Olisko paikalla rv37 synnyttäneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miltski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miltski

Aktiivinen jäsen
16.04.2006
3 413
0
36
Mietin tässä, kun ehkä omalla kohdalla edessä, että onko ihan täysiaikaisia ja sen oloisia vaavit olleet? Minkä kokoisia?

Kiitoksia kovasti, jos joku vastaa! :flower:

Meillä poika syntyi rv 37+5. Painoa oli 2520g ja pituus 45cm.
Heti pääsi vierihoitoon ja mun kanssa neljäntenä päivänä leikkauksesta kotiin.
Juuri olin tänään synnytystapa arviossa, ja siellä lääkäri sanoi, et rv 37 on jo täysiaikainen..

Poika synty 37+3, 3380g 49cm. Hyvin söi oli todella jäntevä, ei mennyt yhtään keltaseks. Kuulemma yleensä ovat vähän ennenaikasen olosisa, eli kellastuu helpommin ja voi olla vähän laiskoja syömään jne. Mut kaikki on yksilöitä.

no mulla poika synty 38+0 eli ei ihan sama mut oli kuiteski painoa 4170g ja pituutta50cm. Ei meinannu mahtua olleskaa ja sit solisluut murtuki pienellä :( mut onneks selvittii hengissä :)

Mun nuorimmainen syntyi rv 37+4. Pituus 47cm ja paino 2870g. Synnytys meni hyvin, mutta parin pv pästä alkoi kellastumaan. Käytiin melkein valohoitorajalla, kunnes arvot lähtivät laskuun ja päästiin kotiin 7.päivänä.

meillä synty 37+2 ja painoa poitsulle kertynyt tuohon mennessä 4kiloa. keltasuuden vuoksi vietettiin sairaalassa reilu viikko, muuten oli ihan täysiaikaisen oloinen vaaveli, hyvä syömään jne-

Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
Mun nuorimmainen syntyi rv 37+4. Pituus 47cm ja paino 2870g. Synnytys meni hyvin, mutta parin pv pästä alkoi kellastumaan. Käytiin melkein valohoitorajalla, kunnes arvot lähtivät laskuun ja päästiin kotiin 7.päivänä.

Lisään vielä että oli tosi laiska syömään, herätellä piti 3h välein pienen painonsa vuoksi. Ei jaksanut rintaa imeä tarpeeks joten pullolla jouduin avittaa painon nousussa.

Et ois ollut kivempi jos ois pari vk vielä masussa pysynyt. Mut ei tuo enään haittaa =)

37+5 ja 2425g/45cm tyttö 2605g/47cm poika. Molemmat joutui ekana yönä sokeriseurantaan lastenosastolle. Tyttö pääsi seuraavana aamuna pois, poika oli vielä toisenkin yön lastenosastolla. Normaali käytäntö seurata näin pienipainoisilla sokereita kun ovat sitä riskiryhmää painon takia.

Molemmin puolin tuota 37 viikkoa on kokemusta. Esikoinen oli 35+6 eli ennenaikainen, 2480 ja 47cm. Joutui vastasyntyneiden tarkkailuun kahdeksi viikoksi, nenämahaletku laitettiin kun ei pahan keltaisuuden takia jaksanut edes syödä. Kakkonen syntyi tasan 38 ja vaikka hänelläkin oli pahasti bilit koholla jaksoi kuitenkin syödä ja oli pirteä, viikko meni ihan tavan osastolla valohoidoissa ennenkun kotiuduttiin.

Eli meillä ainakin tuo parikin viikkoa oli tosi ratkaiseva vauvan kannalta, ihan eri luokkaa oli tämä kakkosen vointi ja jaksaminen. Mutta nämähän riippuu ihan täysin vauvasta, joku voi olla vallan ponteva jo 35 viikkoisenakin. Mutta siis tasan rv37 on jo täysiaikainen, eli 36+6.

Meillä tyttö syntyi rv 36, 2660g ja 47 cm. Heti vauva pääsi vierihoitoon. Keltaisuutta ilmeni parin päivän päästä, joka hoitui vuorokauden valohoidolla. Jäntevä tyttö. Meinasi vaan olla aika unelias, joten piti herätellä syömään kolmen tunnin välein. Mutta ei siis mitään ongelmaa, vaikka säikähdettiin kun tuli synnytykseen lähtö kuukauden etuajassa:-)

Esikoinen syntyi rv37+0 sektiolla (pakko mainita ettei kukaan luule minun laskevan sektioa synnytykseksi... ;) ). Painoa 2655g ja pituutta 47cm. Vauvalla downin syndrooma joka varmasti vaikutti siihen että oli alkuun todella väsynyt ja pysyi hereillä vain hetkiä, ei osannut imeä lain ja hörppyyttämisissäkin sai herätellä jne.

Muuten kuitenkin olosuhteisiin nähden hyvinvoiva, sai olla vierihoidossa alusta asti ja kotiuduttiinkin jo kolmantena pivänä leikkauksesta.

Moelmamt pojat. Toinen 37+6 ja toinen 37+3. Esikko oli 3955 kg ja 52 cm, kakkonen 4655 kg ja 54 cm.
Esikko oli yön vauvalassa katottavana ja toka viikon keskolassa kun niin paha keltasuus. Molemmilla matalaa verensokeria.
Ja molemamt käynnsitettyjä mun 1 tyypin diabeteksen takia. tokalla myös laspivesivihreenä.

Nää vähän tämmösiä spesiaali keissejä. Jos sulla ihan tavan synnytys edessä niin menee hienosti :hug:

Meidän tytöt syntyi rv 36+3, 2775g/45cm ja 2505g/45cm. Kaksi päivää olivat tarkkailussa lastenosastolla, lähinnä rankan synnytyksen takia (hätäsektio toisen sydänäänten hävittyä) ja kun sokerinsa ja lämpönsä pitivät, pääsivät vierihoitoon. Kotiutuminen 12. päivänä synnytyksestä kun painot lähtivät vihdoin nousuun. Kotiutumista viivytti molempien kellastuminen ja valohoidot pariin otteeseen ja huono syöminen kun olivat sen verran uneliaita. Onneksi ei nenä-maha-letkuun jouduttu. Jatkossa ei ole ollut mitään ongelmia.

esikoinen 37+0 4470g 53,5cm
keskimmäinen 36+3 3840g 53cm
kuopus 37+2 3740g 52cm

Kaikki lapset ovat olleet hyväkuntoisia heti syntymän jälkeen. Ruoka maistui jokaiselle ja itse heräsivät syömään.
Keltaisuusarvotkin pysyivät alarajoilla. Kuopus oli ensimmäisen yön sokeriseurannassa, mut muuten kaikki ovat heti päässeet vierihoitoon.

Kiitoksia kaikille vielä vastauksista. Mulla tosiaan perjantaina synnytystapa-arvio ja silloin 37+1, kolme poikaa mulla jo on, ja he on syntyneet, 38+0. Oon niin pieni ite, että sen takia on käynnistetty jo tuolloin. Nyt perjantaina varmaan saa jotain aikaan tuo sisätutkimus, kun muutenkin on supistellut paljon, ja vaavi tosi alhaalla. Jos vkl:na pääsis nyytin hakuun! =)

Alkuperäinen kirjoittaja jokuvaan:
Meillä tyttö syntyi rv 36, 2660g ja 47 cm. Heti vauva pääsi vierihoitoon. Keltaisuutta ilmeni parin päivän päästä, joka hoitui vuorokauden valohoidolla. Jäntevä tyttö. Meinasi vaan olla aika unelias, joten piti herätellä syömään kolmen tunnin välein. Mutta ei siis mitään ongelmaa, vaikka säikähdettiin kun tuli synnytykseen lähtö kuukauden etuajassa:-)

Meilläkin oli tosi järkytys tuo kuukauden ennenaikasuus, just oli äitiysloma alkanut ja aattelin että nyt sitten laitetaan kaikki kuntoon kaikessa rauhassa.. Mulla meni lapsivedet jo 35+3, muistan kun hoin synnärin vastaanotossa vaan että eihän sen vielä pitänyt syntyä.. Ensimmäinen lapsi ja synnytysvalmennuksessakin aina puhuttiin vaan kuinka ensimmäiset menee yli lasketun ajan, kukaan ei sanallakaan maininnut että vois tulla ennenaikojaan.

Poika syntyi 36+6 sektiolla perätilan takia, tosin se sektio oli suunniteltu tehtäväksi vasta viikko tuon jälkeen. Painoi 3420g ja oli 48cm pitkä, viikko oltiin sairaalassa mun tulehdusarvojen vuoksi ja pojan keltaisuuden jota hoidettiin valohoidossa ainakin pari päivää. En nyt muista tarkalleen. Mutta vierihoidossa, tai siis samassa huoneessa, oltiin koko ajan. Poika oli kyllä tosi keltainen ja veltto ja huono syömään mutta muuten kaikki meni ihan hyvin.

Mä itse olen syntynyt viikolla 36 tai 37 ja painoa oli 3300g ja pituutta 50,5cm ja 9 pistettä tuli. Mitään isompia ongelmia ei ollut ja lapsuus meni terveenä. Äiti jopa harmitteli puolivitsinä että minä ja veli ei sairasteltu lapsena niin että hän olisi voinut olla pois töistä.
Imetys suijui hyvin ja ja söinkin niin ekan vuoden.

Yhteistyössä