Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä stressipäänahan hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "stressaaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"stressaaja"

Vieras
Normaalistikin siis "kärsin" kuivasta päänahasta, mutta nyt päänahka hilseilee oikein todella ja löydän hiusten alta useita alueita, jotka lähestulkoon vereslihalla. Hilseshamppoista (kokeiltu useita erilaisia) ei ole apua, ei myöskään vauvaöljystä....
Stressiä on ollut - joten juuret juontavat luultavasti siitä. Syön hyvin ja terveellisesti. Olisikos jollakulla hyviä vinkkejä avuksi - toistaiseksi vain "kiusalliseen" - ongelmaan?

Olen kärsinyt samasta vaivasta, ja voin sanoa kokemuksesta, että useimmat hilseshampoot on ihan täyttä kuraa. Mulla on ollut atopiaa lapsesta asti, ja reagoin ihollani stressiin hirveen herkästi muutenkin.

Oma stressipäänahka on helpottanut, kun olen vähentänyt kemikaalien käyttöä hiuksissa. Leikkasin mallin, jota ei tarvi laittaa hirveesti, siirryin värjäämisestä raitoihin, ja lopetin kemikaalishampoiden ja -hoitoaineiden käytön. Rupesin syömään enemmän kovaa rasvaa. Siis ihan voita ja kookosöljyä. (aikaisemmin elin lähinnä rypsiöljyllä ja sokerilla) En nyt kumminkaan ihan raivokarppaamaan ruvennut, mutta korvasin osan öljyistä voilla ja vähensin rajusti makean ja jauhomössöjen syömistä. Monestihan noi ongelmat liittyy jotenkin ravitsemukseenkin, että kannattaa kattoo sitä.

Mää suosittelisin sulle semmoista tuotetta kun Elokuu mieto shampoo. Sopii allergisille, atoopikoille ja vauvoille. Saa lähes kaikista "hippikaupoista", punnitse ja säästä jne. Varmasti isoimmilla Sokoksilla ja Stockalla on valikoimassa.

Ja sit muuten semmoinen juttu, että liian kova peseminen aiheuttaa hilseilyä (iho kuivuu voimakkaasti.) Ei se päivittäinen peseminen ole tarpeellista, jos ei oo suoranaisesti p***aa tukassa. Ja suihkussahan voi käydä hiuksia pesemättä.

Kun ongelman saa haltuun, sit voi vähän relata. Eihän se mihinkään katoa loppuelämäksi, jos kerran on stressitaipumusta, mutta sen saa sit kotikonsteilla helposti kuriin.

Tsemppiä ja iloa syksyyn!

Kiitos - kokeilenpa tuota shamppoota! Lisähaasteena minulla vielä luonnontaipuisa tukka - josta toinen puoli näyttää aamuisin etelään ja toinen itään - millään muulla kuin kastelemalla ei taivu uuteen (=siistimpään) muottiin...
Mutta eiköhän tämä tästä ;)

En siis tiedä että jos sulla jotain atooppista, niin se on mulle ihan vierasta ja ymmärrän että sellainen iho ei välttämättä kaikkia kemikaalejan kestä.

Millaisia hilseshampoita olet kokeillut? Ihan tavallisia marketeiden vai kampaamojen tuotteita?

Mulla on hilseongelmaa, mikä johtuu kuivasta päänahasta joka taas voi johtua vaikka mistä, kuten että joudun värjäilemään hiuksia, tosin pyrin mahd. harvoin värjäämään.

Olen kokeillut BioPlus-tuotteita. Shampoosta en nyt niin osaa sanoa, kyllä se varmaan jonkin verran rauhoitti kun vaan muistin käyttää. Sitten mulla oli sellainen saman sarjan päänahkaan laitettava neste, joka kyllä toi ihanan rauhoittavan tunteen. Uskon että ne auttavat, mä onneton vain olen niin laiskasti jaksanut sitten niitä käyttää että olis tullut se oikea teho nähtyä. Varsinkin se neste tosiaan tuo sellaisen ihanan viileän tunteen päänahkaan jota alkaa yleensä pesun jälkeen hyvin pian kutittamaan,

Sitten joskus olen kokeillut viinietikkaa. Sitä olen siis laittanut vatiin haleaan veteen parisen ruokalusikallista. Eikä paljon vettä. Siinä sitten ennen pesua olen huljutellut hiuksia ja erityisesti päänahkaa. Sillä pitäisi olla rauhoittava vaikutus.

Oliviiöljyä olen myös laittanut päänahkaan ja hiuksiin, pitäisi tehdä hyvää. Noi siis näitä luonnonmenetelmiä ja eihän ne pahaksi ole vaikka koittaisi.

Tuon merkin shampoot on aina auttanut hilseeseen, kannattaa kokeilla jos et ole kokeillut.
011.JPG

Meillä miehen pää on jotain ihan järkyttävää jos erehtyy marketti/kampaamo shampoota käyttämään. Miehellä jatkuvassa käytössä Sebamedin hilseshampoo ja sit just stressi ym tilanteissa kun ei tuo riitä käyttää Nizoralia ja se auttaa jo kerrasta. Joskus aikoinaan käytti XZ öljyhoitoja ja kyllä nekin jonkin verran auttoivat.

System 4 -sarjaa suosittelen minäkin. Ja siitä erityisesti sitä tonic-vettä. Se auttaa välittömästi kutinaan ja sitä kautta auttaa parantamaan jo vereslihalle raavitun päänahan nopeasti. :)

Kiitos teille kaikille vinkeistä - öjlyt ehkä jätän kokeilematta mutta viinietikka kuulostaa mielenkiintoiselta ja kokeilemisen arvoiselta.
H & S shamppoo on koko ajan käytössä - kolme eri versiota - ei auta mitenkään tällä kertaa, harmi - normaalisti on tasapainottanut kyllä. Ilman näitä toivottavasti jo historiaan jääneitä stressiaiheita on ihan normi kosteuttava Sokokselta/Stockalta "vähän kalliimpi" sarja ollut päivittäisessä käytössä hyvä.
Nuo kampaamotuotteet lähtee myös testiin!
Olette aivan ihania - nyt jo tuntuu paremmalta; todellinen lumelääke tämä palsta ;D

Yhteistyössä