oman asunnon ostaneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
paljonko teillä kk tulot ja paljonko lyhennätte lainaa? mietitään riittääkö varat ostaa omaa asuntoa,omakotitaloa tai rivaria..tuntuu niin hullulta maksaa vuokraa 600e,mielummin senkin rahan laittais omaan asuntoon.

Meillä tulot n. 2500 yhteensä ja lainanlyhennykseksi tulee n. 500e/kk.

Tosiaan tuntuu tyhmälle maksaa vuokraa kun mekin melkeen samalla summalla maksetaan itelle. Meillä asumiskulut nousee n. 100e kun ostetaan oma asunto... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
paljonko teillä kk tulot ja paljonko lyhennätte lainaa? mietitään riittääkö varat ostaa omaa asuntoa,omakotitaloa tai rivaria..tuntuu niin hullulta maksaa vuokraa 600e,mielummin senkin rahan laittais omaan asuntoon.

käykää esim nordean tai op:n sivuilla laskemassa sillä lainalaskurilla.

Meillä tulot on alle 2000e yhteensä, kun äitiyspv rahalla olen. Vuokraan menee 800e kuussa asumistuen jälkeen ja todellakin houkuttaisi oma saada. Vaan kun täältä ei minkäänlaista perheasuntoa irtoa alle 170 000e. Tuollakin summalla joku 70-luvun kerrostaloasunto ilman hissiä ja saunaa....
Lainanlyhennys pitäisi olla noin 500e, että vastikkeenkin vielä maksaisi... Ei taida tuollaista lainaa olla olemassakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja herne:
aika "pieniä" kuukaus eriä, paljon teillä sit on sitä asuntolainaa?
Mietinnässä oma koti

Meillä tuo kk summa on joo aika pieni (625e)...Lainaa 130 000e ja 25 vuotta maksuaikaa. Enempää ei kyllä nyt voitais maksaa, kun pelkästään mies töissä. Sitten kun olen varma, ettei tule enää lapsia (eli myös mulla tuloja) niin kannaisi varmaa maksaa vähän enempi.

Meillä bruttotulot yhteensä n. 5500-6000? ja n. 1000?/kk lyhennetään lainaa. Tällä hetkellä ihan sopiva lyhennyssumma, sillä meillä mennyt viime kuukausien ajan ihan mukavat summat tohon talon remppaamiseen rahaa..

tulot yhteensä 2000? kun itse opiskelen ja mies töissä, välillä oon lomat töissä joten sit parempia kausia. asunto makso 79000? ja lainaa on 100000? kun maksettiin samalla auto pois. lyhennys 550?, välillä toki tiukkaa mut kun karsii turhat menot niin kyl sitä ylimäärästäkin välillä jää =)

Yhteistyössä