Olipas mielenkiintoinen lääkärillä käynti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Neuvolan jälkeen ajattelin poiketa tänään omalle terv.asemalle kun on ihan vieressä ja oon täs muutaman päivän epäillyt et mulla on taas silmätulehdus. Tasan viikon päästä tehdään sectio ja ois varmaan hyvä hoitaa mahd. tulehdus pois siihen mennessä.

No oma terv.asema olikin kiinni ja jouduin sit päivystysluukulle alakertaan. Selostin tilanteen ja luvattiin et pääsen sairaanhoitajalle kun hän palaa ruokkikselta, että nopempaa kuin jonottaa lääkärille. Ja että kyseinen hoitaja osaa hoitaa silmätulehduksia. Istuin odottamaan..

Hoitaja tutki lampulla silmäni ja kirjoitti reseptin sekä selvitti tosi tarkkaan hoito-ohjeet ja että kyseisiä tippoja turvallista käyttää raskausaikana. Varmistin vielä että piilareiden kanssa myös? Hoitaja:- Ei missään nimessä, tuhoavat piilarit.. Ei sitten viittinyt sitä mainita kun varmasti piilarini huomasi. Kerroin että mulla huono näkö ja vain piilolinssit käytössä, ilmankaan en pärjää. No hoitaja miettii ja sanoo pyytävänsä jos lääkäri vois kirjoittaa sitten toisia tippoja. Lääkäri kirjoittaa ja hoitaja katsoo silläaikaa netistä että ei saa käyttää raskausaikana. Lääkäri tutkii pharmaca fennicaa ja hoitaja katsoo netistä lääkkeen jota voi käyttää piilolinssien kanssa. Sitten lääkäri pyytää mut omaan huoneeseensa sekä antaa mulle reseptin voiteesta jota voin iltaisin nukkumaan mennessä laittaa silmiin. Pieni määrä ei ole vaaraksi sikiölle. Varmistin vielä että niin näitä voi siis käyttää piilolasien kanssa. Lääkäri:-No minä luulin että hoitaja sen nyt selvitti jo. Mutta jos sinä olet edelleen epävarma niin minun täytyy sitten katsoa se uudelleen täältä pharmaca fennicasta. Sanoin että joo mä varmistin vain. -Ei täällä lue ettei saisi käyttää, niissä piilolasien pakkausselosteessa varmasti olisi tarkempaa tietoa.. Haloo, tuskin piilaripaketissa mitään selostetta on et minkä tippojen kans voi käyttää ja minkä ei!

No lähdin niiden reseptien kanssa kotiin ja katsoin netistä, tippoja ei suositella ja voidetta ei saa käyttää piilolasien kanssa. Soitin sitten optikolleni joka kertoi että juu tuhoavat linssit. Sovittiin sitten että käytän tuon 3päivää vanhoja piilareitani.

Mut olipas asiansa osaava lääkäri.. vielä semmonen harmaahapsinen vanhempi mies :headwall:

on tosi voimakkaat miinukset ja silloin silmälääkäri sano ettei piilareita saa pitää jatkuvasti. Ne keillä vähempi miinusta voivat pitää enempi. Tuli vaan tosta mieleen kun sanoit et sulla huono näkö. Ja kyllä silmätulehduksesta toipumiseen luulis vaadittavan et silmä saa olla rauhassa.

Voin olla joo dorka ja tyhmä mielestänne.. Mut musta teidänkään kommentit ei kovin fiksuilta kuulosta. Katsokaas kun on erilaisia tapauksia, sairauksia jne.. Mun silmät on leikattu ja mulla on tosi vahvat plussat linsseissä. Linssit ei oo ihan tavalliset ja joo voin käyttää niitä turvallisin mielin jatkuvasti. Luulenpa että erikoissilmälääkärin sanaan voin luottaa paremmin kuin teidän.

Niin ja silmälasit ei minun tapauksessani käy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo ja mehän tiedettiin että sulla on erikoislinssit -mistä? Et sitten heti alkuun voinut sanoa? Aika olennainen pointti kuitenkin.

No ei ollut kyse siitä vaan lääkärin osaamattomuudesta.. Mutta täällä aletaan heti alkuunsa haukkumaan ihmistä tyhmäks ja dorkaks sen enempää miettimättä. No se nyt ei ole uutta.

Kukahan täällä on dorka.

Se hoitaja ehkä huomasikin sun piilarit, mutta oletti varmasti että sulla on käytössä myös silmälasit, joten pääasia on sillon se, että ne tipat sopii raskaana oleville.

Ja toisekseen. Luuletko sä tosiaan, että lääkäreille opetetaan siellä koulussa kaikki kymmenet tuhannet lääkeaineet, niitten vasta-aiheet, käyttötarkoitukset, annostukset jne? Suomessakin on jo käytössä niin paljon lääkkeitä, että _kukaan_ ei osaa niitä ja niitten ominaisuuksia ulkomuistista. Miksi ihmeessä luulet, että Pharmaca Fennicaa on julkaistu jo ties kuinka monta vuotta? Ihan vaan uteliaita "siviilejä" vartenko??

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
No joo ja mehän tiedettiin että sulla on erikoislinssit -mistä? Et sitten heti alkuun voinut sanoa? Aika olennainen pointti kuitenkin.

No ei ollut kyse siitä vaan lääkärin osaamattomuudesta.. Mutta täällä aletaan heti alkuunsa haukkumaan ihmistä tyhmäks ja dorkaks sen enempää miettimättä. No se nyt ei ole uutta.

Tokihan jokainen yleislääkäri on opetellut Pharmaca Fennican ulkoa....

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Minkä hiton takia sä käytät yöllä piilareita, jos sulle on illalla nukkumaan mennessä laitettavan voiteen kanssa tärkeää että käy piilareille?

Mä en käytä yöllä piilareita.

Jolloin sen voiteen on käytävä piilareiden kanssa.....miksi?(Juu voit aamulla laittaa piilarit jos oot illalla voidellu)

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Pointti nyt ei oikein ollut tuossa pharmaca fennicassakaan.. Oon tutustunut itsekin kyseisiin painoksiin. Eihän hullukaan voi niitä ulkoa osata, enkä ole niin väittänyt että pitäisi. Pointti oli siinä että hoitaja katsoo koneelta, lääkäri tuosta opuksesta ja molemmat sitä mieltä että voin käyttää. Tulen kotiin ja varmista googlettamalla lääkkeiden nimet. Löydän heti tiedon että ei saa käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Pointti nyt ei oikein ollut tuossa pharmaca fennicassakaan.. Oon tutustunut itsekin kyseisiin painoksiin. Eihän hullukaan voi niitä ulkoa osata, enkä ole niin väittänyt että pitäisi. Pointti oli siinä että hoitaja katsoo koneelta, lääkäri tuosta opuksesta ja molemmat sitä mieltä että voin käyttää. Tulen kotiin ja varmista googlettamalla lääkkeiden nimet. Löydän heti tiedon että ei saa käyttää.
pyydä niitä ens kerralla googlettamaan
:xmas:

Halusit siis haastaa riitaa, purkaa kiukkusi lääkärissäkäynnistä meihin? :D

Juu en halunnut haastaa riitaa kenenkään kanssa. Halusin kertoa teille tästä huvittavasta käynnistäni..

Onhan se aika huvittavaa, ettei lekurilta löydy tarkistamatta vastausta viimeisillään raskaana olevan, erikosilinssejä käyttävän silmäleikatun, ainoastaan piilareita käyttävän potilaan kysymyksiin. Juuu...

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Minkä hiton takia sä käytät yöllä piilareita, jos sulle on illalla nukkumaan mennessä laitettavan voiteen kanssa tärkeää että käy piilareille?

Mä en käytä yöllä piilareita.

Jolloin sen voiteen on käytävä piilareiden kanssa.....miksi?(Juu voit aamulla laittaa piilarit jos oot illalla voidellu)

Tiedä häntä, luin selosteesta vain että ei saa käyttää piilareiden kanssa. Käsitin sen ettei piilareita kuurin aikana, mutta tarkoittiko se sittenkin että ei voidetta piilarit päässä?

Yhteistyössä