olisikohan nyt tosi kyseessä? synnytyssupistuksista!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urgh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

urgh

Vieras
Tänään laskettu aikakin olisi :)

Pitkin yötä tullut yksittäisiä supistuksia, 3.30 alkaen 5-10 min välein kestäen 30-60 sekuntia. Siis maha menee kovaksi tuntuu ikään kuin kovia menkkakipuja, siis kipua selässä,mahassa alapäässä. Ei tarvitse vielä tuskasta huutaa, mutta sattuu kyllä ja joutuu puhaltelemaan niiden aikana.

Olisiko nyt jo tosi kyseessä? Ja milloin sairaalaan!?

Matkaa sinne on 35 km.

Niin ensimmäinen synnytys, esikoinen syntyi suun. Sektiolla 6v sitten.

Kuulostaa oikeilta. Minä pidin rajana sitä, että kun supistusten kanssa ei pystynyt enää pötköttämään tai nukkumaan vaan piti nousta heijaamaan/kävelemään kipua pois. Minulla muutenkin tuli noita menkkakipumaisia molemmilla kerroilla vasta kun tuli tosipaikka ja tiesin heti ensimmäisestä, että nyt se tapahtuu. Lähdin sairaalaan kun ne tulivat 2-3min väleillä, mutta autossa kykenin vielä istumaan (kaurapussin kanssa, matka oli paljon lyhyempi). Sairaalaan päästyä meni molemmissa vielä 6-7h. Saapuessa olin 3,5-4cm auki. Mutta tosiaan nämä on niin yksilöllisiä juttuja, että pitää kuunnella vain omaa kehoa ja miettiä mikä itselle tuntuu oikealta. Minä olin päättänyt, että mielummin menen vaikka monena päivänä turhaan kuin synnytän luomuna matkalla/sairaalassa koska lähdin liian myöhään :)

Minulla oli esikoisen kanssa tuollaisia supistuksia ja tuntui, että on pakko lähteä sairaalaan. Siellä supistukset laimenivat ja niitä tuli enää harvakseltaan. Kotiin siis takaisin. Vauva taisi syntyä seuraavana päivänä. Toisen lapsen kanssa kävin samoin turhan reissun kertaalleen.

Mutta nämä on niin yksilöllöisiä juttuja. Itse olen "hidas" eli vaikka kuopuksen kanssa olin kokonaan auki synnärille mennessä pari vuotta sitten, niin vauva syntyi vasta 2,5 h päästä.

Kiitos kommenteistanne!! Supistuksia tuli tuohon klo 6.30 asti,sitten harveni ja klo 7 jälkeen ei nyt mitään... Äh :( olin jo toivonut ettö alkais tapahtua. Maha on aivan sekaisin että josko se sitten huomenna tai ens yönä tai viimestään vkl lähtis syntymään :)

Mulla alkoi supparit suht laimeina siinä vappupäivän iltana mutta olivat voimakkuudeltaan silti sellaiset ettei nukkuminen onnistunut. Siitä ne sitten koveni ja 9 aamulla soitin synnärille ja pyysivät tulemaan näytille. Vauva syntyikin vielä saman päivän iltana vaikka välillä supparit lopahtivat mutta alkoivat parin tunnin sisään taas.

Toivotaan että sulla synnytys olisi jo käynnissä tai alkaa käynnistymään.:)

Kuulostaa oikeilta. Minä pidin rajana sitä, että kun supistusten kanssa ei pystynyt enää pötköttämään tai nukkumaan vaan piti nousta heijaamaan/kävelemään kipua pois. Minulla muutenkin tuli noita menkkakipumaisia molemmilla kerroilla vasta kun tuli tosipaikka ja tiesin heti ensimmäisestä, että nyt se tapahtuu. Lähdin sairaalaan kun ne tulivat 2-3min väleillä, mutta autossa kykenin vielä istumaan (kaurapussin kanssa, matka oli paljon lyhyempi). Sairaalaan päästyä meni molemmissa vielä 6-7h. Saapuessa olin 3,5-4cm auki. Mutta tosiaan nämä on niin yksilöllisiä juttuja, että pitää kuunnella vain omaa kehoa ja miettiä mikä itselle tuntuu oikealta. Minä olin päättänyt, että mielummin menen vaikka monena päivänä turhaan kuin synnytän luomuna matkalla/sairaalassa koska lähdin liian myöhään :)

totta kyllä tuokin että mieluummin käy vaikka turhaan kun että synnyttää autossa tai kotona. Saa nähdä tapahtuuko nyt päivällä mitään vai onko seuraava setti sitten ensi yönä?!

[QUOTE="kolmen äiti";29908294]Mulla alkoi supparit suht laimeina siinä vappupäivän iltana mutta olivat voimakkuudeltaan silti sellaiset ettei nukkuminen onnistunut. Siitä ne sitten koveni ja 9 aamulla soitin synnärille ja pyysivät tulemaan näytille. Vauva syntyikin vielä saman päivän iltana vaikka välillä supparit lopahtivat mutta alkoivat parin tunnin sisään taas.

Toivotaan että sulla synnytys olisi jo käynnissä tai alkaa käynnistymään.:)[/QUOTE]

kiitos! Toivottavasti mulla kävisi samoin kun sulla :)

[QUOTE="aloittaja";29908308]totta kyllä tuokin että mieluummin käy vaikka turhaan kun että synnyttää autossa tai kotona. Saa nähdä tapahtuuko nyt päivällä mitään vai onko seuraava setti sitten ensi yönä?![/QUOTE]

Menenyt nukkumaan, ens yö saattaa mennä valvoessa