Ollaankohan me sit jotenkin epänormaaleja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
ja moni vuokraamo ei veloita auton maksua, ennenkuin se auto on otettu vastaan, mikä tietysti on hyvä asia, jos joutuukin perumaan varauksen.
Näin. Ja monissa hotelleissakin on käytäntönä, että sun pitää hotelliin kirjautuessasi antaa se luottokortti. Siis vaikka hotellihuone olisi etukäteen maksettu.

On mielestäni nykyisin melkeinpä kuin vakio tuo luottokortin kysyminen.

Okei, me ollaan sit epänormaaleja. B)

Ja tosiaan, mua ei vois vähempää kiinnostaa miten muut matkailee, mulla vain ei luottomatkailu jakeluun mene!
Me matkustetaan ja paljon, ja aina on onnistuttu saamaan hotellit sun muut ilman sitä luottoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niin,monissa mutta EI KAIKISSA!! :)
Se matkustaminen EI OLE kiinni siitä luottokortista, vaan aika turhan usein siitä että ihmisillä ei ole varaa matkustaa muuten kuin luotolla ja sit esim. tälläsissä keskusteluissa jaksetaan puolustaa sitä!
Eikös ap puhunut itsestään?! Ei siitä miten TE lomailette, hän ei vain ymmärrä (enkä minäkään) matkustamista luotolla.
Totta. Mulla tosin viimeisimmät työmatkat ovat osuneet juuri sellaisiin hotelleihin, joissa luottokortti on täytynyt olla. Pääsääntöisesti maksoin reissussa käteisellä, jos vaan toiselle osapuolelle käteinen kelpasi.

ja moni vuokraamo ei veloita auton maksua, ennenkuin se auto on otettu vastaan, mikä tietysti on hyvä asia, jos joutuukin perumaan varauksen.
Näin. Ja monissa hotelleissakin on käytäntönä, että sun pitää hotelliin kirjautuessasi antaa se luottokortti. Siis vaikka hotellihuone olisi etukäteen maksettu.

Se matkustaminen EI OLE kiinni siitä luottokortista, vaan aika turhan usein siitä että ihmisillä ei ole varaa matkustaa muuten kuin luotolla ja sit esim. tälläsissä keskusteluissa jaksetaan puolustaa sitä!
Eikös ap puhunut itsestään?! Ei siitä miten TE lomailette, hän ei vain ymmärrä (enkä minäkään) matkustamista luotolla.

Sä et vissiin ymmärrä sitä, että on oikeasti maita joissa vaativat luottokortin ennen kun hotellia tms. saa varattua, siinä ei ole kyse siitä että matkustaisi luotolla! Tietysti jos haluaa esim. rajata Jenkit pois omista matkakohteistaan niin sitten luottokortitta matkustaminen toimii. Mutta vaikka ihmisellä olis kuinka rahaa tilillä niin noissa maissa ei saa varattua mitään ilman luottokorttia!!!

En minäkään ymmärrä ihan täysin ettämiksi matkustetaan velkarahalla tms. ikinä ei olla matkustettu LUOTOLLA vaikka aina onkin kortti mukana. Ja sitä ollaan käytetty esim hotellivarausten ja autonvuokrien yhteydessä. Mutta sen verran vaan matkustetaan ja ostetaan kuin mitä tilillä on rahaa.

Ja en ole nähnyt sitä mainosta, mutta tarkoittettiinko siinä mainoksessa tosiaan, että kaikki normaalit matkustavat luotolla? Vai oliko sanoma jotain ihan muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras ap:

Ja tosiaan, mua ei vois vähempää kiinnostaa miten muut matkailee, mulla vain ei luottomatkailu jakeluun mene!
Me matkustetaan ja paljon, ja aina on onnistuttu saamaan hotellit sun muut ilman sitä luottoa.

Tässä vallitsee käsitysero, en minäkään koskaan matkusta luotolla, vaikka käytän paljon luottokorttia matkoillani. :)

Ei toki kaikissa. Mutta jos matkalle olet lähdössä, varsinkin ulkomaille, niin saatta olla pirun vaikeeta saada tehdy varauksia ilman luottokorttia vaikka tililläsi olisi kymppitonneja. Yhtä vaikeeta saatta olla tälläisen paikan löytäminen, jossa luottokortiton varaus onnistuisi.

Ja hei, eihän kenellekään ole vaaraksi omistaa luottokorttia, vaara ja vaikeudet saattavat tulla vasta silloin, kun sitä ei osa oikein käyttää :D

Mistä te varaatte hotellit?
Meillä ei viimeksi mies olisi saanut autoa vaikka se oli jo maksettu ennen matkaa, jos ei olisi antanut lupaa laskuttaa luottokortilta jos autosta löytyisi jotain vikaa matkan jälkeen.

Tässä vallitsee käsitysero, en minäkään koskaan matkusta luotolla, vaikka käytän paljon luottokorttia matkoillani. :)

Niinpä. Eihän edes se luottokortilla maksaminen tarkoittaa sitä, että ottaisit sen summan luoton puolelle. Mutta sitä ei luottokortittomat ymmärrä :) Itselläni ollut luottokortti varmaan pari vuotta, on ollut jonkun verran käytössäkin, mutta luotto-ominaisuutta en ole vielä kertakaan käyttänyt....

Mun mielestä olette ja jo tämänhetkisen tilanteen tulivuoren tuhkan kanssa pitäisi avata ihmisten silmät tajuaan että mitä tahansa voi tapahtua!
Mun mielestä on kivempi että on vararahasto mukana jos joutuukin jäämään pidemmäksi aikaa.
Mä en käytä luottokorttia siksi että mulla ei olisi rahaa vaan siksi että mulla on rahaa! Mutta en halua kuskata isoja summia käteistä ulkomailla mukana ja aina olen laskut hoitanut joten osaan kyllä käyttää luottokorttia oikein :D

Peesi tähän.

Luottokortti on tosi kätevä olla olemassa, kunhan olet sellainen, että osaat pitää taloudesta huolen etkä ostele kaikenlaista holtittomasti esim. palkkapäivänä. Mun mielestä se on hyvä turva. Esim. olen nyt äitiyslomalla ja meinataan nyt kun tulot tippuu niin tarpeen tullen vinguttaa luottokorttia ja lyhennelllään sitä nytkin toki mutta käytetään ihan sitä luottoa ja maksetaan loput siitä pois sitten kun palaan taas töihin. Näin teimme viime äitiyslomanikin aikana. Korot ei oo ollenkaan kohtuuttomat visassa tai mastercardissa. Muutenkin luottokortti on tosi hyvä matkustaessa, lentoja ostettaessa netistä ja nettikaupoissa muutenkin. Anopillani ei ole luottokorttia kun ei talouttaan ole osannut hoitaa ja on joskus joutunut pyytää meitä esim. varaamaan jonkun lennon kun ei ole onnistunut ilman luottokorttia. Samoin jos joku iso kodinkone hajoaa eikä ole siihen rahaa niin luottokortti on kyllä kätevä.

Huomasin tuossa S-pankin mainoksen jossa mainostavat normaalien ihmisten lähtevän lomalle luottokortti taskussa...

Meillä kun ei ole ainuttakaan luottokorttia ja lomaillaan ihan kääshillä.
Ei mene mun jakeluun mikään luottolomailu.

Se on mainos :attn: ja sen mukaan siihen pitää suhtautua.

Yhteistyössä