Ollaanko me ainut perhe, joka ei syö "perinteistä" kotiruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Laitatteko te muut viikottain jotain tyypillistä suomalaista kotiruokaa kuten makaronilaatikkoa, perunoita ja jauhelihakastiketta, lihapullia tai nakkikastiketta, jauhelihakeittoa, riisiä ja broilerikastiketta, kinkkukiusausta jne.?

Mä en muista, koska olisin tehnyt mitään noista. Olen aina tykännyt laittaa hyvää ruokaa ja kokeilla uusia juttuja ja moni pelotteli, että sitten kun tulee lapsia, niin ruokalistalle täytyy vaihtaa nää perinteiset kotiruoat. Noh, ihan hyvin on lapset kasvaneet laadukkaammallakin pöperöllä, onneksi!

Eli: Mitä te syötte?

No tuota.. "Perinteinenkin" kotiruoka voi olla laadukasta :) Esim. makaronilaatikon teen täysjyvämakaronista, luomujauhelihasta ja luomuraaka-aineista muutenkin.

Meillä syödään paljon muutakin kuin perinneruokia, mutta myös niitä, koska minusta on hyvä totuttaa lapset niihinkin. Monet niistä ovat lisäksi terveellisiä (esim. kaali on todella C-vitamiinipitoinen, väheksytty kasvis).

Itsekin tykkään kokata ja laitan ruokaa paljon, myös eksoottisia ruokia, mutta en silti menisi arvostelemaan toisten ruoanlaittoa :)

Meilläkään ei syödä "perinteistä kotiruokaa", vaan meille se kotiruoka on ihan jotain muuta kun makkarasoossi. Sen myönnän, että makaronilaatikkoa teen joskus, mutta siitä on vuosia kun meillä on ollut jotain keitettyä perunaa ja kastiketta.

Ootte ainut, ei varmasti oo muita. Ja teiän lapsista tulee varmasti ihan mahottoman viksuja ja vilmaattisia, ku syövät ihan siis laadukkaita pöperöitä. Onneks olkoo, varmaa iha ministeriks asti pääsevät.

Meillä syödään lihapullia, broilerkastiketta, jauhelihakastiketta, erilaisia thaimaalaistyyppisiä wokkeja, lihapatoja, kasvispatoja jne. Ai niin, lapsien lempparit ovat chili con carne ja nasi goreng.

Miksi sinusta perinteinen suomalainen kotiruoka ei ole laadukasta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laitatteko te muut viikottain jotain tyypillistä suomalaista kotiruokaa kuten makaronilaatikkoa, perunoita ja jauhelihakastiketta, lihapullia tai nakkikastiketta, jauhelihakeittoa, riisiä ja broilerikastiketta, kinkkukiusausta jne.?

Mä en muista, koska olisin tehnyt mitään noista. Olen aina tykännyt laittaa hyvää ruokaa ja kokeilla uusia juttuja ja moni pelotteli, että sitten kun tulee lapsia, niin ruokalistalle täytyy vaihtaa nää perinteiset kotiruoat. Noh, ihan hyvin on lapset kasvaneet laadukkaammallakin pöperöllä, onneksi!

Eli: Mitä te syötte?

Mikähän tekee sun ruuista laadukkaampia kuin muiden "peruspöperöt"? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Ootte ainut, ei varmasti oo muita. Ja teiän lapsista tulee varmasti ihan mahottoman viksuja ja vilmaattisia, ku syövät ihan siis laadukkaita pöperöitä. Onneks olkoo, varmaa iha ministeriks asti pääsevät.

Eikä ap:n lapset käytä gollece-housuja eikä fliis-takkeja. Niillä ei ole ponppimista varten ramboliinia pihassa, koska se on ruma.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
No tuota.. "Perinteinenkin" kotiruoka voi olla laadukasta :) Esim. makaronilaatikon teen täysjyvämakaronista, luomujauhelihasta ja luomuraaka-aineista muutenkin.

Meillä syödään paljon muutakin kuin perinneruokia, mutta myös niitä, koska minusta on hyvä totuttaa lapset niihinkin. Monet niistä ovat lisäksi terveellisiä (esim. kaali on todella C-vitamiinipitoinen, väheksytty kasvis).

Itsekin tykkään kokata ja laitan ruokaa paljon, myös eksoottisia ruokia, mutta en silti menisi arvostelemaan toisten ruoanlaittoa :)

Näin juuri. Mietin vain miten ap:n lapsille käy koulussa kun siellä on tarjolla vaan sitä tavallista ruokaa?????

Aika inhottavaan sävyyn tehty aloitus.

Perinteinen =huono ruoka.

'Laatuaineksistakin' saa tehtyä huonoa ruokaa, 'perinteisistäkin' saa tehtyä maukasta ja hyvää.

Mä en nyt oikein tajua koko pointtia.

Ja meillä tehdään milloin mitäkin ruokaa, perinteistä meidän perheen ruokaa :D , jolla tarkoitain sitä tapaa miten meillä on totuttu ruoka laittamaan.

En tiedä mitä ap tarkoittaa tuolla laadukkaamma ruualla.

Meillä kyllä syödään mm ihan tavallista perinteista kotiruokaa, enkä oikein edes tiedä missä menee tämän kotiruuan ja jonkun epätavallisen ruuan ero.

Alkuperäinen kirjoittaja :
hirvipaistia, poronkäristystä, järvikalaa monella eri tapaa, riistalintuja puolukkahillolla....joskus on niin ihanaa syödä vaihteeksi nakkikastiketta!

:D

Mä joskus nauroin että kun muut perheet hankkii kaupasta sisäfilettä viikonlopuksi, me juhlistetaan ostamalla kerrankin oikein makkaraa :D

Yhteistyössä