Olipas sikamainen temppu omalta äidiltäni,raha-asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivi

Vieras
Eli äitini oli hakemassa lainaa kahdestakin paikasta ja sovittiin että saa sitten häneltä pienenlainasumman jota maksan hälle kuukausittain takaisin ettei tarvitse omaa ottaa erikseen.tein kaikki lainahakemukset ja selvitykset hänen puolestaan.No,lainat sitten tuli mutta hän ei edes vaivautunut ottamaan asiaa esille että "Mitä summaa olisit halunnut"vaan siirtää puheen ihan muualle.Nyt tuli tunne että ei halua antaakaan,aika petturimaista.En olisi uskonut omasta äidistäni.

Jos rehellisiä ollaan niin en minäkään ottaisi lainaa ja antaisi siitä toiselle, edes sitä pientä summaa. Mielestäni jokaisen on tehtävä lainahakemuksensa omiin nimiinsä suoraan pankin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja tintta:
tää on taas näitä et kumpikaan ei saa suutasa auki, taitaa olla sukuvika!

Mä sain eilen suuni auki ja voi hellanllettas kun rouva livahti pakoon eli ei seiso sanojensa takan.

HÄN ITSE EHDOTTI ENSIN ETTÄ OTA LAINA MINULTA EI TARVITSE MENNÄ PANKKIIN!

Alkuperäinen kirjoittaja Anna30:
Jos rehellisiä ollaan niin en minäkään ottaisi lainaa ja antaisi siitä toiselle, edes sitä pientä summaa. Mielestäni jokaisen on tehtävä lainahakemuksensa omiin nimiinsä suoraan pankin kanssa.

HALOO;HÄN ITSE EHDOTTI TÄTÄ JA ASIA OLI SOVITTU JO PAPEREITA MYÖTEN JOTEN PETTRUUDESTA KYSE!

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:

Mä sain eilen suuni auki ja voi hellanllettas kun rouva livahti pakoon eli ei seiso sanojensa takan.

Äitisi on kusipää, älä enää tee hänelle mitään palveluksia.

jospa hän alkoi miettiä että jos et maksakkaan niin hänen luottotietoihin tulee merkintä.... en mäkään muille lainaa ottais...

Kyl munkin mielestä aikuisen tulis itse raha-asiansa hoitaa. Toki jos itse on ehdottanu ni aika typerää, et sit ei lunasta lupauksiaan.. Mut kyllä mu mielest silti pitäs oma laina ottaa, ni ei tarvis miettiä.

jos sulla on selkee rahan tarve johonkin tiettyyn asiaan niin rupea puhumaan äippäs kanssa siitä ja sitten kysyt että kävisikö että lainaat sen ja sen varran siihen lainasta niinkun oli puhe. En minäkään tykkäis antaa kellekkään rahaa ei edes omalle lapselle jos ei yhtään tiiä mihin se menee. Jos lapseni tulee pyytämään rahaa eikä osaa selittää mihin raha menee en anna, jos kertoo, vaikka olisikin ei niin hyvä ostos niin annan. Toki keskustelutuokio (ei syyttäävä) seuraa jos on ostamassa jotain ei niin tähellistä. Usein muuttavatkin mielesnsä jrkevään suuntaan sen jälkeen. Tää ny meni ohi aiheen mut innostuin kun potuttaa immeiset jotka ei saa suuta auki silon ku pitäs ja ku npitäs osata pitää mölyt mahassa ni sillon kyl räpätetään!

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
aika typerää jos kerta on sovittu että sulle lainataan joku summa. kysy suoraan äidiltäs mikä on homman nimi.

Rouva on vain hivuttautunut taka-vasemmalle ja hissuttelee siellä eikä ota kyselyjäni tosissaan eli pistän nyt välit poikki koska on mielestäni törkeä temppu.Eri asia jos jotain epäselvää mutta kun sovittu ja kaikki.Soitteli mulle vielä iloisen aettä nyt on rahat tilillä sun muuta ja sit yhtäkkiä tai tulla rahanhimo...

aika typerää jos kerta on sovittu että sulle lainataan joku summa. kysy suoraan äidiltäs mikä on homman nimi.

Rouva on vain hivuttautunut taka-vasemmalle ja hissuttelee siellä eikä ota kyselyjäni tosissaan eli pistän nyt välit poikki koska on mielestäni törkeä temppu.Eri asia jos jotain epäselvää mutta kun sovittu ja kaikki.Soitteli mulle vielä iloisen aettä nyt on rahat tilillä sun muuta ja sit yhtäkkiä tai tulla rahanhimo...

eli ei edes vastaa sulle mikä on tulut vaik sopimus ei ilmeisesti pidäkään. aika paskamaista.

eläkää hyvät immeiset tommosen takia välejä pistä poikki, ei ihme että nykyään ihmiset elää yksin ja ei meinaa tulla toisten kanssa toimeen. Te ootte äiti ja tytär niin itsetunnottomia molemmat että ette uskalla sopia hommaa, molemmat märehitte tahollanne ja kummastelette toistenne toimia. Äitees siellä varmaan motkottaa kuinka rahan ahne sinä oot ja kuinka käyttäydyt kummasti ku et heti saanukkaa rahaa ja nii edelleen. Puhukaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

eli ei edes vastaa sulle mikä on tulut vaik sopimus ei ilmeisesti pidäkään. aika paskamaista.

Oltiin vielä sovittu yhteinen risteilykin lasten kanssa mutta saapi rouva jäädä nyt maihin ei huvita ottaa tuollaista mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mammutti:
eläkää hyvät immeiset tommosen takia välejä pistä poikki, ei ihme että nykyään ihmiset elää yksin ja ei meinaa tulla toisten kanssa toimeen. Te ootte äiti ja tytär niin itsetunnottomia molemmat että ette uskalla sopia hommaa, molemmat märehitte tahollanne ja kummastelette toistenne toimia. Äitees siellä varmaan motkottaa kuinka rahan ahne sinä oot ja kuinka käyttäydyt kummasti ku et heti saanukkaa rahaa ja nii edelleen. Puhukaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ei sen kanssa voi puhua kun ei kuuntele jos tiedät sellaisia ihmisiä.Tunnen itseni tyhmäksi koska rouva istuu rahakirstun päällä.Itse en moista voisi tyttärelleni tehdä.

jos se on oikeesti alkanut miettiä että jos et hoidakaan maksuja ja hänen luottotiedot sitten menisi, eikä nyt vaan kehtaa tätä sulle sanoa? opettele hoitamaan itse raha-asiasi....

Alkuperäinen kirjoittaja kakkara:
saanen kysyä että miks joku tekee äitisä lainahakemuksen sen puolesta, ymmäetäisin jos kyse on invalidista tms. mutta tässä tapauksessa ei taida olla.

Tein sen netin kautta kun äitini täys uuno tietsikka asioissa...

Yhteistyössä