Olisiko teille ok, että mies syö aina sohvalla eikä muiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Gina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä se olen yleensä minä joka kantaa ruokalautasensa tietokoneen ääreen ja syö siellä... Mies ei yleensä ole kotona päivällisaikaan joten lapset syövät keskenään... Pejantaisin syödään myöhäinen päivällinen aina yhdessä, saman pöydän ääressä. Meillä on kyllä jutteluhetkiä lasten kanssa joka päivä. Eivät vain ole ruokapöydässä.

Meillä kaikki syövät ruokapöydän ääressä. Ei todellakaan olisi ok että mies söisi yksin jossain muualla, saati sohvalla.

Mutta: kun lapset on menneet nukkumaan, minä ja mies saatetaan toisinaan yhdessä syödä tv-dinneri olkkarin lattialla. Mutta vain lapsilta salaa (lapset alle kouluikäisiä) ja yhdessä.

Tää on just tätä! Kaikki hyvät tavat lytätään. Ei rauhotuta edes ruokailun ajaksi yhteisen pöydän ääreen. Miehesi ei ole saanut käytösopetusta omassa kotonaan. Nyt hän siirtää, ehkä ajattelemattomuuttaan, oman piittaamattomuutensa omille lapsilleen. Siinäpä onkin selittämistä lapsille, miksi isi saa syödä sohvalla. Pitääkö sanoa, että isi on on pipi, pelkää istua ruokapöydässä.

[QUOTE="kieppi";29779680]Pöydässä syödään ja yhdessä. Ei tulisi kuuloonkaan, että joku söisi jossakin muualla. Ihmeellistä, että joku aikuinen on niin sivistymätön, että ei suostu syömään ruokapöydässä ruoka-aikaan oman perheensä kanssa.[/QUOTE]

Täytyy sanoa, että multa kyllä tippuisi silmät päästä ihmetyksestä, jos kuulisin jollakulla tutulla olevan tapana, että yks syö siellä toinen täällä... Ymmärrän tyyliin napostelun telkkarin äärellä lauantai-iltaisin, mutta että ruoka-aikaankin joku könyää lautasensa kera tv:n ääreen :O Jos ei sen vertaa arvosta perheen yhteistä aikaa ja toisen vaivannäköä ruuan suhteen, niin en kyllä hetkeäkään katselisin sellaista ukkoa, alunperinkään...

Yhteistyössä