Olisin vielä halunnut sen yhden lapsen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoisin vielä vauvan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoisin vielä vauvan..

Vieras
Meillä on kaksi lasta. 5 ja 2 vuotiaat. Molempia lapsia on tehty yli vuosi, en tule helposti raskaaksi :( Tätä kolmatta olemme jo yli vuoden yrittäneet..ei tärppää ei :(

Nyt on pakko lopettaa vauvan yrittäminen ja hyväksyä että nämä lapset on tässä. Miten ihmeessä pääsen sinuiksi tämän asian kanssa?

Onko muita? Miten te olette asian hyväksyneet?

No, kyllä luulisi jossain välissä tärppäävän :) Meillä myös raskaaksi tulo ollut tiukassa. Neljä lasta on mutta isoilla ikäeroilla, kun aiemmin ei vaan tärppi käyny.

no meillä ei mies oikein kolmatta tahdo..mutta on suostunut tähän kolmannen yrittämiseen kuitenkin..

toisaalta raha. jos tulisin raskaaksi saisin huonon äitiyspvrahan. toinen kun ehtisi sen 3v jo olla täyttänyt kun kolmas syntyy.

ja sitten tuo ikä juttu. eli tulee yli 3v ikäeroa taas lapsille ja kaikki alkaa vähän alusta jälleen..

Minulla laitettiin putket tukkoon viime synnytyksen yhteydessä. Oli mennä henki, siis oma, enkä yksinkertaisesti uskalla enään.
Vaikka kyllä se pieni nyytti vielä syliin mahtuisi :'(

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Minulla laitettiin putket tukkoon viime synnytyksen yhteydessä. Oli mennä henki, siis oma, enkä yksinkertaisesti uskalla enään.
Vaikka kyllä se pieni nyytti vielä syliin mahtuisi :'(

Monta lasta sinulla on?

minulla on 2 sektiota takana joten kyllä se kolmas sektiokin on alkanut nyt jännittää,et uskaaltaako senkään takia.. en tiiä.. pitänee vain tottua ajatukseen ettei meille vauvaa enää tule :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no meillä ei mies oikein kolmatta tahdo..mutta on suostunut tähän kolmannen yrittämiseen kuitenkin..

toisaalta raha. jos tulisin raskaaksi saisin huonon äitiyspvrahan. toinen kun ehtisi sen 3v jo olla täyttänyt kun kolmas syntyy.

ja sitten tuo ikä juttu. eli tulee yli 3v ikäeroa taas lapsille ja kaikki alkaa vähän alusta jälleen..

Eihän kolmen vuoden ikäero oo mitään! Meillä lapset 11, 9 ja 6 ja kaikki leikkii hyvin yhessä. Siis jopa nää 11 ja 6 veet. Hyvät on leikit eikä ikäero haittaa. Nyt kun neljäs syntyy, vanhimman ja nuorimman eroksi tulee 11v. Se vähän mietityttää että kuinkahan tutustuvat ja sisaruutta tuntevat, varsinkin kun tällä neljännellä on eri isä kuin muilla. Mutta aikapa näyttää! :)

alkaa tuntua että ehkä yhtääkään ei olisi kannattanut "tehdä". kun se raha ja vauvat kelpaa mutta lapsista on sitä rahanmenoa ja työtä, toisin kuin vauvaoista.

minulla on 2 sektiota takana joten kyllä se kolmas sektiokin on alkanut nyt jännittää,et uskaaltaako senkään takia.. en tiiä.. pitänee vain tottua ajatukseen ettei meille vauvaa enää tule :(

Toisaalta kohtukin voi sektioiden jäljiltä olla niin arpinen, ettei sinne yksinkertaisesti kiinnity alkio. Mutta harvoin näin on :(

kyllä minä haluaisin lapsen! et usko kuin pahalta tuntuu kun 4 tuttavaa odottaa vauvaa. ihanaa että he saavat vauvan, mutta se etten minä saanut kun on yritystä takana kauan.

ja se että mies ei ole kovin innokas kolmanteen niin kyllä sekin harmittaa.

Onhan teillä vielä aikaa yrittää kolmatta lasta. Itse ajattelin että voisin kolmatta yrittää sitten joskus kun esikoinen on aloittanut koulun/eskarin. Ei tarvitsisi olla kolmen pienen kanssa kotona ja olisi kiva olla ottamassa esikoista vastaan kun tulee koulusta.

Riippuu tietenkin minkä ikäisiä olette, mutta kyllähän sä voit nyt mennä töihin ja antaa lapsen tulla jos on tullakseen. Saathan äitiysrahankin kuitenkin 6 kuukauden tulojen mukaan, ja ehdit tuon ajan olemaan töissä vielä ennen vauvan syntymää.

rahallisesti meille tulisi oikeasti tiukkaa jos kolmas tulee ja saan pienen äippärahan. olen yrittäjä ja tulot on pienet minulla, koska olen kotona osittain lasten kanssa. eli teen töitä vähän.

tuota olen miettinyt, että missähän kunnossa kohtu on. kun epäilen, että minulla on ollut keskenmenoja tässä välillä. menkat on viikon ollut myöhässä ja ne tulee yleensä aina ajallaan.

rahallisesti meille tulisi oikeasti tiukkaa jos kolmas tulee ja saan pienen äippärahan. olen yrittäjä ja tulot on pienet minulla, koska olen kotona osittain lasten kanssa. eli teen töitä vähän.

tuota olen miettinyt, että missähän kunnossa kohtu on. kun epäilen, että minulla on ollut keskenmenoja tässä välillä. menkat on viikon ollut myöhässä ja ne tulee yleensä aina ajallaan.

Ei sun ap auta nyt kun löysätä tahtia. Kyllä se pikkuinen tulee, jos on tullakseen. :hug:

Yhteistyössä