Minkä ikäinen tyttö pitää hameita ja mekkoja ja minä vuodenaikoina ja miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tosi järkevä kysymys, mutta mietin miten onnistuu tytön mekottaminen tai hameettaminen talvella ja ihan vauvaikäisenä? Entäs isompana? Minkä ikäiselle sukkahousut? Mietin onko talvella parempi kunnon housut ja puvut vai miten noiden mekkojen ja muiden kanssa, jos esim. kyläilee tai käy jossain muualla, jossa riisuu puvun.
Olen ostellut meidän tulevalle prinsessalle (ultrattu 34-viikolla ja aika tod. näk. tyttö on-jos ei ole niin huutonetissä on kohta kaikkea ihanaa) eri kokoisia mekkoja ja vähän sen mukaan kun olen laskenut sen kasvavan. Eli kesämekkoja on ihan pieniä ja sitten on tietynkokoisia ja materiaalisia mekkoja syksyksi ja mietin mitkä noista syksyisistä käy talvellakin.
Millaiset muut vaatteet on kivoja? Jotain nättejä pinkkejä, aniliininpunaisia velourtakkeja yms. olen ostanut parit ja samettipintaisia housuja.
Millaiset olisi päällä, jos tekisin itse velourkankaasta esim. housut, hameen tai mekon? Saako velourista hyviä vaatteita vai onko se ns. huonoa kangasta?

no kyllä mä olen niin laiska mekottamaan tyttöjä talvella ettei tosikaan.paitsi nyt kun oli lämpimämpää,oli mekko tytöllä,ja toppatakki,ihan vaan kotoa kylään ja takasi.mutta kovemmilla pakkasilla,en yleensä käytä mekkoja,niin nättejä kuin ne oliskin.

Mun mielestä mekot on kivoja siinä vaiheessa kun lapsi kävelee. Se on hankala konttaus/ryömimisvaiheessa. Onhan ne ihan pienelläkin söpöjä, muttei käytännöllisiä. Takeillakaan ei mun mielestä tee vauvavaiheessa yhtään mitään. Bodyt, puoli ja kokopotkarit on kaikista parhaimpia vauvalla.

Kahden tyttösen äitinä meidän tytöt ovat käyttäneet hameita ja mekkoja koko ikänsä ajan. Ainoa poikkeus on ollut konttausikä, jolloin mekon helmat menevät inhottavasti polvien alle kontattaessa ja se ihastaa menoa. Hameiden/mekkojen kanssa ovat olleet sukkahousut tai legginssit tai trikoot alla, jos niitä on tarvittu. Vaippa-aikaan kesäisin jotkut söpöt alushousut vaippojen päällä. Käytetty ollaan kaikenlaisia värejä - pinkkejä ja punaisia, tummasinisinä, oransseja, turkooseja, ruskeita, printtejä jne. Tyttöni ovat nyt 11v ja 8v ja edelleen he pitävät mielellään hameita. Talvella laitetaan sään mukaan vaatetta päälle (toppahousut jne.), ei haittaa hameiden kannalta. Tänäänkin näytti 11v:llä olleen koulussa hame :)

Ite en oo viittinyt juuri mekkoja pukea. Ovat tosi epäkäytännöllisiä vauvalla, aina kasassa selän alla, kun lähtee liikkeelle tiellä jne. Kävelevällä lapsella ok. Sukkahousuja pidän joskus housujen alla jos mennään viileeseen kyläpaikkaan, kotona ei tarvii. Yleensä puen bodyn ja puolipotkarit, ovat mun mielestä kätevimmät.

semmoset tunikamittaset mekot on hyviä silloin kun lapsi ei vielä sa kävellä kunmuuten jäävät konttessa/ryömiessä polven alle eikä liikkumisesta tuu mitään.. ja vähän myöhemminkin ainakin arkikäytössä olevat mekot on kivempia aika lyhyinä kun leikkivät lattialla niin ei ole sitten tiellä, samoin haalarin kanssa tuommoinen lyhyempi on hyvä. mitään naruolkaimisia mekkoja ei paljon kannata ostella, kesällä on kiva saada hartiat piiloon auringolta.

Meillä tytöllä suurimmaksi osaksi pidetään vain mekkoja...Ihan vauvasti asti. Ihan pienenä vauvana mekko oli housujen päällä. Siis sellasten puolipotkareiden. Puolipotkareiden päälle laitoin sitten jotkut villapöksyt, ettei tule kylmä. Mekon alla oli body. Siis body+puolipotkarit+mekko+villapöksyt tms.

Nyt syksyllä ostin sitten sukkahousuja ja niitä ollaan käytetty mekkojen ja hameiden kanssa talvella. Ulos lähtiessä sitten siihen päälle villahousut.

Ihan helppoahan tuo on, sama kun olisi housut ja paita..En oikeen tajua :D

Ei musta mekot ole olleet mitenkään hankalia talvellakaan. (Tytöt 5v ja 3v) Sinne ne sujahtaa haalarin alle ihan yhtä kätevästi kuin housutkin. Itseasiassa meidän vanhempi tyttö ei taida tällä hetkellä omistaa yksiäkään sisähousuja... Konttausvaiheessa ei juuri hameita ja mekkoja käytetty, mutta silloinkin tykkäsin käyttää tunikoja ja legginsejä enemmin kuin housuja.

Ihan vauvalla tais olla mekko jouluna ja kerran kyläillessä. Sitte kun oppi kävelee, on mekko ollut juhlissa ja joskus kyläillessä (toppapuvun alle vaan, tai jos lämpimämpi ja mennään autolla niin ihan sukkisten ja toppatakin kanssa). kesällä ulkona on mekko suht useestikin, mutta kyllä se mekkojen käyttö aika vähälle jää.

Minä puin tytöt pienenä vauvasta asti mekkoihin. Ei aina kotioloissa (puklailu, ryömimis ja konttausiässä) mutta kyläpaikkaan, neuvolaan yms mennessä. Lämmön kannalta ei ole ongelma, jos liikkuu autolla talvisin ja sukkisten päälle voi pistää housutkin lisäksi.

[QUOTE="mie";23370280]Tai sitten laittaa alle T-paidan :)[/QUOTE]

no m en tiä mikä hellemekko se on jos sen alle joutuu pukemaan vaatetta.. ainaki viimekesänä oilsi ollu suurimman osan kesää liian kuuma jos olis pitäny olla mekon alla vielä t-paita

sellaset bodymekot on kesällä kätsyjä pienellä vauvalla, siis mekko kiinni bodyssä, ihan lyhyitä siis. Konttausiässä mekot on todella huonoja. Meidän tyttöä minä olen kyllä lähinnä pukenut verkkareihin ja muuten housuihin, mutta nyt on siihen tullut stoppi kun likka ei susotu pistämään housuja jalkaansa, ja ollaankin osteltu mekkoja kaappiin. muuten hilpattaa pelkissä sukkiksissa menemään.