"Olisi harhaista kuvitella valtion rahakirstun täyttyvän demarit valtaan äänestämällä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinä et varmaan hyväksy mielenterveydellisiä syitäkään sitten? Jos äiti on masentunut ja tietää, että ei kykene huolehtimaan lapsesta, niin sekö pitää vain synnyttää ja olla itse sitten hajalla? Tai tilanne, jossa lapsen siittänyt mies on väkivaltainen? Lapsiko pitää vain tehdä sinne hakattavaksi?
Adoptiolapsista on pulaa.

Hassu juttu kun kuvitellaan, että se lapsi olisi tie onneen, ei ole. Tuttavapiirissäni on kolme perhettä, jotka ovat adoptoineet lapsen ja kuinkas kävikään kaikki ovat eronneet.
Miulla oli yläaste-/lukioikäisenä hyvä ystävä, joka oli adoptoitu. Vaikka hänellä oli ihan hyvät adoptiovanhemmat ja kotona kaikki ok, hän teini-ikäisenä ahdistui siitä, miksi hänen biologiset vanhempansa eivät halunneet häntä. Hän sairastui anoreksiaan ja masennukseen ja yritti epätoivoisesti löytää biologisen äitinsä että voisi kysyä tältä asiasta. No, loppuviimeksi kävi ilmi, että bioäiti oli jo kuollut, eli ei selvinnyt syyt ikinä. Selvisi kyllä, että bioäidillä oli kolme muuta lasta, yksi vanhempi ja kaksi nuorempaa kuin kaveri. Ikinä ei kaverille selvinnyt, miksi hänet annettiin adoptioon, mutta kipeä paikka se on ollut hänelle koko elämän ajan. Vielä nytkin, yli nelikymppisenä, kipuilee asian kanssa.

No minua vähän loukkasi. Olen tahattomasti lapseton ja asia on minulle todella kipeä. Haluan uskoa, että et nyt oikeasti ole roudaamassa lapsettomia keskitysleireille, mutta kyllä se silti vähän sattuu tietää, että toisen ihmisen mielestä minä olen kakkosluokan kansalainen syystä, johon en voi itse vaikuttaa.
Omppu-setä antaa lähes jokaisessa viestissään ymmärtää, että hedelmällisyysiän ohittaneet naiset joutavat uuniin.
Sairas ukkeli, joka on karkottanut normaalit mammat palstalta.
Niin sairasta naista ei ole syntynyt, että hän luovuttaisi lapsensa adoptiossa Ompun kiusattavaksi.

No minua vähän loukkasi. Olen tahattomasti lapseton ja asia on minulle todella kipeä. Haluan uskoa, että et nyt oikeasti ole roudaamassa lapsettomia keskitysleireille, mutta kyllä se silti vähän sattuu tietää, että toisen ihmisen mielestä minä olen kakkosluokan kansalainen syystä, johon en voi itse vaikuttaa.
Älä ota itseesi. Yhden anonyymin palstapellen mielipiteellä ei ole mitään väliä. Sinä olet arvokas omana itsenäsi.

Veroetuja ja tukia pois.

- Institutionaalisten sijoittajien 5% lähdevero verotuotto 400-600 miljoonaa euroa
- Listaamattomien yritysten Suomen ainutlaatoinen osinkoveroetu pois verotuotto 800-1000 miljoonaa euroa
- Yritys- ja elinkeinotukien perkaus verotuotto 500-1000 miljoonaa euroa
- Solidaarisuusveron alarajan palautus 150 000 eurosta 85 800 euroon
- Pääomatulojen laittaminen kunnallisverotukseen palkkatulojen tapaan
Tässä nyt muutamia..

Veroetuja ja tukia pois.

- Institutionaalisten sijoittajien 5% lähdevero verotuotto 400-600 miljoonaa euroa
- Listaamattomien yritysten Suomen ainutlaatoinen osinkoveroetu pois verotuotto 800-1000 miljoonaa euroa
Tässä nyt muutamia..
Kun sinulla on näin päteviä ehdotuksia valtiontalouden korjaamiseen niin tee kansalaisaloite tai ehdotus jonka toimitat kansanedustajille.

Veroetuja ja tukia pois.

Tässä nyt muutamia..
Mihin unohdit Ylen 600 miljoonan yritystuen ja 1000 kehitysavun?

Suuret ikäluokat syntyivät 1945-1950. 1970-luvulla heidän sopiva lapsentekoikänsä oli jo mennyt ohi, biologisesti oikea lapsentekoikä on alle kolmekymppisenä, mieluiten 17-27-vuotiaana.
Tuohon syntyvyyden romahdukseen omalta osaltaan vaikutti se, että aborttilaki tuli voimaan 1970, 1973 tehtiin ennätysmäärä abortteja. Aiemmin niistä ei-toivotuistakin lapsista tuli kunnon kansalaisia.
Biologisesti voi olla mielestäsi mitä tahansa muttä käytäntö on toinen. Suuria ikäluokkia syntyi vielä vuosia tuon virallisen määritelmän jälkeen ja hekään eivät tehneet tarpeeksi lapsia. Sinun sanojasi lainaten muut asiat kiinnosti varmasti enemmän.

Suuret ikäluokat syntyivät 1945-1950. 1970-luvulla heidän sopiva lapsentekoikänsä oli jo mennyt ohi, biologisesti oikea lapsentekoikä on alle kolmekymppisenä, mieluiten 17-27-vuotiaana.
Tuohon syntyvyyden romahdukseen omalta osaltaan vaikutti se, että aborttilaki tuli voimaan 1970, 1973 tehtiin ennätysmäärä abortteja. Aiemmin niistä ei-toivotuistakin lapsista tuli kunnon kansalaisia.
Aiempien vuosien laittomien aborttien määrän arvioidaan olevan melkein samaa luokkaa kuin ennätysvuoden tai jopa liki tuplaten sen. Harhakuvitelma että ihminen ei löytäisi keinoja vaikka laitonta olisikin. Tämä pätee nykyaikaankin ja maihin jotka rajoittavat abortteja.

Tuskin koskaan koittaa se päivä tällä palstalla, että Omppu-setä ja joukko hänen uskollisia lakeijoitaan pyytää edes yhtä tökeröä loukkaustaan anteeksi mielensä pahoittaneilta. Yksityisasioiden kaivelu julkisella palstalla on moukkamaisuuden huipentuma. Joku päivä heidän jälkikasvu osuu pappojensa kirjoituksiin mammapalstalla.
Suomeen perustetaan raivokkaasti uusia digikeskuksia, ja joutaville nettikirjoituksille löytyy reilusti muistitilaa. Digiarkistoille ei käy kuin eduskunnan kaunokirjallisuusosastolle, joka laukkautetaan jostain syystä. Kyyneleet silmissäni nauroin Yle aamu Jälkinäytöksen puheenaiheelle, ja totean, että lakkautus on ehkä persujen suurin urotyö Suomen talouden pelastamisessa. Kun kansanedustaja ei missään tapauksessa ja mielentilassa kajoa kaunokirjallisuuteen, pysyy hän persuilussaan oikealla kinttupolulla.
Empatiahan ei kuulu persuiluun, ja se ”pahe” on kaunokirjallisuuden yleisin kantava teema kirjojen sivuilla.

Yhteistyössä