Olisiko mitään järkeä tehdä kolmatta lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vietas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vietas

Vieras
Vuosi-kaksi takaperin minä ja mies olimme molemmat sitä mieltä että lapset oli tässä eikä enempää haluta. Molemmat halunnut aina tytön ja pojan ja ne saimme.
Nyt kummallekin herännyt pieni kiinnostus kolmatta lasta kohtaan, mutta sen aika ei olisi vielä vaan vasta noin parin vuoden päästä.
Vanhin lapsemme täyttää piakkoin 7v ja nuorempi on neljä.
Eli ikäeroa tulisi, mutta miten iso haittaa se olisi? Olisiko kolmas lapsi ihan yksinäinen? Koska neljättä ei enää kuitenkaan tulisi. Olisiko hullua aloittaa kaikki ihan alusta? Kun on saanut nykyiset jo isommiksi, arki rullaa kivasti ja kaikki on jo aikalailla helppoa.
Tavoitan itseni haavelemasta kuinka isommat saa hoivata pikku vauvaa, kuinka olisin saattamassa kuopusta kouluun ja olisin kotona vastassa kun lapset tulee koulusta. Kuinka isommista sisaruksista olisi apua vauvan hoidossa ja vain sen vuoksi että molemmat tykkää hirmuisesti vauvoista. Serkkuaan palvovat kilpaa.

En tiedä mikä minuun on oikein mennyt kun pääni on tällälailla pehmennyt.. Aijemmin minulla oli selvät sävelet asian suhteen, nyt olen sekaisin.

Vastasin juuri tuohon toiseen vastaavaan ketjuun, jossa mies ei halua kolmatta. Odottaisin sinuna siihen, että molemmat aloittavat koulun, itsenäistyvät ja elosta tulee "helppoa". Mun ajatus kolmannesta hälvenee mitä isommaksi kaksi ekaa lasta kasvavat. Tuntuisi kauhealta, että nyt olisi joku uhmaikäinen rääkymässä jaloissa.

Sinnehän se menisi. Että molemmat jo koulussa. Onhan se uhmaikä haastavaa aikaa, mutta enimmäkseen lasten kanssa on helppoa ja mukavaa. Ja oikein paskinkin hetki unohtuu kun lapset osaavat vetää oikeasta narusta.
Olen aina ollut hyvin lapsirakas ja mitä pienempi lapsi sen suloisempi se mielestäni on. Vaikkakin lapset ylipäätänsä on ihania ja rakkaita.

Yhteistyössä