olipas taas hyvin sijoitetut 500?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
|O prkl kuivausrumpu!!!

luulin että pyykkihuolto helpottuu, ei tarvitse enää ripustaa pyykkiä, kärsiä niistä tilaavievistä pyykkitelineistä jne... luulin väärin :headwall:

eihän tuolla saa kuivata mitään!! |O |O |O

kävin siis läpi pyykki kasaa, 1 koneellinen pyykkiä ja ja niistä saa laittaa kuivausrumpuun 2 mun alushousut, 1 miehen bokserit, yhdet pojan housut ja miehen huppari.. jätkät hei ihan oikeesti :o

ennen laitoin vain pyykit koneeseen, ripustin ne ja laitoin kaappiin.. nyt mun pitää käydä läpi vaatteet yksitellen ja tutkailla sitä prkl pesulappua.. se siitä helpotuksesta ja ajan säästöstä :headwall:

monet vaatteet kestää vallan mainiosti kuivauksen rummussa, vaikka pesulappu kieltäisi. Erityisen kätevähän se kuitenkin on lakanoiden ja pyyhkeiden kuivauksessa

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Kyllä mun kaveri on laittanu sinne suurinpiirtein kaikki vaatteet, esim. hennesin vaatteissa on ettei sais rummuttaa mutta ei ne kuulemma miksikään mene.

ja ihmiset jotka pesee sekasin valkoset ja mustat pyykit, sanoo että ei ne valkoset siitä miksikään mene :D

Pöh, kaikki muut paisti core-tex-vaatteet kuivaan rummussa. En edes katsele pesulappuja. Miksikään eivät ole menneet. Kuivausrumpu on ihan loistava. Poistaa turhat pölyt ja koirankarvat, eikä tarvitse ripustella vaatteita kuivamaan. Niin ja huuhteluainetta ei tarvita, kun rumpu pehmittää vaatteet.

Täällä yksi joka laittaa kaikki vaatteet tai asusteet kuivuriin! :D Hyvin on vaatteet säilyneet, toki sen olen oppinut että ne vaatteet kannattaa olla nurinpäin niin ei kulu pinta. Toki nehän pitäs olla jo kun laitta pyykkikoneeseen mutta ennen en semmosia katsellut oliko oikein va väärinpäin. Nyt kun jo riisuu vaatteet niin vetää ne nurinpäin niin säästää aikaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja lilja:
monet vaatteet kestää vallan mainiosti kuivauksen rummussa, vaikka pesulappu kieltäisi. Erityisen kätevähän se kuitenkin on lakanoiden ja pyyhkeiden kuivauksessa

joo no helpottaahan se niissä :D
ärsyttää vaan kun mä en näe mitään logiikkaa tässä pyykinpesussa..
mulla on päällä toppi, yksivärinen 100% puuvillaa ja pesulapussa lukee että pestään 30 asteessa eikä saa kuivata rummussa, sitten taas on paitoja jotka on 100% puuvillaa ja ne saa pestä 60 asteessa ja kuivata rummussa :o

ja miten puuvillasta tehdyt pikkuhousut ei kestä kuivausrumpua mutta ne saa pestä 60 asteessa.. en siis ole tähän mennessä tuijotellut pesulappuja, olen pessyt kaikki vaatteet 30 tai 40 asteessa, lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa jne joten nyt mie sitten hämmästelen näitä merkintöjä joissa ei ole mitään järkeä

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
:D siks mä en koskaan hankikaan kyseistä vekotinta, vaikka varmasti lakanapyykkiä helpottais kummasti. meillä on niin paljon esim urheiluvaatteita, eikä niitä saa rumpuun pistää...

Eihän lakanoita voi rumpuun laittaa, tai jos laittaa, kosteana ne on mankeloitava kuitenkin.

Kiellot ovat vain vaatteiden valmistajien tapa sanoa, että eivät ota vastuuta mistään. Kaiken kuivaan rummussa sadevaatteita lukuunottamatta (ja lakanoita), mitään en ole siinä pilannut.

Lähes kaikissa vaatteissa on nykyään pesuohjeena mahdollisimman matalat lämpötilat ja kielto rumpukuivaukselle. Olen järkeillyt tämän niin, että vaatevalmistajat suojaavat tällä vain itseään ja pyrkivät minimoimaan oman korvausvelvollisuutensa, kun laittavat hoito-ohjeet sellaiselle tasolle, että vaate ei varmasti mene miksikään. Moni vaate kestää korkeammat lämpötilat pyykissä ja kestää myös rumpukuivauksen, mutta JOS vaate kuitenkin menisi pilalle, niin se on sitten pyykkärin omalla vastuulla eikä vaatevalmistajan.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Eihän lakanoita voi rumpuun laittaa, tai jos laittaa, kosteana ne on mankeloitava kuitenkin.

Kiellot ovat vain vaatteiden valmistajien tapa sanoa, että eivät ota vastuuta mistään. Kaiken kuivaan rummussa sadevaatteita lukuunottamatta (ja lakanoita), mitään en ole siinä pilannut.

M;ankeloida? :o Pöh! Kyllä perse ne silittää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :

:laugh: Mankelipeba? vai prässihanuri?

Alkuperäinen kirjoittaja :

:laugh: :laugh: :laugh:

niiiiiin Peesi!! :D

meillä kuivataan kaikki muu rummussa paitsi villa, jotku muut neuleet (jos muistan etten aio rummuttaa niitä :D ) ja kosteussuojatut ulkovaatteet, mikäli niissä ei ole mainintaa että saa rumpukuivata.

Joo, osa vaatteista kutistuu mutta ei se ole haitannut mitään kun monesti esim. lasten vaatteet on ostettaessa vähän reiluja. Jos haluaa tätä kutistumista niin voi ostaa numeroa reilumpia vaatteita.

Joissain lasten vaatteissa olevat applikoinnit tai painetut printit saattavat vähän kurtistua mutta usein saa venyttelemällä takaisin kuosiinsa.

en todellakaan antaisi rumpua pois, kyllä se pyykkien ripustaminen on vihoviimeistä hommaa.

enkä myöskään silitä/mankeloi lakanoita tai muuta, en vaikka ne olisivat jo rummussa ehtineet kuivua ja rypistyä.

Niin ja lapsen vaatteet pesen kaikki 60 asteessa, sen kummempia pesuohjeita katselematta... ja pikkuipanan vaatteet pesen kaikki sekaisin, punaiset, valkoiset ja tummat, ei ole miksikään menneet.

Kaverini on vaatealan asiantuntija ja hän aina marmattaa, että puuvilla ei puhdistu alle 60 asteen pesussa. Alemmissa lämpötiloissa niihin jää hiet ja muut mömmöt muhimaan. Nykyään pesen kaikki puuvillavaatteet 60:ssä, vaikka pesulapussa sanottaisiin mitä. Kaikki ovat tähän mennessä kestäneet sen hyvin ja jos eivät kestä, niin sitten joutavatkin lumpuiksi. En ala kuonaisissa vaatteissa kulkemaan.

mä oon kuivannut rummussa melkein kaikki vaattet, vaika olsi ollut ieltomerkki. Alusvaatteet on mielestäni "puhtaamman " tuntusia kun laittaa kuivusrummun kautta. Farekutkin voi laittaa vaikka usien niisä on merkki ettei voi. Tietenkään en laita villa tai fleecevaateita, enkä toppavaatteita, mutta kaiken mun olen kuivusrumpuun laittanut. Hyvinä oat säilyneet

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Kyllä mun kaveri on laittanu sinne suurinpiirtein kaikki vaatteet, esim. hennesin vaatteissa on ettei sais rummuttaa mutta ei ne kuulemma miksikään mene.

ja ihmiset jotka pesee sekasin valkoset ja mustat pyykit, sanoo että ei ne valkoset siitä miksikään mene :D

No mä en ainakaan tee noin :D Mutta en kyllä omista kuivausrumpuakaan, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Hyvin on tällä kaverilla vaatteet kuitenkin pysyneet kuosissa rummutuksesta huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
meillä kuivataan kaikki muu rummussa paitsi villa, jotku muut neuleet (jos muistan etten aio rummuttaa niitä :D ) ja kosteussuojatut ulkovaatteet, mikäli niissä ei ole mainintaa että saa rumpukuivata.

Joo, osa vaatteista kutistuu mutta ei se ole haitannut mitään kun monesti esim. lasten vaatteet on ostettaessa vähän reiluja. Jos haluaa tätä kutistumista niin voi ostaa numeroa reilumpia vaatteita.

Joissain lasten vaatteissa olevat applikoinnit tai painetut printit saattavat vähän kurtistua mutta usein saa venyttelemällä takaisin kuosiinsa.

en todellakaan antaisi rumpua pois, kyllä se pyykkien ripustaminen on vihoviimeistä hommaa.

enkä myöskään silitä/mankeloi lakanoita tai muuta, en vaikka ne olisivat jo rummussa ehtineet kuivua ja rypistyä.

Niin ja lapsen vaatteet pesen kaikki 60 asteessa, sen kummempia pesuohjeita katselematta... ja pikkuipanan vaatteet pesen kaikki sekaisin, punaiset, valkoiset ja tummat, ei ole miksikään menneet.

ainkin mu lakanat kuivausrummussa ovat niin sileitä ettivät kaipaa enää silitystä, vaatteet oli enne ryppyisempiä kun kuivasin narulla

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Kaverini on vaatealan asiantuntija ja hän aina marmattaa, että puuvilla ei puhdistu alle 60 asteen pesussa. Alemmissa lämpötiloissa niihin jää hiet ja muut mömmöt muhimaan. Nykyään pesen kaikki puuvillavaatteet 60:ssä, vaikka pesulapussa sanottaisiin mitä. Kaikki ovat tähän mennessä kestäneet sen hyvin ja jos eivät kestä, niin sitten joutavatkin lumpuiksi. En ala kuonaisissa vaatteissa kulkemaan.

Sun kaveris on oikeassa. Ja puuvilla kestää sen 60 astetta, ellei oo jotain erityistä, vaikka kirjailuja tms. että niiten takia tarttis matalampaa lämpötilaa. Väritkin pysyy paremmin paikallaan korkeemmissa lämpötiloissa.

Ja mitä kuivausrumpuun tulee... en ihan kaikkea sinne kyllä laita, mutta valtaosan puuvillavaatteista. Froteevaatteet ei oikeen tykkää ja sellaset jois on vetoketjut se vetoketju voi vetää kieroon jos kuivausrummuttaa (jotkut kyllä kestää).

Yhteistyössä