Omaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoneeseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoneeseen

Vieras
Pian olisi ajankohtaista siirtää puoli vuotias vauva omaan huoneeseen nukkumaan. Lähes poikkeuksetta olen kuullut, että sekä vanhempien että lapsen nukkuminen helpottuu siinä vaiheessa. Haluaisin kuulla muiden kokemuksia onko todellakin näin, vai ovatko jotkut tätä kokeiltuaan siirtäneet lapsen takaisin vanhempien kanssa samaan huoneeseen nukkumaan.

on varmaan niin kovin yksilöllistä. Meillä siirryttiin vasta 1v:na, tuntui siinä kohdin että oltais kaikki siihen molemmin puolin valmiita ja menikin siirto ongelmitta ja voi sitä autuutta kun itekkin sai nukuttua paremmin!

Meillä tyttö ollut koko ajan suht koht hyvä yönukkuja mutta tuossa 6kk jälkeen alko tulla aina välillä niitä ""hepuliyökausia"" että heräiltiin vähän väliä (ei siis nälästä) joten me koettiin helpommaksi että vauva oli kuitenkin samassa huoneessa, ei tarvinnu joka heräämisellä ravata toiseen huoneeseen.

Me siirrettiin 8kk omaan huoneeseen parempien unien toivossa. Eka yö taiskin mennä yhdellä heräämisellä, mutta sitten alkoi hampaat vaivata ja sen jälkeen kai eroahdistus tai jokin, mutta vauva saattaa valvoa yöllä puolitoistakin tuntia. Ja toisinaan heräilee ihan samalla tavalla 4-5 kertaa itkemään. Välillä olen kyllä miettinyt samaan huoneeseen takaisin siirtämistä kun itse herää kävellessä toiseen huoneeseen.
Vauva nyt 9kk.
Toisaalta, ehkä uni jonka saa heräämisten välissä voi olla hiukan parempaa kun ei kuule vauvan kääntymisiä ja ähinöitä. Joita kyllä välillä kaipaakin

Yhteistyössä