Olisko kenelläkään kokemusta lapsen ympärileikkaamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miki

Vieras
Kaikki kokemukset on tervetulleita,mutta etenkin sellaiset,kun koulu-/murrosikäiselle on ko. toimenpide tehty....
Mä stressaan lähinnä sitä,aletaanko lasta kiusaamaan jne...
Ulkonäkö kuitenkin muuttuu aika radikaalisti jne...
En tiedä,huolehdinko turhaan... Mutta siis kaikki kokemukset otan ilolla vastaan..

SIIS puudutuksessa tehdystäkö, lääketieteellisesti tehdystäkö nyt puhutaan? esim tiukka esinahka? pari serkkuani on ympärileikattu, tiukan esinahkan takia joskus ala-asteella. "mansikaksi" ovat pippeleitään kutsuneet. outoa silleen.

leikkaus on ainoa vaihtoehto...
Esinahan tiukkuuden takia leikataan.
Leikkaus tehdään nukutuksessa.
Itse leikkaus ei niinkään huoleta,vaan juurikin tulevaisuus,että aletaanko kiusata,kun on "eri näköinen" jne..

Ex:lla oli ollut lapsena tiukka esinahka ja vanhemmat ei tykanneet leikkauksesta niin ohjeeksi oli annettu vaan venytella sita. 18 taytettyaan hakeutui leikkaukseen ja ongelmat loppui siihen, pelkastaan positiivia kokemuksia silla ainakin. Se sanoi kiroavansa vanhemmat, laakarit yms jotka yrittavat valttaa leikkauksen venyttamalla silla se on yhta helvettia eika se toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja musti:
Ex:lla oli ollut lapsena tiukka esinahka ja vanhemmat ei tykanneet leikkauksesta niin ohjeeksi oli annettu vaan venytella sita. 18 taytettyaan hakeutui leikkaukseen ja ongelmat loppui siihen, pelkastaan positiivia kokemuksia silla ainakin. Se sanoi kiroavansa vanhemmat, laakarit yms jotka yrittavat valttaa leikkauksen venyttamalla silla se on yhta helvettia eika se toimi.

Niin, jos on jo iso poika ja se on ihan ahdas, niin se venyttely voi kai vaurioittaa esinahkaa ja voi tulla arpia ja semmosia. Yleensä se itse kasvaa jos on kasvaakseen. Meidän pojalla oli pitkään tiukka, mutta kouluunmennessä se kasvoi sitten.

Kiitos vastanneille :)
Mä elän edelleen toivossa,että näin isolla palstalla olis joku,jolla olis ihan omakohtaista kokemusta.. Helpottais suunnattomasti mun stressaamista..

viela lisaten, en usko etta kiusataan. Niin, ystavani tyoskenteli urologin vastaanotolla ja kertoi etta paljon miehia hakeutuu sinne leikattavaksi ihan vaan kohentaakseen seksi-elamaansa. Tosin palstan asiasta mitaan tietamattomat hysteerikot vaittavat sen vievan nautinnon miehilta kokonaan!

viela lisaten, en usko etta kiusataan. Niin, ystavani tyoskenteli urologin vastaanotolla ja kertoi etta paljon miehia hakeutuu sinne leikattavaksi ihan vaan kohentaakseen seksi-elamaansa. Tosin palstan asiasta mitaan tietamattomat hysteerikot vaittavat sen vievan nautinnon miehilta kokonaan!

Siitä ollaan montaa eri mieltä, oikeasti. Jotkut nahattomat tykkää ja jotkut ei.

Mulla oli ex ympärileikattu,eli tosta seksi puolesta tiedän paljon,mutta se ei ole meidän pojalla toivottavasti vielä ajankohtaista...
Meidän poika,joka leikataan on siis 12-v..

Eipä tuo oma mies ainakaan alita siitä ettei sais mitää nautintoo. Sillä on kans leikattu esinahka ahtauden takia pois. Eikä ole koskaan puhunu myöskään siitä että häntä oltas mitenkään kiusattu. Taitaa olla tuo alapääasia sellanen ettei sitä varmaan tule "esiteltyä" sellasissa tilanteissa josta pääsis syntymään kiusaamista. Kunhan poikasi itse ymmärtää et miks on leikattu ja on sujut sen kanssa, niin ei ota mahdollisista kommenteista kuuleviin korviisa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miki:

Mulla oli ex ympärileikattu,eli tosta seksi puolesta tiedän paljon,mutta se ei ole meidän pojalla toivottavasti vielä ajankohtaista...
Meidän poika,joka leikataan on siis 12-v..

Tuon ikainen ymmartaa taysin asian ja sen tarpeellisuuden. Ja identiteetti kin sen verran kehittynyt etta en olisi ollenkaan huolissani henkisesta puolesta.

No siis mun pojalla on ollut liikuntatunnit jo nyt hankalia sen ahtauden takia,eli ei ole halunnut mennä suihkuun luokkakavereiden kanssa..
Sen takia pohdinkin,että mikähän on tilanne sitten leikkauksen jälkeen...
Eihän sitä alapäätä tosiaan paljoa "esitellä",mutta juuri liikunta tunnit koulussa,sekä uimahallireissut ovat sellaisia,jotka mua itseäni mietityttää..

Yhteistyössä