Olisiko teille miehen humalahakuinen juominen ja tupakointi turn off?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmm"

Vieras
Muuten mukava mies, mutta hän tupakoi ja ilmeisesti myös juo melko useasti humalahakuisesti eikä varsinaisesti muutenkaan vaikuta olevan kovinkaan terveellisten elämäntapojen kannattaja. Itse en tupakoi ja alkoholiakin käytän todella harvoin, humalassa en ole ollut vuosiin. Suosin itse terveitä elämäntapoja, joten omaan elämääni ei oikein mahdu kalja, rööki ja valmislihapullat. :D
Olen toisaalta myös kovin nuori, joten onko se ihan tuhoontuomittu ajatus, että löytäisi samanhenkistä miesseuraa omasta ikähaarukasta? Vai pitääkö vain hyväksyä nämä asiat ja toivoa, että elämäntavat muuttuvat terveemmiksi iän hieman karttuessa?

Humalahakuinen juominen tuppaa olemaan tauti joka iän myötä vain pahenee.

Olen täysin eri mieltä. Melkein kaikki juo humalahakuisesti parikymppisenä opiskelijana melko usein, useimmilla tahti harvenee iän myötä. Jotkut lopettaa kokonaan, jotkut juo enemmän tyyliin kerran vuodessa pikkujouluissa. Tietysti joillekin alkoholista tulee ongelma, mutta sitä enteilee ennemminkin tiheä tissuttelu kuin nuoruuden biletys.

Minulle näistä kumpikaan ei olisi kohtuullisessa määrin ongelma.Tosin tupakointi nyt tuppaa olemaan päivittäistä, jos sitä harrastaa, mutta on siinäkin eroa polttaako muutaman vai kaksi askia päivässä. Ennen lapsia humalahakuista juomista sai olla vaikka joka viikko, kunhan humalan taso pysyy kohtuudessa eikä ryyppääminen vaikuta velvollisuuksien hoitoon. Nyt kun on lapsi, humalahakuista juomista sietäisin kerran tai max pari/kk eikä tietenkään kotona lapsen nähden koskaan. Kyllä minäkin käyn vielä joskus bilettämässä ja silloin kyllä juon alkoholia vaikutustensa, en niinkään maun vuoksi.

Kyllä. Ryyppäystä pidän vielä tupakointiakin vastenmielisempänä tapana. Kyllä alkoholia saa ottaa joskus ja käydä viihteelläkin, mutta se, että känni on se tarkoitus... Ei ei ei. Sellainen ihminen ei ole minua varten. Jos ei osaa pitää hauskaa ilman, että on PAKKO humaltua, niin kyllä jossain on vikaa. Hauskanpidon lomassa humaltuminen on jo aivan eri asia.

Ei mua haittaa esim. muutaman kerran kuukaudessa humaltuminen, kunhan ei alkoholisti ole.
Tupakointikin on OK, jos ei ole sellainen nolo körssimake, jonka täytyy päästä jatkuvasti tupakalle ja polttaa tupakkaa missä vaan, ihan sama onko vieressä lapsia tai vanhempia sukulaisia. Sellainen "huomaamaton" tupakointi siis on ihan jees.

Epäterveelliset elämäntavat noin muuten ällöttää, enkä voisi katsella jotain einesjuttuja ja muuta etovaa jääkaapissani, katsella kun joku mässää sellasia mun sohvalla jne.
Tai sellanen, ettei jaksa esim. juosta yhtään eikä ole pienintäkään voimaa.

Mä röökaan ja niin miehenikin.

Tuo humalahakuisuus. Miten paljon humalahakuinen? Mä ihan rehellisesti kiskon itseni helposti viikonloppuna nousuhumalaan. Mutta tarkoitus ei oo sit humaltua kuitenkaan sitä enempää.

Jos ideana on vetää lärvit, örveltää, oksentaa ja sammua niin sitten sanon ei.

Olen siis pitänyt miehen kanssa yhteyttä parin viikon ajan, mutten tunne häntä vielä kovinkaan hyvin.
Viikonloppuna sain tilaisuuden tavata hänet ja jutella kahdenkesken, kun eksyimme samaan paikkaan. Hän kertoi mm siitä, miten käy keskellä työviikkoa vetämässä kännit, kun vaan kuulemma ei voi kieltäytyä jos joku pyytää mukaansa baariin (myöskään kuulemma vain yhden tai kahden oluen juominen ei onnistu). Mielestäni kuulosti melko huolestuttavalta, mutta hänen mielestään oli ilmeisesti hauska juttu. Autuaasti kertoi muistakin kännireissuista (milloin naapurin, pomon, työkaverin tai exän kanssa). Kävi myös tupakalla melko usein sen parituntisen aikana, jonka verran hänen kanssaan olin.
Nyt mietin lähinnä, onko nämä asiat sellaisia, jotka "oikeuttavat" yhteydenpidon jäähdyttämisen ja sen, etten halua häntä enää tavata, kun molemmat olemme kuitenkin nuoria ja jos se vain "kuuluu ikään". Mutta milloin sitten olisi tiedossa muutosta, se huolestuttaisi. :D

Älä aloita tuollaisen kanssa mitään. Minä tein sen virheen aikoinani, eikä siitä mitään hyvää ole seurannut. Nyt vanhemmiten vituttaa yhä enemmän, kun mies haisee tupakalle ja vanhalle viinalle. Pahemmaksi se vain menee ajan myötä. Seksielämänkin on tämän takia loppunut lähes kokonaan, kun ällöttää olla kännisen ukon kanssa, eikä siitä enää mihinkään edes ole. Huonot elämäntavat ovat tuhonneet mieskunnon. Tyhmistynytkin on, kun alkoholi on liuottanut aivot.

Oma mies joi joka viikonloppu ja poltti askin päivässä kun tavattiin, törttöili muutenkin silloin. Useaan kertaan on kiittänyt kun oon "pelastanut" sen ja ei tiedä missä olis jos ei oltais tavattu :) Vieläkin juo saunakaljan ja välillä muutenkin, mutta ei mitään perseitä. Tupakointikin vähentynyt, nyt ei polta kotona ollenkaan kun itse lopetin.

Eli ei ole turn off (en kyllä sit tiedä jos joskus joutuis uudestaan valitsemaan :D )

Yhteistyössä