Olipas ahdistava bussimatka. Huh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää bussiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enää bussiin

Vieras
Istahdin bussiin, pari penkkiriviä edempänä oli joku ulkomaalainen joka alkoi samantien kyttäämään minua, no seuraavalla pysäkillä siirtyi viereiselle penkkiriville viereeni istumaan. Kyttäsi koko 30min matkan ajan minua vähän väliä, silleen todella ahdistavasti pitkään kytäten.

Kun tuli "päätepysäkki" (josta bussi kyllä jatkaa vielä eteenpäin toiseen paikkaan) niin aloin tekemään lähtöä, nostin kassin olalle jne. Mies näytti myös siltä kuin olisi jäämässä tässä pysäkillä pois, MUTTA kun laskin kassini takaisin penkille, otti hän taas tukevamman istuma-asennon, aivan kuin ei olisikaan jäänyt pois kyydistä kun näki etten minä aikonutkaan jäädä. Vahtasi kokoajan liikkeitäni, että olenko jäämässä pois vai en. Kun viimein nousin, niin hänkin nousi. Ai että kun ahdisti lähteä bussista jos vaikka lähtee seuraamaan tms. Otin puhelimen käteen ja "soitin" esittäen kysymyksiä Missä oot, okei tuun sinne jne.

Miten ne osaakin olla noin ahdistavia? Ihan ku kaikki maailman naiset olis heistä kiinnostuneita. Ei ole eka kerta, viimeksi yritti silmää iskeä yksi ja joka ainoa kerta onnistuin kääntämään katseeni niin, ettei onnistunut :D

No, nyt muistan taas miksen tykkää busseista

[QUOTE="a.p";30667238]No KYLLÄ. Onko tämä täällä ihan yleistä?

Oli kyllä todella ahdistavaa istua siinä kun toinen kyttää vieressä.[/QUOTE]

Kiva puhua itsensä kanssa?

Facebookissa oli vastaava päivitys jonku aikaa sitten. Sillon vaan oltiin seurattu rappukäytävän ovelle asti, ja saatu onneks just nenän edestä ovi kiinni.
...otappa ens kerralla salaa kuvakin miehestä, salamavalo pois, ja muka puhut kännykkään ja otat kuvan samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ei enää bussiin;30667231:
Miten ne osaakin olla noin ahdistavia?

Itsellä tullut kerran kans ahdistava tilanne sysimustan miehen kanssa. Olin koulun ruokalassa syömässä ruuhkattomaan aikaan. Tilaa oli yllin kyllin, siinä pöydässä missä itse yksin istuin oli varmaan 9 tyhjää paikkaa. No eikö tämä mies tullut ihan siihen minun viereiselle paikalle, olkapäät melkein toisissaan kiinni :O

Oli niin pirun inhottavaa, olisi siis ollut vaikka olisi ollut ihan täysin suomalainenkin mies, miksei nainenkin. Ei noin vain tehdä!
Siinä sitten soittamaan tutulle ja juttelee niitä näitä ja lapoin ruuan ennätysnopeasti ja livahdin tieheni. Sen äijän kyllä kiersin jatkossa kaukaa, todella kuvottavan oloinen tapaus :x
Noi vissiin herkästi luulee olevansa jotain jumalan lahjoja naisille ja että tuollainen kyttääminen ja stalkkaaminen ois jotenkin todella viehättävää?

Itsellä tullut kerran kans ahdistava tilanne sysimustan miehen kanssa. Olin koulun ruokalassa syömässä ruuhkattomaan aikaan. Tilaa oli yllin kyllin, siinä pöydässä missä itse yksin istuin oli varmaan 9 tyhjää paikkaa. No eikö tämä mies tullut ihan siihen minun viereiselle paikalle, olkapäät melkein toisissaan kiinni :O

Oli niin pirun inhottavaa, olisi siis ollut vaikka olisi ollut ihan täysin suomalainenkin mies, miksei nainenkin. Ei noin vain tehdä!
Siinä sitten soittamaan tutulle ja juttelee niitä näitä ja lapoin ruuan ennätysnopeasti ja livahdin tieheni. Sen äijän kyllä kiersin jatkossa kaukaa, todella kuvottavan oloinen tapaus :x
Noi vissiin herkästi luulee olevansa jotain jumalan lahjoja naisille ja että tuollainen kyttääminen ja stalkkaaminen ois jotenkin todella viehättävää?

Miten tuossa tilanteessa voi pelätä? Ja miksi? Se musta äijä vain söi siinä. :D

[QUOTE="huhhuh";30667299]Miten tuossa tilanteessa voi pelätä? Ja miksi? Se musta äijä vain söi siinä. :D[/QUOTE]

Sanoinko että oli tosi pelottavaa? Sanoin että oli ahdistavaa. Siellä ois varmaan ollut sata muutakin istumapaikkaa niin onhan tuo inhottavaa ihan ihoon tulla kiinni. Tai no, jotkut varmaan vaan tykkää tuosta, minä en.

Olen huomannut myös tuon todella tunkeilevan tavan tuijottaa, seurailla ja ahtautua viereen vaikka lääniä olisi esim. juna-asemalla silmin kantamattomiin. En ole törmännyt suomalaiseen mieheen, joka tekisi näin ahdistavalla tavalla. Toki humalaiset on asia erikseen.

Mutta selvästä päästä nämä etnisen ryhmän edustajat tekevät naisen olon todella vaivautuneeksi ja ahdistavaksi. Heille ei tohdi edes sanoa mitään, koska luulevat kiinnostuksen heränneen. Välttelevät katseet ne ymmärtää aivan väärin. Ilmeisesti he nauttivat tästä alistavasta tavasta ja siitä kuinka suomalaiset naiset panikoituvat tilanteessa.

Myös nuo ulkomaan uutiset kertovat naisen arvosta muualla maailmassa ja kuinka turistitkin saavat jo osakseen julmaa kohtelua. Ei ole liioiteltua nämä ahdistavat kokemukset ja tunteet. Myös kotimaassa on uutiskynnyksen ylittäneitä juttuja, mutta usein jää arvailujen varaan tekijän kansalaisuus (kiitos rasismin vastaisen kiihkoilun estäminen).

Mielestäni on järkevää olla hieman ylivarovainen kuin kuvitella sinisilmäisenä kaikkea kaunista näistä tilanteista.

Yhteistyössä