Oma nimi lapsen lahjaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti-77"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti-77"

Vieras
Miksi pitää laittaa oma nimi lapsen lahjaan, kun tämä uskoo kympillä että pukki tuo ne!! Tuolla ex-anopillani on tuo todella typera tapa laittaa nimensä joululahjoihin ja tietää hyvin että lapsi uskoo pukkiin ja osaa kyllä jo lukea, oli taas jouluna selittämistä että miksi siinä noin lukee. Kun vielä olimme exän kanssa naimisissa oli tapana jättää aina hintalaput, jotta varmasti titäisimme mitä lahjat ovat maksaneet. on ehkä pikkumaista nipottamista mutta miksi pitää tehdä noin!! mitä helvatun väliä sillä on kuka lahjan on antanut, kun hän usko että pukki tuo ne!!!

Meillä on kyllä poika uskonut joulupukkiin aika pitkään varmaan jonnekkin 8 vuotiaaksi. Aina paketeissa on lukenut keneltä tulee ja olemme myös itse kertoneet että lahja on joko mummeilta tai kummeilta. Näin lapsi voi kiittää heitä. Silti uskoi joulupukkiin pitkään, kerroin hänelle että pukilla on apureita eikä hän nyt mitenkään ehdi kaikkia lahjoja yksin laittaa ja sit että on monta pukkia, jotka auttaa sitä oikeaa pukkia jouluna. Täydestä meni aika pitkään. Koulumaailmassa sitten uskominen loppui :)

kirjoitin joulunallakuinka siaseri suuttuu kun jos lapset on paikalla ja hänelle on joku ihmeen pakkomielle tuoda paketit salaa, kuitenkin samaan pakettikorttiin hän kirjoittaa Kaisalle toivoo tätisi Pirkko.
Kun palstalle kerroin tai enemmänkin ihmettelin tätä sisarukseni outoa tapa niin sisarukseni on "oikea joulihminen" ja minä siis en ja vittuiltiin kuinka pilaan lapselta joulun jos lapsi näkee että jonkun paketin nyt veisin sinne pukinkonttiin odottamaan

[QUOTE="marianne";29397926]Meillä on kyllä poika uskonut joulupukkiin aika pitkään varmaan jonnekkin 8 vuotiaaksi. Aina paketeissa on lukenut keneltä tulee ja olemme myös itse kertoneet että lahja on joko mummeilta tai kummeilta. Näin lapsi voi kiittää heitä. [/QUOTE]

Mun perheessä on ihan sama juttu eli aina on kerrottu keneltä lahjat tulee, eikä se koskaan ole estänyt joulupukkiin uskomista. Poika on nyt 8-v ja ihan täydestä menee vieläkin. Minusta se on tyhmää, jos lapselle uskotellaan että joulupukki tuo kaikki lahjat! Että kukin vaan tavallaan.

Yhteistyössä