OLisko tosiaan pitänyt vielä naamakkain erikseen kertoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sain äidiltäni aamulla viestin, että mikä ongelma minulla on kun en ole koko kesänä käynyt heillä kuin kerran.

No vastasin sitten, että eiköhän se ole ihan selvää mikä ongelma on ja se on se sun miehes.

ÄItini on naimisissa narsistin kanssa, joka säännöllisesti lupaa tappaa äitini tai hajottaa koko talon. On joskus 25 vuotta sitten istunut taposta muutaman vuoden. Hajottaa äitini omaisuutta aina silloni tällöin, kun sille päälle sattuu. Ja ylipäätään tekee kaikenlaista mukavata mitä noi narsistit nyt ruukaa tehdäkin.

Äidilläni on neljä alaikäistä lasta, jotka asuu siellä myös, mutta meitä aikuisia muualla asuvia lapsia on myös neljä. Ja me emme tosiaan ketään käy siellä kuin joskus ja jouluna ja silloinkin pieni pelko perseessä. Ja äitini on muuttunut ihan harhaluuloiseksi ja kyselee muutaman kuukauden välein minulta viestillä, että mikä ongelma minulla on kun en käy. Olen monesti viestillä todennut ja puhelimessa, että ei oikeasti kiinnosta eikä ole luontevaa käydä siellä.

Viime viikolla äitini kertoi jälleen kerran ensi kuussa ottavansa eron äijästä ja vuolaasti kertoi miten paljon minunkin pitää sen jälkeen pelätä, että keksiikö se mies tehdä jotain tuhoa meidänkin omaisuudelle. ?!?!?!?!?!?!?

Miettikää nyt? Ja pitäisi vielä lähteä kahville tommosen äijän kanssa samaan pöytään. VOihan nyt saatana.

Nyt sitten äitini lähetti viestin, että en ole koskaan naamakkain tuota sanonut. Ai no en? Ehkä en ole, mutta pitääkö. Minusta se että olen sanonut sen puhelimessa ja viesteissä riittää. Itseasiassa minusta pitäisi olla selvää sen syyn miksi ei käydä siellä ihan ilman mitään sanomista. Äitini on nyt muka kuvitellut, että siihen on joku muu syy miksi emme käy siellä.

Moniko teistä oikeasti kävisi tuollaisessa paikassa kylässä? Olkoon kuinka vain äiti ja lasteni mummula, mutta se on henkisesti niin saatanan raskasta käydä siellä että ei kiinnosta. Joka kerta mietin sitäkin, että mitähän siellä saa syödäkseen, kun äitini on kertonut että se on ex-muijansa viinipulloihin laittanut omaa paskaansa ja naureskellut kun tämä akka on niitä viinejä sitten juonut. Arvatkaa montako kertaa olen miettinyt siellä syödessä ja juodessa, että mitähän näissä lihapullissa on mausteena. :(

No huh huh, en todellakaan kävis, johan tuossa on kaikkien terveys ja turvallisuus vaakalaudalla, omat lapsesi kuitenkin tärkeämpiä kuin äitisi mielipide!!! Minä kun vältän jo kaappijuoppoa isääni, vaikka hänen luonaan on tosi mukavaa eikä ikinä teksi tai sanois mitään ilkeää. En vain halua että lapset näkee kännissä. kerrran pari vuodessa tulee käytyä.

Äitini asuu 25km päässä ja enemmän minä ihmettelen sitä, että miksi hän ei sitten käy täällä. Ilmeisesti koska kuvittelee, että minulla on jotain heitä vastaan. En ymmärrä miksi minun edes pitää ääneen sanoa miksi en käy siellä. Eikö tuossa tilanteessa ole päivänselvää miksi en käy?!?!?! Ja kun se tosiaan on sanottu hänelle tuhat kertaa.

Laitoin viestiin että et sinäkään kyllä täällä käy niin siihen ei kommentoi mitään. Hyvin voisi käydä täällä ja tykkäisin, että kävisi mutta tosi harvoin käy. Viimeksi oli kesäkuun lopulla lastemme synttäreille ja silloinkin se hullu oli sen mukana. Pysyi onneksi tuolla ulkona terassilla lähes koko ajan. Ja narsistille tyypillisesti niin mieshän on mitä mukavin ulkopuolisten silmissä. Se ei vaan auta, jos tietää taustat, mutta monihan tai useimmat pitää sitä tosi hyvänä tyyppinä.

Mä sanoisin suoraan että ei tarvitse ottaa sitä tyypiä mukaan. Ja jos ei sitten äitikään tulis niin hänen ongelmansa. Mutta ehkä sun sit pitäis sanoa asia päin naamaa, jotkut vaan ei usko jollei väännä suoraan ja rautalangasta... Näin minä olen tehnyt oman äitini kanssa (etten halua nähdä jos on kännissä), ei sitten oltu missään väleissä muutamaan kuukauteen, mutta sitten asiat parani ja lupasi näin, ja myös piti sen...

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Mä sanoisin suoraan että ei tarvitse ottaa sitä tyypiä mukaan. Ja jos ei sitten äitikään tulis niin hänen ongelmansa. Mutta ehkä sun sit pitäis sanoa asia päin naamaa, jotkut vaan ei usko jollei väännä suoraan ja rautalangasta... Näin minä olen tehnyt oman äitini kanssa (etten halua nähdä jos on kännissä), ei sitten oltu missään väleissä muutamaan kuukauteen, mutta sitten asiat parani ja lupasi näin, ja myös piti sen...

No mutta kun se asia on sanottu hänelle. Jotenkin vain muutaman kuukauden välein unohtaa sen eikä käsitä muka että miksi emme sen miehen takia voi käydä siellä. Sitten taas seuraavaksi kertoo, että meidän pitää pelätä sitä ja taas kohta että ei ole syytä pelätä.

Siis äitini on mennyt ihan sekaisin jo. Tekisi ihan lastensuojeluilmoitus mieli tehdä mutta tiedä mikä haloo siitäkin sukeutuis.

Entäs jos haet (ilman lapsiasi) äitisi (tai äitisi ja hänen lapsensa) heidän oveltaan ja tuot teille kylään - tai menette perheesi kanssa tai kaksitaan jonnekin muualle viettämään aikaa, ja sitten myös palautat äitisi ovellee.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Entäs jos haet (ilman lapsiasi) äitisi (tai äitisi ja hänen lapsensa) heidän oveltaan ja tuot teille kylään - tai menette perheesi kanssa tai kaksitaan jonnekin muualle viettämään aikaa, ja sitten myös palautat äitisi ovellee.

Siis miksi? Ei mulla ole rahaa ajella tuolla edestakaisin. Käydään muutenkin tosi vähän missään autolla, kun bensa maksaa hitosti ja minä olen kotiäiti. Äitini käy töissä ja hänellä on oma auto jonka kanssa hän hoitaa kaikki muutkin asiat. Ei mun tartte sitä hyysätä.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko tuollaisia tyyppejä olla vapaalla jalalla? En menisi minäkään lähellekään. Pyydä äitisi ennemmin käymään teillä.

kerran mieson tuommonen niin ei välttis päästä :/

Höh. Päästää. Ei siinä mistään sellaisesta ole kyse. Äitini vain kuvittelee että minulla on jotain heitä vastaan. Sai kauheat pultit nyt kun kolmas lapsemme syntyi maaliskuussa ja kun vauva oli kahden vuorokauden ikäinen niin äitini luuli, että minulla on jotain hänen perhettään vastaan kun pyysin kylään vain hänet. Siis silloin kun vauva oli 2vrk ja olin itse ollut kotona vasta yhden yön ja 5v ja 3v kohelsi minkä kerkesi kun oli outo tilanne. Mun ois siis pitänyt kutsua kylään koko äitini perhe eli hänet ja neljä suht levotonta lasta. Ei voinut siis käsittää, että minä halusin vain mummun katsomaan vauvaa enkä mitään massatapahtumaa.

voi itku mikä tilanne... Minkä ikäisiä lapset siellä on, uskotko että ne oikeasti kärsii tilanteesta? Mieti mikä olis niille parasta. Ei niitä välttämättä heti huostaanoteta, vaan voivat saada tukea (koko perhe) ja lapset päästä esim. joskus viikonlopuksi muualle.

voi itku mikä tilanne... Minkä ikäisiä lapset siellä on, uskotko että ne oikeasti kärsii tilanteesta? Mieti mikä olis niille parasta. Ei niitä välttämättä heti huostaanoteta, vaan voivat saada tukea (koko perhe) ja lapset päästä esim. joskus viikonlopuksi muualle.

Eipä tunnu viranomaistaholta tulevan mitään apua. Äitini on monet kerrat kertonutkin poliiseille miehen uhkailuista, mutta poliisit sanoo aina että pitäis ensin jotain tapahtua ennenkun voi jotain tehdä. Eli vissiin joku pitää tappaa ennenkun uskoo.

Lapset on 11v, 13v, 14v ja 15v.

Siellä on sitten surkeat viranomaiset (kuten niin monessa muussakin paikassa). Taitaa olla pieni paikkakunta? Sitten kun on tapahtunut jotakin, niin sittenhän otetaan jo järeämmät "aseet" eikä pelkästään tukitoimia. Millä tavalla nuo nuoret oireilevat/ovat levottomiakuten kirjoitit? Oletko tutustunut narsistien uhrit ry:hyn? http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=100&valikko=1

Siellä on sitten surkeat viranomaiset (kuten niin monessa muussakin paikassa). Taitaa olla pieni paikkakunta? Sitten kun on tapahtunut jotakin, niin sittenhän otetaan jo järeämmät "aseet" eikä pelkästään tukitoimia. Millä tavalla nuo nuoret oireilevat/ovat levottomiakuten kirjoitit? Oletko tutustunut narsistien uhrit ry:hyn? http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=100&valikko=1

Olen tutustunut. No en osaa sanoa miten ne oireilee kun en itse seuraa läheltä tilannetta niin, että osaisin kertoa.

Äitini oli keväällä taas kerran päättänyt jatkaa tuon ukon kanssa (sen jälkeen kun selvisi että on istunut taposta) ja oli kysynyt kuulemma lapsilta, että sopiiko se niille. Ja kaikille kuulemma sopi. Ihan kuin joku niistä ois voinut sanoa muuta tai uskaltanut sanoa muuta. Ja jos ois sanonutkin niin aivan kuin äitini olisi silti sitten jättänt sen miehen.

Nyt kuulemma sit taas kerran ensi kuussa lähtee eropaperit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eipä tunnu viranomaistaholta tulevan mitään apua. Äitini on monet kerrat kertonutkin poliiseille miehen uhkailuista, mutta poliisit sanoo aina että pitäis ensin jotain tapahtua ennenkun voi jotain tehdä. Eli vissiin joku pitää tappaa ennenkun uskoo.

Lapset on 11v, 13v, 14v ja 15v.

Sukulaisiaan ei voi valita, mut sen voi et pitääkö yhteyttä ja tapaako. Ketään ei myöskään vo huonosta liitosta pelastaa jos ei halua tulla pelastetuksi Anna olla vaan äitisi on aikuinen ja omat valinnat elämän uran suunnasta tehny turha siitä on huonoa omaatuntoa potea.

Alkuperäinen kirjoittaja Monttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko tuollaisia tyyppejä olla vapaalla jalalla? En menisi minäkään lähellekään. Pyydä äitisi ennemmin käymään teillä.

täysin samaa mieltä!

Kyllähän tuollaisia tyyppejä on vapaalla jalalla vaikka kuinka paljon. Mies on luvannut räjäyttää kaikki ilmoille ja poliisit vain totes, että "pitäis olla jotain näyttöö". Äitini on käynyt tuhat ja yksi kertaa poliisilla ja tiäs millä puhumassa ja aina vain sanotaan, että eioikein voi kato tehdä mitään. Ja äitini ei uskalla heittää äijää pihalle kun kukaan ei tee mitään auttaakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Sukulaisiaan ei voi valita, mut sen voi et pitääkö yhteyttä ja tapaako. Ketään ei myöskään vo huonosta liitosta pelastaa jos ei halua tulla pelastetuksi Anna olla vaan äitisi on aikuinen ja omat valinnat elämän uran suunnasta tehny turha siitä on huonoa omaatuntoa potea.

Olen antanutkin olla. Alkaa vain käydä tosi rasittavaksi tämä jo kun jatkuvasti ihmettelee, että miksi en pidä yhteyttäja väittää, ettäkukaan ei ole sanonut mitään. Äsken puhuin siskoni kanssa ja hän oli juuri kaksi päivää sitten sanonut äidilleni, että miksi emme käy siellä. Ja nyt kuitenkaan ei kukaan ole sanonutkaan mitään.

Yhteistyössä