Olipas mielenkiintoinen e-neuvolareissu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivakiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivakiva

Vieras
Varasin ajan maanantaina reseptin uusimista varten. Lääkäriaikoja on vain perjantaisin 9-12.00 ja pitkällisen neuvottelun jälkeen sain ajan 10.40, terkka ei meinannu millään tajuta etten voi mitenkään lähteä töistä kuin aikaisintaan 10.00 ajoaikaa on varattava n.20min.

No menin tänään sitten 10.25 odottelemaan omaa vuoroani. Minua ennen oli yksi asiakas. Siinä istuin ja selasin lehdet eikä kumpaakaan meistä kutsuttu sisälle. Kuulin kuinka uusi asiakas tuli ja meni suoraan terkkarin huoneeseen, tässä vaiheessa terkkari kävi pahoittelemassa minua edelle olevalle aikojen olevan myöhässä. Kello oli 11.00 kun tää toinen pääsi vihdoin lääkärille, hänellä meni ehkä 15min. Hetken päästä lääkäri kävi pyytämässä mun papereita terkkarilta. Terkkari tuli siihen odotustilaan ihmettelemään minua ja kyseli moneltako mun aika olikaa? Siinä katoin kelloa ja totesin että se piti olla 10.40. Terkka siinä hymisi että nää ajat kun on vaan suuntaa antavia jne.. olin jo vähän ärsyyntynyt ja sanoin että eihän tässä ole menny kun vasta tunti työaikaa..

Vihdoin 11.25 lääkäri kutsui minua ja terkkari siinä tuli selittämään miten hän ei ollut nähnyt minun tulevan ja että tää mun jälkeen tullut oli kai tullutkin ennen minua! Sanoin että just joo, oon istunut tunnin tuossa odotustilassa, siihen terkka että oi, no sitte, onpa hyvä juu juu.

Kun sitte sinne huoneeseen vihdoin pääsin siellä oli venäläinen lääkäri. Ihan eka kysymys oli olenko nähnyt häntä ennen? Sanoin etten ja sain ohjeen kysyä jos en ymmärrä häntä. No tää sitte kyseli ihan ihme juttuja mitkä tasan näki sieltä koneelta ja papereistakin, tilanne oli vähän hankala kun en ymmärtänyt mitä haki kysymyksillään.
Kehoitti sitte riisumaan housuja että katsoo ensin alapään ja sen jälkeen hän tunnustelee rinnat, tuo jälkimmäinen oli uus juttu koska kukaan muu lääkäri ei ole koskaan aikonut sitä tehdä.
Mainitsin sit lääkärille että voi olla vähän tiputteluvuotoa, nää pillerit kun on sekoittanut systeemin kokonaan ja niukka vuoto alkoikin yllättäen tiistaina. Ensin oli että ei hän sitte kyllä mitään voi tehdä, suostu kuitenkin. Tivasi vuodosta ja siitä miten se nyt tuli eikö tule säännöllisesti. Koetin selittää että juu ei, mut ei varmaan menny jakeluun.

Siinä kesken tutkimuksen sitte keksi lähteä pyytämään terkkarilta lisää spekuloita! Jätti mut siihen pöydälle jalat levällään ja ovelta huuteli aulaan. Terkka tuli siihen etsimään niitä jostain ja samalla lääkäri ronkki mun alakertaa. Ja vielä tää terkka tuli ihan siihen mun viereen selittämään miten hän nyt ei ollut nähnyt minua ja voi voi voi kun nyt näin kävi kun ei heistä kukaan ollut nähnyt minua siinä odotushuoneessa, kun ei se mun jälkeenkään tullut ollut nähnyt minua ( miten ois nähny kun meni suoraan terkan luo...)

No rintojen kopelointi jäi, koska kun kerran on vuotoa niin rinnat voi olla pinkeät jne.. jotain selitti.

Olin ihan raivona ja ootin vaan että lätkäis sen leiman reseptiin ja pääsisin pois. 11.45 pääsin vihdoin pois ja huokaisin helpotuksesta että seuraavaan kertaan on onneksi vuosi aikaa ja ehkä silloin on vakilääkäri paikalla.

Mulla on joskus vuosia sitten tutkittu myös rinnat gynekologisen tutkimuksen yhteydessä, ja se oli musta ihan hyvä juttu. Itse asiassa aion ensi kerralla ihan pyytää, että lääkäri tutkisi. Kahdella työkaverilla vuoden sisään todettu rintasyöpä, joten olisin iloinen jos lääkäri tutkisi vaika itse säännöllisesti sen teenkin.

Muuten tuohon sun juttuusi, ymmärrän kyllä että olit raivona. Olisin minäkin ollut.

jos on tollanne pakkorako saada resepti mut ei ehtis käydä lekurilla niin mä oon ainakin saanu 3 kk puhelinreseptin... joskin sillon olin lähdössä reissuun enkä vaan löytäny reseptiäni mistään... tuleehan siittä vähän ylimääräsiä kuluja mut tulee parin tunnin töistäpoistumisestakin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on joskus vuosia sitten tutkittu myös rinnat gynekologisen tutkimuksen yhteydessä, ja se oli musta ihan hyvä juttu. Itse asiassa aion ensi kerralla ihan pyytää, että lääkäri tutkisi. Kahdella työkaverilla vuoden sisään todettu rintasyöpä, joten olisin iloinen jos lääkäri tutkisi vaika itse säännöllisesti sen teenkin.

Muuten tuohon sun juttuusi, ymmärrän kyllä että olit raivona. Olisin minäkin ollut.

Juu siis tuo rintojen tutkiminen ei ois haitannu mitään. Raivostutti tuo odottaminen ja ihme sähläys! Tässä oonkin oottanu että milloin tuo venäläinen mulle sattuu ja nyt se sattu. No töihin en kyllä enää ehtinyt..

Yhteistyössä