Olisko kellään tietoja/kokemuksia... KOHDUN VAIVOJA...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahavaiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mahavaiva

Vieras
Juu, huono sanavalinta.. Tässäpä tämä..
Minulla ei ole ollut kuukautisia yli vuoteen ja sen vuoden aikana eri asteisia kiputiloja kohdun ja munasarjojen tietämillä silloin tällöin; välissä parikin viikkoa yhteen menoon, välissä päiviä; välissä poissa jopa kuukauden... Nyt tuntuu taas niin kuin olisi pesäpallon kokoinen polttava pallo, joka pistää melkein itkemään. Pääsin pari kk sitten viimein lääkärille ja se tuntui ottavan vakavissaan kahdenlaiset mahavaivani.. Määräsi verikokeita ja ultran. Sitten se kävi konsultoimassa toista lääkäriä, joka käski perua sen ultran.. Sen olisin nimenomaan halunnut, että saisi tietää mitä pirua siellä oikein näkyy! Mrrrrh!

Niissä verikokeissa oli ilmeisesti kaikki kunnossa, kun niistä ei suvaittu mitään ilmoittaa. (sanoivatkin, että ilmoittavat jos niissä jotain näkyy) Gastroskopiassakin käväsin ja siinä ottivat mahasta ja ruokatorvesta näytteitä, joiden tuloksia saa odottaa kai tämän kuun loppuun asti. Mutta oli kuulemma terveen ja kauniin näköinen maha. Ei siis tullut selvyyttä edes niihin toisiin mahavaivoihin.. Gastroskopia-lääkäri meinasi, että hän pistää vielä lähetteen ultraan kun siinä gastroskopiassa saattaa jäädä jotain näkymättä..

MITÄ LUULETTE, KATSOISKOHAN NE ALAMAHANKIN SAMALLA JOS SIINÄ ULTRASSA KYSYISIN...? ei ole kyllä sitäkään aikaa taas kuulunu. täälllä saa kaikkia terveysjuttuja jonottaa pari kolme kuukautta..

JA JOS MAHALAUKUSSA NÄKYY "PIENIÄ, OLETETTAVASTI HYVÄNLAATUISIA POLYYPPEJA" NIIN KUINKA TODENNÄKÖISTÄ, ETTÄ NIITÄ OLISI MYÖS MUUALLA KEHOSSA; ESIM KOHDUSSA?
Olen lukenut lääkäripalstoilta, että hyvänlaatuiset kasvaimet voi kasvaa jopa 10cm kokoisiksi kohdussa ja aiheuttaa ikäviäkin oireita. Juuri kystaa olen epäillyt koko tämän vuoden aikana useammankin kerran, kun monet oireet täsmäävät.. mutta kukaan ei ole suostunut kunnolla tutkimaan....

Mitä se ultra maksaa yksityisellä? Mulla ei ole mitään hajua niiden hinnoista eikä ole vakuutusta. Vähän tuntuu epätodennäköiseltä vaihtoehdolta minulle tämän laman aikana, kun meidän rahatilanne ei olemuutenkaan ollu mitään tasaista ja mies saatetaan kohta lomauttaa...

Niin ei sitte ketään muuta kiinnostanu valaista epätietoista.. EI yhtään kaduta että lopetin tällä palstalla roikkumisen kesällä...

Yhteistyössä