Olisiko kenelläkään kokemusta tälläisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parastaaikaaharmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

parastaaikaaharmaana

Vieras
Minulla tämä tilanne jatkuu edelleen aika ihmeellisenä :ashamed: Eli historia lyhyesti tässä:
Tulin ekasta kierrosta raskaaksi kuparikierukan poiston jälkeen. Sain kaksi plussaa raskaustestiin, ekan kp 29/27-30 (haalea haamu) ja vahvemman viivan kp 32/27-30.

Viikolla 5+6 tuli niukkaa vuotoa, seuraavana päivänä tuli haalean punaista verta pyyhittäessä ja sitä seuraavana päivänä pyyhittäessä ruskeaa tuhrua. Ei mitään kipuja, eikä kovaa vuotoa tai hyytymiä.

Tein testin viikolla 6+2 ja se oli negatiivinen. Seuraavana päivänä tehtiin neuvolassa uusi testi ja nega myös. Samana päivänä otettiin verikoe ja tulos oli se, että veren HcG arvo oli 5. Eli en siis ole raskaana, mutta missä piileksii vuoto :/

Minulla ei ole ollut mitään kipuja, eikä vuotoa. Neuvolassa täti ei osannut neuvoa minua mihinkään, sovittiin, että odotetaan vielä viikko ja tehdään vielä uusi testi. Itse olen asennoitunut niin, että jonkinlainen keskenmeno minun on täytynyt saada. Ihmettelen vain sitä, että minkäänlainen vuoto ei vieläkään ole alkanut. Mihinkään lääkärintarkastukseen tai ultraan en ole vielä päässyt, neuvolan täti suhtautuu todella nihkeästi pyyntöihini päästä lääkärin juttusille. Hän ei kuulemma saa lääkäriä kiinni, jne. Ensi viikolla aion kyllä vaatia lääkäriajan. Eihän tämä muuten selviä, ellei kohtuun kurkata ja katsota onko se tyhjä!

Täytyisihän tämä asia saada nyt selvitettyä, että tarvitaanko kaavintaa tai muuta. Toivon vain, että pääsisin normaaliin päiväjärjestykseen ja vuoto alkaisi. Olisi edes konkreettisesti jotain mitä surra!

Onko kenelläkään ollut tälläistä kokemusta ja mikä on ollut lopputulos?

No mulla itsellä vuosi ihan vähän kaksi päivää ilman mitään kipuja ja sitten pääsin ultraan ja kohtu oli tyhjä, todettiin tuulimunaraskaudeksi. Ja pettymys oli järkyttävä ja viikkoja 12.

Sulle :hug:

Voisiko kyseessä olla keskeytynyt keskenmeno? Siis että sikiö on kuollut, mutta jostain syystä ei ole tullut pois? Ajattelis että jos olisi kyseessä normaali keskenmeno olisi vuotoa ollut enemmän? :hug:

Hei!

Ajattelin vain että... kannattaako sun lainkaan olla yhteydessä neuvolaan tässä asiassa vaan soitat keskus tai aluesairaalan gynenpoliklinikalle (ei siis äitiyspolille vaan naistentautien polille)suoraan arkipäivänä ja sanot mikä sulla tilanne , he voivat ottaa sinut päivystyksenä suoraan eikä mitään terv.keskuksen lähetteitä tarvitse. Eikä odotella aikoja ties miten pitkälle. Kokeile ainakin!

Itsellä tuli keskenmeno (samassa listas oltiin) Alko viime perjantaina ja lauantaina soitin terv.keskuksen päivystykseen joka on sairaalan yhteydessä ja he kehotti et jos ei vuoto lisäännyt tai kipuja tule niin minun pitäisi sitten ma soittaa gynenpolille ja päästä tarkistukseen. Niin tein ja pääsin saavuttuani sinne n. 15 minuutissa lekuriin ja ultraan.

T. remutar

Yhteistyössä