Olipas raskas puhelu :( (kysymys vauvansa menettäneille!)

Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Jaksamista suuressa surussa. En edes osaa kuvitella, miten pahalta sinusta tuntuu!!

Juu, tätä ei voi kuvitellakaan ennen kuin se omalla kohdalle osuu. Olihan tästä puhuttu ja olevinaan valmistauduttu, mutta ei, ei tällaiseen voi valmistautua.

Osanottoni valtavaan suruunne. Oliko teillä jo etukäteen tiedossa, ettei lapsi tule selviämään kohdun ulkopuolelle asti. Kun kerroit, että olitte tästä puhuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja pietsku76:
Lämmin osanotto :hug:

Hän, joka
sinulle on ollut rakas
ei koskaan kuole sydämestäsi

Niin kauan kuin elät
kannat hänen
siunaavaa läsnäoloaan
itsessäsi.

Voimia koko perheelle.

Ihan itku tuli silmään kun luin tätä ketjua ja pääsin tähän asti. Tiuku on ihana nimi.

Voimia teille koko Perheelle!

:hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vitsake:
Me annettiin pojelle nimi ja laitettiin se hautakiveen, kuolinilm. ym vaikka virallisiin papereihin sitä ei voi laittakaan. Meillä oli niin ihana pappi joka kirkonkirjoihin laittoi vauvan kokonimen vaikka se ei olisi pitänyt " poika virtanen". Meitä ainakin helpotti kummasti kun se että vauvalla oli nimi, teki siitä jotenkin "todellisemman" ja helpotti asiasta puhumista.... Meillä kohtukuolema 36+6

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Jaksamista suuressa surussa. En edes osaa kuvitella, miten pahalta sinusta tuntuu!!

Juu, tätä ei voi kuvitellakaan ennen kuin se omalla kohdalle osuu. Olihan tästä puhuttu ja olevinaan valmistauduttu, mutta ei, ei tällaiseen voi valmistautua.

Osanottoni valtavaan suruunne. Oliko teillä jo etukäteen tiedossa, ettei lapsi tule selviämään kohdun ulkopuolelle asti. Kun kerroit, että olitte tästä puhuneet.

Siis se mahdollisuus oli koko raskauden ajan että näin voi käydä. Turvotusta oli paljon :( Turner tyttö.

Kiitos kaikille haleista ja osanotoista.

(kohta joku jyrää minut kun tätä asiaa täällä kelaan harva se päivä :( )

kyllä tämä on taatusti niin iso kriisi ihmiselle, että hullu pitää olla jos tuomitsee sinun asiasta kirjoittamisen.
mun puolestani saat itkeä ja purkaa tunteitasi täällä ihan niin paljon kun haluat. :hug:
oletteko päättäneet jo hautauspäivän?

Ihan ensiksi oikein iso ja lämmin halaus, voimia suuren surunne keskelle.
Kaverini ainakin laittoi ihan hautakiven vauvalleen (kohtukuolema rv 30+) ja siihen sen nimen, mitä olivat vauvalle ajatelleetkin.

Pakko on vielä ap kysyä että mistäpäin olet? (ei ole pakko vastata jos et halua)

Todella paljon voimia koko perheelle ja sinulle Ursus extra iso rutistus! :hug: :hug:

Me emme antaneet enkelitytöllemme epävirallista nimeä. Hautasimme uurnan omalle pihalle patologin avauksen ja polton jälkeen. Hän oli meidän "Sintti".:'( (Kyseessä oli kohtukuolema)

Alkuperäinen kirjoittaja mira:
Otan osaa.
Voiko noin pienen haudata hautausmaalle kivineen kaikkineen? olen käsittänyt että siinä olisi joku viikkoraja? 28? ja aapeen vauvahan oli vähemmän

kyllä voi. paikkakuntakohtaista on varmaan, mutta nyrkkisääntönä nykyään isoilla viikoilla keskenmenneet saa haudata ihan normaalisti. joku joskus sanoi rajaksi rv18, mutta saatan muistaa väärin, että saa korjata jos tietää paremmin..

osanottoja täältäkin :hug:

me ei laitettu nimiä kaksosille kiveen.jotenkin halusin säästää niitä nimiä...noh myöhemminhän toinen niistä nimistä tuli siihen samaan kiveen sit kuitenkin.kohtalon ivaako kenties... :/

mut raskasta on,niin kohtukuolema,kuin ihan syntyneen lapsenkin menetys.kokemusta molemmista.
eikä sitä tosiaan helpota se vaikka kuinka etukäteen tietäisi,että niinkin voi käydä.ainahan sitä odottaa parempaa mahdollisuutta. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja miikuli:
osanottoja täältäkin :hug:

me ei laitettu nimiä kaksosille kiveen.jotenkin halusin säästää niitä nimiä...noh myöhemminhän toinen niistä nimistä tuli siihen samaan kiveen sit kuitenkin.kohtalon ivaako kenties... :/

mut raskasta on,niin kohtukuolema,kuin ihan syntyneen lapsenkin menetys.kokemusta molemmista.
eikä sitä tosiaan helpota se vaikka kuinka etukäteen tietäisi,että niinkin voi käydä.ainahan sitä odottaa parempaa mahdollisuutta. :flower:

Siis kauheaa, olen kyllä lukenut tyttösi menetyksestä, mutta oletko menettänyt aiemmin kaksosetkin? Halaa ja lujaa.

:hug: Osanottoni. Itse sain keskenmenon puolessa välissä raskautta ja tuhkasimme sekä hautasimme pojan itse. Nimi meillä oli valmiina jo alusta lähtien joten sen myös kaiversimme pojan laattaan. Surutyökin oli helpompaa esim lasten kanssa kun oli nimi pienellä. Pojan tuhkat laskimme muistolehtoon, emme saaneet muualle laittaa kun oli alle 23 viikkoinen. Pikkuhiljaa suru on helpottanut, mutta lapset puhuu edelleen päivittäin vauvasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehtikö vauva elää masun ulkopuolella?

Ei kai kukaan tällaisesta mitään jyrää, kelaa ihan niin kauan kuin on tarvetta.

Ei vaan tyttö kuoli kohtuun. Kyllä kai tässä asiassa riittää puitavaa pitkäksi aikaa eteenpäin. Ja pakkohan tästä on vaan puhua. Muuten räjähtää nuppi.

Alkuperäinen kirjoittaja nikura:
Kiitos kaikille haleista ja osanotoista.

(kohta joku jyrää minut kun tätä asiaa täällä kelaan harva se päivä :( )

kyllä tämä on taatusti niin iso kriisi ihmiselle, että hullu pitää olla jos tuomitsee sinun asiasta kirjoittamisen.
mun puolestani saat itkeä ja purkaa tunteitasi täällä ihan niin paljon kun haluat. :hug:
oletteko päättäneet jo hautauspäivän?

14 päivää suunnitellaan. Ei ollu tänään srk:n toimisto auki niin en päässyt siitä sopimaan. Pitää maanantaina soitella sinne.
Tuossa välissä, 8.pvä on pojan 6vuotis synttärit joten siksi ei sille viikonlopulle haluta hautajaisia järjestää.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Ihan ensiksi oikein iso ja lämmin halaus, voimia suuren surunne keskelle.
Kaverini ainakin laittoi ihan hautakiven vauvalleen (kohtukuolema rv 30+) ja siihen sen nimen, mitä olivat vauvalle ajatelleetkin.

Pakko on vielä ap kysyä että mistäpäin olet? (ei ole pakko vastata jos et halua)

Rautalammilta olen.

Alkuperäinen kirjoittaja mira:
Otan osaa.
Voiko noin pienen haudata hautausmaalle kivineen kaikkineen? olen käsittänyt että siinä olisi joku viikkoraja? 28? ja aapeen vauvahan oli vähemmän

Minun ymmärtääkeseni jokaisen oma valinta.
Meillä ainakin tulee ihan viralliset hautajaiset hautausmaalla.

Yhteistyössä