Olisi helpompi ymmärtää tuota minun puolisoa, jos tietäisin varmasti, että sillä on joku diagnoosi!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Perk....
Meillä on 12-viikkoinen koiranpentu. Kävin eilen pikareissun kaupassa ja kun tulin kotiin, oli eteisessä vastassa ainakin 2 litraa koiran pissaa.
Joo-o. Mies oli luullut, että otin pennun kauppareissulle mukaan!!!! Siis hemmetti, se oli niin keskittyneenä omiin juttuihinsa, ettei vttu huomannut pentua kaitsea ollenkaan. Nyt meillä on mennyt kuukauden sisäsiistiksiopettelu nollille, kun nyt pentu kuvittelee että tänne sisällekin saa tehdä tarpeensa. :(
Kaiken lisäksi pentu oli repinyt osittain palasiksi muovitetun pissa-alustan, mikä on ollut ihan varmuuden vuoksi eteisessä, johon pentu ei ole kuitenkaan tehnyt tarpeitaan. Nyt saa sitten seurailla, tuleeko suolitukoskin kaiken huipuksi.

Niin joo. Aamulla mies vapaaehtoisesti haudutti minun teen. Siihen se oli lappanut ainakin 10 teelusikallista irtoteetä. Voitte kuvitella, miten väkevä se tee oli. :( Mies vain sanoi, ettei tiennyt paljonko sitä purua tulee laittaa. :rolleyes:

Elämä olisi huomattavasti helpompaa, jos mies kävisi tutkituttamassa päänsä. En usko, että mikään dementia on, mutta joku asperger tms, kun luonnekuva täsmää kokolailla hyvin. Ymmärtäisin paremmin, enkä tuskastuisi näistä omituisuuksista sitten yhtä herkästi. Ja tätä touhua olen katsonut jo yli 10 vuotta ja alkaa pikku hiljaa olla mittakuppi nurin.

Mun mies on samanlainen. Diagnoosia kyllä lääkäri tarjosi jo, Dysfasia. Sanoi tämän ohimennen kun käytettiin lapsi lääkärissä...

Joissain asioissa hyvinkin fiksu,osaa mm.korjata ihan mitä tahansa.Mutta muisti tosi huono,ja alkaa vituttaa ja rankasti.

[QUOTE="vieras";25952520]ap:n vuodatuksen perusteella on kyllä vaikea tulkita, kumpi on diagnoosin tarpeessa...[/QUOTE]
Olenko kenties pissinyt muroihisi tänä aamuna? Jos sen teki joku muu, niin älä hyvä ihminen yritä sitä minuun purkaa! :p

Millä tavalla diagnoosi sinusta auttaisi paremmin ymmärtämään (eikä tämä ole pahalla tai ilkeällä kysytty, vaan haluaisin sinun kertovan enemmän miten koet asian helpottavaksi)? Entä jos mies ei tutkimuksista huolimatta saakaan diagnoosia?

Siis miehesi ei tiennyt mitä haluat hänen tekevän, koska et antanut ohjeita. Normaali ihminenhän kertoo miehelleen jos lähtee kauppaan että katso koiran perään, ja samoin jos tietää ettei toinen tajua teen keittämisestä, neuvoo oikeat annostukset jne.

En ymmärrä minkä diagnoosin noiden perusteella voi miehellesi lätkäistä? "ei tiedä kaikesta kaikkea" vai?

Ymmärrän, että jos kaikki päivät ovat tuollaisia ja noita sattumuksia tapahtuu monta kertaa päivässä..kaikkea "pientä kivaa" mitä ns. normaalinihmisen kanssa ei tapahtuisi. Meillä näin. Mies meni lääkäriin ja nyt sitten selvitellään noita neurologisia yms. juttuja. Pään kuvaukset ja neuropsyk. testit luvassa. Epäillään ehkä jotain asperger/adhd-komboa..Aika näyttää mikä dg tipahtaa. Myös minulle on tarjottu keskusteluapua, koska arki nyt on "hieman" haastavaa..

Mutta jos kyse oli vaan yhdestä päivästä, niin suosittelen hölläämään pipon naruja :)

[QUOTE="argh";25952526]Olenko kenties pissinyt muroihisi tänä aamuna? Jos sen teki joku muu, niin älä hyvä ihminen yritä sitä minuun purkaa! :p[/QUOTE]

Kiitos mutta mun muroni on kunnossa, sun muroista mä olisin enemmän huolissani :D. Siis miehesi tarvitsee diagnoosin, jotta voit ymmärtää häntä, koska hän on nyt pilannut täysin 12-viikkoisen koiranpennun siisteyskasvatuksen sinun kauppareissusi aikana... Jepjep.

Yhteistyössä