Olisiko ihan hirveä häpeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ollaan joku vuosi sitten rakennettu oma talo, jota nyt maksellaan pois. Meillä on kolme lasta ja molemmilla ihan hyvä työpaikka, tulot on ihan kohtuulliset. Mutta kaikki raha tuntuu menevän asumiseen. Lainanlyhennykset, vesi, sähkö, lämpö, verot, jätemaksut jne nielevät ison osan tuloista. Pystymme kaiken maksamaan joo, mutta kyllä sit saa ihan tarkkaan miettiä, mitä juustoa leivän päälle pystyy ostamaan. Vai jääkö juusto kauppaan.

Ollaankin nyt mietitty, että oltaisko ihan tyhmiä, jos vain myytäisiin talo pois ja ostettais joku vähän halvempi (saatais tästä talosta kyllä myyntivoittoakin..), että jäis rahaa vähän kevyemmin elämiseenkin... Mutta tietysti sitä miettii, että kaduttaisiko kuitenkin myöhemmin kuin paljon?

Mikäs häpeä se nyt on... Kukin tekee miten parhaaks näkee.
Meil on tällä hetkellä okt 230 neliöö ja ollaan pohdittu muuttoa 100n kerrostalo asuntoon.. Ja ei hävetä yhtään. Tosin ajatuksena rakentaa muutaman vuoden päästä..

Ei se mikään häpeä ole ja teette tietty niinkun parhaaksi näette. Kysymys on varmaan siitä, että miten paljon ootte siihen rakentamaanne taloon kiintyneet. Ja oletteko tehneet siitä semmosen "unelmatalonne", jossa on kaikki täydellistä jne.

Ihanaa, että ette lytännyt heti alkuun :) Meillä mies on tosi paljon nähnyt vaivaa talon eteen ja hän on varmaan enemmän siihen kiintynyt. Itse olen keksinyt jo tosi monta asiaa, joka olisi pitänyt tehdä toisin .. Ja tuntuu, että mun ei olisi vaikea siitä lähteä. Toisaalta taas, kun katselen myytävänä olevia asuntoja, tuntuu, ettei mikään olisi tarpeeksi hyvä.. Mutta todennäköisesti ainakin laitetaan "kokeeksi" myyntiin ja katsotaan, tulisiko tarjouksia.. Kiitos tsempeistä!!!

Ei ole häpeä. Onhan se mukavaa asustella omassa, hienossa talossa, mutta onko järkeä, jos ei laskujen takia voi tehdä muuta kuin kököttää siellä talossa ja laskea rahoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vierailija:
Ihanaa, että ette lytännyt heti alkuun :) Meillä mies on tosi paljon nähnyt vaivaa talon eteen ja hän on varmaan enemmän siihen kiintynyt. Itse olen keksinyt jo tosi monta asiaa, joka olisi pitänyt tehdä toisin .. Ja tuntuu, että mun ei olisi vaikea siitä lähteä. Toisaalta taas, kun katselen myytävänä olevia asuntoja, tuntuu, ettei mikään olisi tarpeeksi hyvä.. Mutta todennäköisesti ainakin laitetaan "kokeeksi" myyntiin ja katsotaan, tulisiko tarjouksia.. Kiitos tsempeistä!!!

armasti tuntuu miehestäsi vaikealta lähteä. Ja varmati sinustakin viimeistään sitten jos lähtö varmistuu.. Mutta sellaista se elämä on: on luovuttava vanhasta, jotta voi saada uutta. :)

Minullakin housut tutisevat, kun ajattelen että joskus lähden uosta tulevasta kodista. Ajatus tuntuu täysin mahdottomalta, niin mielettömästi sitä on haaveiltu, suunniteltu, toteutettu.... Mutta ehkä joskus...

Yhteistyössä