mitä siellä seinien sisällä sit tapahtuu. Kun menette tutustumiskäynnille ja jos vieläkin on noin tympeä niin mä vaihtasin paikkaa heti.

Joo, siis todellakin jos PUHELIMESSA kuullostaa oudolta niin ei siis missään NIMESSÄ voi sinne lastaan viedä!!!

Voi apua teitä!!!!

Aatelkaas, sillä hoitajalla saattoi olla ajatus ihan muualla.Eipä siinä työpäivän aikana todellakaan keskitytä mihinkään puheluihin kun silmä kovana seurataan lasten toimia.
Ja kaikki nyt ei vaan OSAA puhua luontevasti puhelimessa.

Mutta toki toki, ethän missään nimessä vie lastasi tuollaiseen kauhujen kammioon, jossa jo tätikin kuullostaa puhelimessa TYMPEÄLTÄ!!!

Kannattaa tosiaan miettiä, että kenen luo lapsensa päästää. Itse olin hoidossa naisen luona, joka saattoi lukita minut koko päiväksi yhteen huoneeseen ja huiteli omilla asioillaan. Kukaan ei valvonut tai lohduttanut, jos vaikka satutin itseni. Minut otettiin tietenkin pois, mutta ehdin olla aika pitkään, koska nainen oli taitava esittämään mukavaa aikuisille.

No meillä oli sellainen puhekyvytön, aloitekyvytön pph, jolta sai kaiken tiedon nyhtää. En halunnut pidempään lastani siellä pitää. Ei pph:n tarvitse olla mikään myyntitykki, mutta jos puheesta ei saa mitään irti, ei ole kiinnostunut hoitolapsesta yhtään mitenkään ja antaa huonon vaikutuksen, niin en minä lastani sinne pistä.

Mutta kyllä minä suosittelen paikanpäällä käymistä, huonoja hetkiä toki sattuu kenelle tahansa.

Yhteistyössä