Olisitko mieluummin alipainoinen vai ylipainoinen? Suututin ihmiset omalla mielipiteelläni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lihis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alipainoinen ehdottomasti. Tykkään paljon liikkumisesta ja esim. juoksuharrastustani olisi varmasti pakko rajoittaa, jos olisi 5 kg ylipainoa. Luulen että paikat olsiivat tosi kovilla jo ns. normaalipainon ylärajoilla.

Olisin mieluummin alipainoinen. Olen ollut sekä alipainoinen että ylipainoinen. Lieväkin ylipaino voi olla terveysriski. Varsinkin, jos se on keskivartalolihavuutta kuten minulla. Ylipaino + työstressi oli ne keskeiset syyt, miksi mulle joulukuussa kävi niinkuin kävi eli munuaisvaltimoni repesi. Jos voisin kelata aikaa taaksepäin, en ikipäivänä päästäisi itseäni lihomaan. Mieluummin vaikka vähän alipainoinen kuin yhtään ylipainoinen.

Olisin ehdottomasti mielummin alipainoinen, paitsi sillon jos olis niin pahasti alipainonen että joutuis olla letkuruokinnassa. Oon ollu lievästi alipainoinen ja lievästi ylipainoinen ja kyllä mulla oli paljon parempi olla lievästi alipainoisena.

Mielummin alipainoinen, mutten enää niin paljon että voisin huonosti, hedelmällisyys kärsisi yms. Nyt on muutama kilo ylipainoa ja tunnen oloni surkeaksi. Mutta se on mielen sisäinen ongelma.

Toisaalta jos voisi hyväksyä itsensä täysin ja pysyisi terveenä, olisi ihan sama olisiko yli- vai alipainoa.

No mieluummin ylipainoinen. Mä olen ollut lähes nelikymppiseksi alipainoinen, ja näytin pahimmillaan todella kaikkea muuta kuin kauniilta.
Eikä se todellakaan ole helppoa lihottaa, minäkin yritin useita kertoja, koska kärsin huomauttelusta, en meinannut tulla raskaaksi jne.
Nyt olen monesti miettinyt, kun tuota röllykkää alkaa olla, että jos voisin, ottaisinko sen alle 50 kg painon taas...
Ja ei. Ei se yksi kapea vyötärö voi olla tavoiteltavaa, lisäksi kasvoillenikin varmasti sopii paremmin pieni pyöreys, kuin luiseva iso nokka ja posket kuopalla.
Nyt näyttää kyllä olevan ihan yhtä mahdotonta laihduttaa, kuin silloin oli lihottaa, syön murto-osan siitä mitä silloin, joten näin mennään.

[QUOTE="hohhoijaa";28184360]Jaa. Riippuu varmaan kuulu monesta asiasta. Joillekin voi olla vaikea lihoa alipainosta ja joillekin taas hyvinkin helppoa. Riippuen aineenvaihdunnasta, terveydentilasta, ruokahalusta jne. Jos alipaino on saavutettu erittäin tarkalla ruokavaliolla, niin lienee oletettavaa, että paino lähtee nousemaan, kun vähän höllää.

Voi jeesus taas.[/QUOTE]

No ihan yhtä hyvinhän ylipainoinen voi sitten vain hieman kiristää ;)

Mieluummin olisin alipainoinen. Mutten liikaa, etteivät kasvot alkaisi näyttää kuihtuneilta ja mielellään myös niin että se ei olisi seurausta syömishäiriöstä tms vakavasta.

Kyllä mä alipainoinen mieluummin olisin. Olen ollut mielestäni turhan pullea, mutten koskaan edes lähellä lievän ylipainon rajaa. Hiukan alipainoinen olen ollut joskus, eikä sekään ole mikään kiva juttu, mutta silti kivempi kuin lihavuus.

Olen ollut lapsesta asti ylipainoinen, joten kokeilisin mieluusti elämää myös alipainoisena. Ideaali olisi minulle tietysti normaalipainoinen, mutta sitähän ei voinut valita.

Alipaino on huomattavasti vaarallisempaa kuin lievä ylipaino. Olisin mielummin ylipainoinen.

Suurimman osan elämästäni olen ollut alipainoinen enkä sitä halua enää kokea.

pituutta mul on 168 kun olin noin 40-50kg olin ärsyttävän luiseva hartioitten lut paistol'pi samoin kylkiluut en tykännyt ittestäni sellaisena. sarastuin muiden asioiden takia masennukseen ja lihoin noin 50kg. siitä nyt on jo vähän tullut laihuteltua mutta yli painoa on vielläkin. toivoisin että olisin ehkä noin 10kg laihempi ihan terveyden kannalta mutta en takas halua mennä tonne 50kg painoseks.

Eikös se ole ihan tutkittu juttu, että tätä nykyä pisimpään elävät lievästi ylipainoiset ihmiset? Siis lievästi, kun bmi on kuitenkin alle sen 30. Pieni pyöreys on minusta esteettisesti miellyttävämpää, kuin langanlaihuus. Mutta omaa ruumiinrakennettani kun ajattelen, minun pitäisi olla joko todella kipeä tai rääkätä itseäni kohtuuttomasti, jotta saisin itseni alipainoiseksi. Eli alipainoinen minä ei voisi kauhean hyvin. Lievästi ylipainoisena saattaisin voida ihan hyvin, kunhan perus- ja lihaskuntoni olisi hyvä. Eli mieluummin lievästi ylipainoinen, koska kokisin ulkomuotoni miellyttävämmäksi ja oloni paremminvoivaksi, kuin alipainoisena.

Yhteistyössä