Olipas kiva ensimmäinen harjoittelukerta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niiskunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niiskunen

Vieras
Poika 1,2 v sai harjoitella syömistä ihan itse. No niinhän siinä sitten kävi että lautanen oli ruokineen pirstaleina lattialla. Kyllä vähän ittiä hymyilytti. :)
Minkä ikäisenä muilla on ruettu harjoitteleen syömistä? Vanhempi poika oppi tarhassa itse syömään, enkä kuollaksenikaan muista mitä sillä oli silloin ikää. :)

Meillä on lapset saanu lusikan käteen heti kun syöttötuolia on alettu käyttää ja lapsi on osannu lusikkaan tarttua. siinä sitten syöttämisen ohessa opetellu myös ite ja hyvin on jokaisen kohdalla menny ja sotkua syntyny. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kiljuset:
Meillä on lapset saanu lusikan käteen heti kun syöttötuolia on alettu käyttää ja lapsi on osannu lusikkaan tarttua. siinä sitten syöttämisen ohessa opetellu myös ite ja hyvin on jokaisen kohdalla menny ja sotkua syntyny. :D

Tähän. Mä en kyllä muista missä iässä söivät ihan itse. Esikoinen ainakin yhdellä videolla veteli jogurttia tavallisella penkillä omalla lusikalla ja siististi kun mikä 1,5 veenä. Kuopus onkin 5v ja sellanen sählä ettei ole toista..

Millnkohan mahtoivat syödä muuta kuin muussattua ruokaa? Veikkaisin ehkä 8kk ikäsenä? Sillon toin kaikk meni suuhun käsillä, lusikka tuli mukaan vähän myöhemmin. 1v:nä ovat mlemmat syöneet itte.

meillä on muovilautanen sitä varten ;) poika on sormiruokaa syöpötellyt siitä jo monta kuukautta ja nyt on alkanut saada lusikkaakin suuhun toisinaan, 1 v ja 1 kk alkaa olla ikää. se lautanen ois kyllä parasta pultata pöytään kiinni ;)

joop siinä enen vuotta kun syöttötuoliin menneet nii oon kans toisen lusikan antanu... ne lastenlautaset on hyviä mitkä saa imukupilla pöytään kiinni tai sitte se jos jaksaa että jos heittää ruuat ja lautasen ottaa pois pöydasta asaankuuluvin moittein ja eieiein kans ja antaa sitte minuutin päästä uudestaan ja jos tekee vielä niin sama uusiks...... että vähitellen hokaa että ruokaa ei kuulu heittää...mutta vaatii jaksamista siinä 1,5 vnä meillä on syöny kaikki ite eikä oo antanu paljo autellakaan enää. ( 4 omaa ja yks lapsen laps)

Yhteistyössä