Olisitteko kauhuissaasn vai ihan tyytyväisiä? Paino asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "seikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"seikku"

Vieras
Olen raskaan viikkoja 28+4 ja painan nyt 67 kg, pituutta 170. Minusta aika paljon, paino noussut jo 10 kiloa ja paljonkohan kerkiää vielä nousta. Omasta mielestä en syö mitään hirveitä määriä ja herkkujakaan joka päivä. Turvotusta on kyllä jaloissa joka vähän lisää painoa, mut silti...

Se on niin suhteellista... Mä olisin äärettömän onnellinen, jos painaisin 67 kg. En ole raskaana ja pituutta on 165 cm, painoa 90 kg. Ole huoleti, ei ole suuri painonnousu sulla.

10 kilon nousu tuossa kohtaa on mulle aiheuttanut harmaita hiuksia...siitäkin huolimatta että esikoista odottaessa oli 10kg rikki jo puolessavälissä..Eli mä olen kans raskaana ja juurikin oli tuo 10 kg mennyt rikki noilla viikoilla..

MUTTA, mä olin ylipainoinen jo odotuksen alkaessa (eka neuvola 78kg/175cm) joten se vaikuttaa jonkun verran..

Ei kannata ihan hirveästi sitä miettiä. Katsot vaan, että syöt suhteessa mahdolliseen vähentyneeseen liikuntaan nähden oikein. Itse painoin raskauden alussa 68kg (pituus 177cm) ja paino kipui loppua kohti 88kg ja olisi varmasti noussut enemmänkin, mutta tytteli tuli kolmisen viikkoa etuajassa ja viimeisellä neuvolakäynnillä en edes suostunut puntarille. Tyttö tuli ulos ja puolen vuoden päästä paino sama kuin nyt: 68kg ilman sen suurempia laihdutteluja. Eniten harmittaa se, että ylipäätään stressasin raskausaikana koko painosta...

Raskaana ollessa ei kannata painoa paljoa miettiä! Vain ja ainoastaan jos se nousee niin vauhdilla että saattaa olla kyse raskausmyrkytyksestä.

Itse en olisi sinuna ollenkaan huolissani :) Syö mitä haluat ja mieti painoa vasta myöhemmin kun on sen aika.

Yhteistyössä