Olisiko juustokakuista jotain tietäviä paikalla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vicy

Aktiivinen jäsen
11.06.2005
17 698
7
36
Seinäjoki
En ole koskaan juustokakkua tehnyt, mutta nyt ajattelin koittaa..
Eli ongelma on että käykö siihen tuorejuustoksi valio viola maustamaton ( http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuoteryhma/Tuote?productId=33650&tuory=2954 )??
Ja jos teen tänään sen pohjan hyytymään, niin onko se vielä syötävää sunnuntaina??
Yritän tehdä siis mango-juustokakkua http://www.sekasoppa.vuodatus.net/blog/94377/juustokakku/ :D

En tekis kuin vasta lauantaina. Kyllä se pari päivää on syötävää mutta ei niin hyvää kuin tuoreena. Ja ite oon soveltanu noita ohjeita oman maun mukaan. Kattoo vaan et määrät täsmää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tekis kuin vasta lauantaina. Kyllä se pari päivää on syötävää mutta ei niin hyvää kuin tuoreena. Ja ite oon soveltanu noita ohjeita oman maun mukaan. Kattoo vaan et määrät täsmää.

ongelma on katsos siinä että meillä on synttärit la-su ja huomennakin tulee muutama vieras (joille aattelin tuota tarjota).. Mutta taidan tehdä niin että teen tuon pohjan vasta huomenna ja tarjoan huomisille vieraille muuta :D

Mutta osaako joku sanoa sopiiko tuo juusto?

Violasta tulee hyvää kakkua, joten tee vaan siitä. Normisti me on juustokakkua syöty kolme päivää. Eli sunnuntaina menis vielä, JOS kaikki on ollu tuoreita tavaroita. Eli jos tänään myöhään illalla teet hyytymään ja huomenna koristelet. Voi kyllä olla ettei siitä paljon ole sunnuntaina mitä tarjota...

mä teen mangohyytelökakkua niin että käytän hedelmäsokeria, kevytkermaa 20% 4dl, kevyt tuorejuustoa ja neljä liivatelehteä. gluteenittomalle vieraalle varaan täytettä yksinään lasiin.

Alkuperäinen kirjoittaja jaajaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi kakku on mun mielestä ainakin tosi nopea tehdä, että varmasti ehdit sen jossain välissä lauantaina tekemään.

Ehtii tehdä, mutta ehtiikö se hyytyä syötäväksi?

jossain sanottiin että neljässä tunnissa, kunhan on jääkaapissa kerkeää hyytyä. mut henkilökohtaisesti sanoisin että 6h.

Yhteistyössä