Ollaan ajateltu että ois vielä joskus ihanaa saada se kolmas lapsi..........

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaana

Vieras
Ja tilanne on nyt sellanen että nuorimmainen täyttää kolme ja esikoinen on 4v.Olen ajatellut et josko alkaisin töitä ettimään taikka koulunpenkille mutta tuntuu että nyt laman takia töitä on hyvin vähä,koska firmat täälläpäin vähentää koko ajan työntekijöitä ja mieleistä koulua ei täälläpäin ole...Niin mulla on alkanut pyörii mielessä et oisko se nyt hyvä aika yrittää sitä kolmatta lasta?Tulis kaikki sit samaan syssyyn:)Vai pitäisikö vuosien antaa kulua ja miettiä sitä iltatähteä myöhemmin:)Mielipiteitä!!!!!Kai mua on alkanupieni vauvakuume vaivaamaan:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Ja tilanne on nyt sellanen että nuorimmainen täyttää kolme ja esikoinen on 4v.Olen ajatellut et josko alkaisin töitä ettimään taikka koulunpenkille mutta tuntuu että nyt laman takia töitä on hyvin vähä,koska firmat täälläpäin vähentää koko ajan työntekijöitä ja mieleistä koulua ei täälläpäin ole...Niin mulla on alkanut pyörii mielessä et oisko se nyt hyvä aika yrittää sitä kolmatta lasta?Tulis kaikki sit samaan syssyyn:)Vai pitäisikö vuosien antaa kulua ja miettiä sitä iltatähteä myöhemmin:)Mielipiteitä!!!!!Kai mua on alkanupieni vauvakuume vaivaamaan:)

Joo, mulla kamala vauvakuume. Esikoinen täyttää torstaina 11v ja kuopus täytti pari viikkoo sitten 3v.
Mulla ikää 40v, joten kaipa on parasta jättää vaan haaveliuks.
 
Meillä on ihan samanikäiset lapset kuin teillä. Tuossa viime kuussa sitten luultiin, että kohtalo suo nyt meille sen kolmanne lapsen, kun itse ei osata näköjään päättää... Luulin siis olevani raskaana ehkäisystä huolimatta. Pettymyshän se oli, kun en sitten ollutkaan..
Siltikään ei aleta nyt kolmatta lasta yrittämään, koska mun on ihan pakko saada ensin laihdutettua, en jaksa muuten raskautta. Niin, ja mä oon vakituisessa työpaikassa ja ei jotenkin viitsis jäädä vielä pois. On ajateltu, että sitten vois olla kiva olla vauva, kun isommat lapset lähtee ekalle ja eskariin. Ollaan vaan mietitty, että onko se kolmas sitten ihan "yksinäinen", kun toiset lapset on jo niin isoja... On nää vaikeita juttuja!
 
No jos puhtaasti taloudellisesti ajattelee, niin silloinhan olisi kannattanut jäädä äippälomalle ennenkuin kuopus täyttää kolme. Silloinhan olisi vielä saanut saman ä-päivärahan kuin aiemmin. Jos jäisit äippälomalle sen jälkeen, etkä olisi välissä töissä, jäisit ihan minimirahalle. Mutta milloinkas näitä asoita rahankiilto silmissä mietittäisiin...?
 
Mun mielestä lapset pitää tehdä kaikki samaan syssyyn. Siksi meillä onkin 3v., 1v. ja 3 kk. En mä tätä hulinaa jaksais enää uudestaan aloittaa muutaman vuoden päästä... Kohta on kiva (toivottavasti...) kun lapset on kaikki vähän isompia, leikkii yhdessä jne. Nyt menee samoilla väsyillä ja hermoilla kaikkien vauva/taaperoaika.
 
Jos olisin sä niin menisin nyt töihin ja samalla aloitettaisiin vauvayritys. En suostuisi jäämään minimi-päivärahalle mille sinä kai jäät kun nuorin yli 3v eli ei lasketa enää vanhoista.

Voi tuntua kauhean laskelmivalta, mutta kolmen kanssa sitä rahaa menee enemmän kuin kahden, mahdollinen autonvaihto jne edessä. En jaksaisi kitsastella, minimipvärahat on niin surkeat.
 

Yhteistyössä