Olipas törkeä anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Oli koonnut kuva-albumin perheestään.
Siinä oli siis hänen lapset perheineen ja sitten erinäisiä kuvia suvusta.
Muiden lasten kohdalla luki tyyliin tyttäremme Marjan lapset Anni ja Esa, poikamme Pekan lapset Leenu, Liinu ja Tiinu, ja näiden sivuilla oli perhepotretti-kuvat, sekä yksilö-kuvat jokaisesta.
Mutta minun ja miehen perheen kohdalla luki vaan "Hannu synt. 1.1.2006 ja Kerttu 2.2.2008" (jotka on siis meidän lapset yhteisiä kaikki) ja perhepotrettia ei ollut ollenkaan, vaan pelkät yksittäiset kuvat. Ja minä tiedän että anopilla on monta perhepotrettia meidänkin perheestä.
Kyllä harmitti ettei tuohon perhealbumiin edes voinut laittaa kuvaa meidän perheestä. Ilmeisesti anoppia vaivaa edelleen se että meidän ensimmäinen lapsi on syntynyt ennen avioliittoa ja kai sekin että en ole hänen mielestään sopiva vaimo hänen pojalleen, vielä yli 10 vuoden jälkeenkään :(

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Mä oisin tempaissut nuo yksittäiset kuvat irti ja piirtänyt tikku-ukot anopille siihen.

Anoppi olisi todennut sitten: "Siinä se nyt nähtiin! Tiesinhän minä, että miniä on täysi idiootti".

Alkuperäinen kirjoittaja äiree:
Miksi ette kysy suoraan anopilta? Minä kysyisin ja sanoisin että jos ei kiinnosta voi ottaa yksittäsetkin kuvat pois!

Ihan siksi kun varmaan vittuillessaan kyseistä albumia viime vierailulla esitteli. Periaate kysymys hänelle tuo minun "hyväksyminen" hänen perheeseensä, vaikka toisinaan onkin niin maireaa. Vaikka ei hänen sukunsa mikään häävi olekkaan, mutta haluaa "käyttää valtaa" tekemällä tuollaisia tempauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiree:
No miten miehesi suhtautuu asiaan?
Meillä varmaan mies sanoisi suorat sanat äidillensä ja ainakin puolustaisi minua!

Mies ei varmaan edes huomannut ko. asiaa. Ja hän tietää kyllä etten ollut äidilleen mikään unelmaminiä ja että teimme ratkaisuja, joista hänen äitinsä ei pitänyt. Mutta siis kulissit on kauniit ja "tulen toimeen anopin kanssa", mutta juuri tuollaista piilovittuilua se anoppi harrastaa.

Mä en tollasen tapauksen jälkeen enää menis koko paikkaan käymään. Ja jos menisin osottasin myös oman inhoni tollasta ihmistä kohtaan, piilo vittuilulla, ylimielisillä sanoilla ja ivallisella hymyllä :D . Asenne ois jäisen ystävällinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle nyt on ihan yksi ja sama millasia albumeita mun anopilla on..

Mutta tee vastaisku ja poista kaikki anopista otetut valokuvat omista perhealbumeistasi. ;)

Mulla ei oo albumeja ;)
(Ja kirjotin tuon ylemmänkin vastauksen, joka on vieras-nikillä)

Mutta tee vastaisku ja poista kaikki anopista otetut valokuvat omista perhealbumeistasi. ;)

En ymmärrä tämmöisiä neuvoja, edes piloillaan. Lapsellinen ja provosoiva käytöskö on se, joka korjaa jotakin tässä tilanteessa? Ap:n anoppi on mäntti ja tulee siitä tuskin muuttumaan mihinkään, vaikka pistäisi uudet kuvat albumiin. Minä antaisin tuollaisen olla. Albumihan kertoo enemmän anopista, kuin ap:stä ja hänen perheestään. Sukulaiset varmaan katselevat albumia ihmeissään ja hyvässä lykyssä joku keksii kysyäkin, että miksi teistä ei ole perhekuvaa. Siinäpä sitten anoppi selittää...

mitä enemmän näitä juttuja tältä foorumilta luen, sitä iloisempi olen sinkkuudestani. parisuhteet on ilmeisesti jossain helvetin ja siperialaisen vankileirin välimaastossa.

Piilovittuilu on taitolaji. Toisen pitäisi tajuta/huomata se, jotta siinä olisi jotain mieltä. Älä anna anopin huomata, että olet näpäytyksen huomannut. Ei saa ainakaan sitä palkkiota itselleen, että huomaa sinun ottaneen itseesi.

Hymyillen vain eteenpäin

Alkuperäinen kirjoittaja Minullakin hullu anoppi:

En ymmärrä tämmöisiä neuvoja, edes piloillaan. Lapsellinen ja provosoiva käytöskö on se, joka korjaa jotakin tässä tilanteessa? Ap:n anoppi on mäntti ja tulee siitä tuskin muuttumaan mihinkään, vaikka pistäisi uudet kuvat albumiin. Minä antaisin tuollaisen olla. Albumihan kertoo enemmän anopista, kuin ap:stä ja hänen perheestään. Sukulaiset varmaan katselevat albumia ihmeissään ja hyvässä lykyssä joku keksii kysyäkin, että miksi teistä ei ole perhekuvaa. Siinäpä sitten anoppi selittää...

Peesi.
Ja lisäksi täällä provosoidutaan ihan ihme asioista. Enpä varmaan edes huomais tuollaista asiaa, enkä heti uskoisi, että anoppi on tahtonut loukata tuolla. On miljoona muutakin syytä, miksi albumi oli semmoinen. Mutta ei, vain yksi kelpaa, eli se että kyseessä on vittuilu.

Ja mitä sitten vaikka olisikin, antaisin niin mennä ohitse, hymyilisin vaan ja käyttäytyisin edelleen rakastavasti anoppia kohtaan. Se on paras tapa murtaa ihmisen nyrpeä suhtautuminen. Anoppi varmaan katsoo sillä silmällä teidän seiniänne, että miksi sinun äidistäsi on kolme kuvaa, eikä hänestä kuin yksi. Ja kappas, miniä varmaan piilovittuilee...

Mutta olkaa vaan ihan rauhassa kaunoissa keskenänne, tosin siitä ei ole haittaa muille, kuin teille itsellenne ja perheellenne.

Eihän sekään kivalta tunnu, kun minun anoppini levittää kummallisia juttuja meistä sukulaisille, mutta jos nämä yhtään anoppia tuntevat, tajuavat kyllä suhteuttaa jutut sen mukaan. Me asumme vähän kauempana ja olisin onnellisempi, jos en saisi edes kuulla mitä meistä on puhuttu. Osa sukulaisista kysyy meiltä ja oikaisee noita juttuja, osa uskoo ne. Kurjaa, mutta meidän maailma ei kaadu noihin. Silloin kun tapaamme anoppia, välimme ovat ihan coolit, en halua tapella varsinkaan kun en ole varma onko anoppi ilkeä vai vain seniili.

Juttele asiasta miehesi kanssa. Tai jos tuntuu hyödyttömältä, niin marssi ainakin ihan rohkeasti anopin pakeille ja kysy asiasta suoraan. Itse ehkä en suoraa päätä paukkaisi taloon sisälle ja tiedustelisi äkkiseltään tuota, mutta esimerkiksi pyytäisin kaivelemaan sitä albumia uudelleen jotta voitaisiin katsella kuvia. Tai jotta sinä voisit, vaikka yksinkin. Ja kun sitten tultaisiin teidän perheen kohdalle, jossa varsinaisesti teidän potrettia ei näy, kysyisin, että miksikäs meistä ei ole perhekuvaa.

Olipas kurjasti tehty anopiltasi. Joskus tuo omanikin ärsyttää. Antaa mielellään kaikenlaisia lahjoja. Nytkin toinen miniä sai jonkun kasvojenhoidon hemmottelun ja minulle antoi pyyhkeen. Ei sillä, ihan kiva kun muisti, mutta olisin itsekin nauttinut hemmottelusta. Niin ja minun muistamiseni tapahtui kuukausi toisen jälkeen, kun mieheni oli vihjannut jotenkin asiasta. Eli ei omastatahdosta täysin. Olisi vaan antanut senkin paremmalle miniälle. Olenkin vaan hänen mielestään väkisin naitu sukuun, entinen tyttöystävä olisi ollut parempi. Muistaa aina kehua toista miniää ylikaiken, miten se hakee mansikat torilta (jotka minä siivosin, mutta siitä ei puhuta). Oikein pyytää toisen miniän lapset hoitoon viikkosiivouksen ajaksi, mutta minun ei pääse kun aina on siivottu vaikka lapset on olleet nurkissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Peesi.
Ja lisäksi täällä provosoidutaan ihan ihme asioista. Enpä varmaan edes huomais tuollaista asiaa, enkä heti uskoisi, että anoppi on tahtonut loukata tuolla. On miljoona muutakin syytä, miksi albumi oli semmoinen. Mutta ei, vain yksi kelpaa, eli se että kyseessä on vittuilu.

Ja mitä sitten vaikka olisikin, antaisin niin mennä ohitse, hymyilisin vaan ja käyttäytyisin edelleen rakastavasti anoppia kohtaan. Se on paras tapa murtaa ihmisen nyrpeä suhtautuminen. Anoppi varmaan katsoo sillä silmällä teidän seiniänne, että miksi sinun äidistäsi on kolme kuvaa, eikä hänestä kuin yksi. Ja kappas, miniä varmaan piilovittuilee...

Mutta olkaa vaan ihan rauhassa kaunoissa keskenänne, tosin siitä ei ole haittaa muille, kuin teille itsellenne ja perheellenne.

Sulla ei varmaankaan ole kokemusta tuollaisesta anopista? Koska oikeasti kyllä ihmisen monta vuotta tunteneena tietää tasan tarkkaan mitä mieltä hän miniästä on ja mikä on kettuilua ja mikä ei. Sitä jaksaa aika paljon niellä, mutta lähes kaikilla tulee se raja vastaan joskus.

Ap:lle sympatiat, tiedän mistä puhut.. Itsellä meni monta vuotta saada anopin hyväksyntä kiitos kaiken pahan mitä selkäni takana musta oli hänelle etukäteen jauhettu ja mitä en itse koskaan saanut korjata koska vasta vuosia myöhemmin mieheltäni kuulin että tästä johtui nyrpeä suhtautuminen.

Ei voi kuin yrittää hymyillä ja ottaa se enemmän tai vähemmän piilossa oleva kettuilu vastaan tai nousee kolmas maailmansota.. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Peesi.

Sulla ei varmaankaan ole kokemusta tuollaisesta anopista? Koska oikeasti kyllä ihmisen monta vuotta tunteneena tietää tasan tarkkaan mitä mieltä hän miniästä on ja mikä on kettuilua ja mikä ei. Sitä jaksaa aika paljon niellä, mutta lähes kaikilla tulee se raja vastaan joskus.

Ap:lle sympatiat, tiedän mistä puhut.. Itsellä meni monta vuotta saada anopin hyväksyntä kiitos kaiken pahan mitä selkäni takana musta oli hänelle etukäteen jauhettu ja mitä en itse koskaan saanut korjata koska vasta vuosia myöhemmin mieheltäni kuulin että tästä johtui nyrpeä suhtautuminen.

Ei voi kuin yrittää hymyillä ja ottaa se enemmän tai vähemmän piilossa oleva kettuilu vastaan tai nousee kolmas maailmansota.. :saint:

Täys peesi Chala. Kyllä se mitta tulee täyteen kun anopin imelää ilmettä eessäpäin kattelee ja takanapäin kuulee miehen siskolta ym. mitä anoppi taas selän takana puhunut... pthyi tuollaisille ihmisille!!!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
jos ap:tä yhtään lohduttaa... mun anopin kirjahyllyssä on mun miehen ja hänen ex-vaimon hääkuva. ja ei vituta yhtään. ;)

Uskomatonta.. Tai siis ei, tiedän kyllä ihmisiä jotka tekisi tuollaista mutta oikeesti..

Mä voisin antaa hälle joululahjaksi oikein ison kehystetyn kuvan miehen exästä ja toitottaisin ihmisten keskellä pakettia avatessa isoon ääneen miten oon huomannut että tää exä on hänelle niiiin kauheen rakas että aattelin antaa oikein näkyvän muiston, suunnittelisin siinä vaikka paikankin sille jostain näkyvältä seinältä ja kattosin onko anoppi iloinen lahjastaan :)

Minun appivanhemmat käyvät meillä useasti viikon sisällä, omilla avaimilla! Tulen kohta hulluksi ja kun olen sanonut tästä miehelleni hän käskee lätkimään ellei tilanne miellytä. Mitä pitäisis tehdä, voiko miehen vieroittaa omista vanhemmista ajan kuluessa, vai pitäisikö minun erota. Olemme olleet naimisissa alle vuoden ja kumpikin olemme parikymppisiä. Antakaa neuvoja epätoivoiselle! Lääkärikin on määrännyt lääkkeitä masennukseen kun olen ihan rikki suhteemme vaikutuksesta. En tiedä olenki liian herkkä ja lapsellinen vai onko vika miehessäni vai appivanhemmissani kun he eivät jätä meitä rauhaan vaikka monesti olemme olleet eron partaalla heidän takia ja he tietävät kyllä sen. Apuva!

Yhteistyössä