Olen kärsinyt samasta vaivasta, ja voin sanoa kokemuksesta, että useimmat hilseshampoot on ihan täyttä kuraa. Mulla on ollut atopiaa lapsesta asti, ja reagoin ihollani stressiin hirveen herkästi muutenkin.
Oma stressipäänahka on helpottanut, kun olen vähentänyt kemikaalien käyttöä hiuksissa. Leikkasin mallin, jota ei tarvi laittaa hirveesti, siirryin värjäämisestä raitoihin, ja lopetin kemikaalishampoiden ja -hoitoaineiden käytön. Rupesin syömään enemmän kovaa rasvaa. Siis ihan voita ja kookosöljyä. (aikaisemmin elin lähinnä rypsiöljyllä ja sokerilla) En nyt kumminkaan ihan raivokarppaamaan ruvennut, mutta korvasin osan öljyistä voilla ja vähensin rajusti makean ja jauhomössöjen syömistä. Monestihan noi ongelmat liittyy jotenkin ravitsemukseenkin, että kannattaa kattoo sitä.
Mää suosittelisin sulle semmoista tuotetta kun Elokuu mieto shampoo. Sopii allergisille, atoopikoille ja vauvoille. Saa lähes kaikista "hippikaupoista", punnitse ja säästä jne. Varmasti isoimmilla Sokoksilla ja Stockalla on valikoimassa.
Ja sit muuten semmoinen juttu, että liian kova peseminen aiheuttaa hilseilyä (iho kuivuu voimakkaasti.) Ei se päivittäinen peseminen ole tarpeellista, jos ei oo suoranaisesti p***aa tukassa. Ja suihkussahan voi käydä hiuksia pesemättä.
Kun ongelman saa haltuun, sit voi vähän relata. Eihän se mihinkään katoa loppuelämäksi, jos kerran on stressitaipumusta, mutta sen saa sit kotikonsteilla helposti kuriin.
Tsemppiä ja iloa syksyyn!