Oman lapseni päivä pph.lla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapseni pph päivä, yksityisellä pph.lla ei ole enään nuori vaan n. 50v ypph jolla todella pitkätyökokemus takana pph.na.

8.00 vien pph.lle syö siellä puuron
leikkiä , en tiedä tarkkaan onko muuta , televison piirretyt usin päällä
2h pakko nukkuminen
Välipala
15.30 haen lapsen kotiin

sen jälkeen lapseni on kiukkuinen, nälkäinen ja pahalla tuulella.
Sain selville että pph ei ulkoile lasten kanssa aamuisin.
Lapseni oli hoidossa 2kk jonka aikana ulkoili varmaan yht. 5kertaa aamuisin.
Pahantuulisuus johtui huonosta syömisestä, maitoa ei myöskään ollut tarjolla ja ulkoilun puuttumisesta kuitenkin nukkui vajaa 2h joka päivä jonka johdosta en saanut lasta illalla kotona ajoissa 21 aikaa nukkumaan.

Mitä seurasi :

Ilmoitin ohjaajalle tästä pph.sta

Otin lapseni pois hoidosta ja vaihdoin toiselle ypph.lle ja tilanne parani,samoin alkoi askarteluja ja piirrustuksia tulla kotiin, leivottiin ja ulkoilu oli joka päiväistä , sai tuoda omat sukset eikä päiväunia tarvinut nukkua pakosta.

Lapseni on senverran iso että kykeni kertomaan olivatko olleet ulkona vai ei samoin halusia aina jäädä hoidon jälkeen ulos tässä entisessä hoitopaikassa.

Olen myös ite toininut ypph.na 4vuotta mutta lapseni ensimmäinen hoitaja ei tätä tiennyt joten osasin kiinnittää huomiota asioihin.

Tässä oli pointti vaan se että pitäkää äidit silmät auki ja muistakaa kysyä lapsenne päivästä muuten jää pimentoon asioita , harmittaa että tällänen tapaus pilaa muiden hoitajien maineen sillä kyllä mua ainakin hävettää tällänen hoitaja.
Tässä tapauksessa oma mielipiteeni on näkemyksestä se että hoitaja oli rahan ahne ja kärsivät osapuolet olivat hänellä hoidossa olevat 4lasta joista kukaan ei ole enään yllämainittujen asioiden ilmituosta hoidossa , onneksi en ollut ainut joka huomasi saman tilanteen.

Mä olen kans seurannut tässä meidän pihalla asuvaa pph: a. Siis lapset ei saa poistua leikkipaikalta ruohikon puolelle (pieni hiekka- alue jonka vieressä paljon nurmikkoa), jos menee nurmikolle nostaa pelkästä puvusta kiinni pitäen lapsen takaisin hiekka- alueelle. kun kello lähenee neljää yksi lapsi usein hakematta, niin ei anna tämän leikkiä vaan menevät odottamaan parkkipaikalle että vanhemmat tulee hakemaan (kyseessä about 1 v lapsi) jne. Siis olen katsonut tämän hoitajan touhhua jo jonkun aikaa mutta minkä mä voin tehdä..?

Just tän takia meidän lapset on päiväkodissa. Ei kyllä pidä yleistää, mutta kovin epäluuloiseksi tulee kun tälläisiä lukee. En halunnut lapsia pph:lle koska siellä ei ole kuin yksi aikuinen ja pienet avuttomat lapset, ei koskaan voi tietää mitä seinien sisäpuolella tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Mä olen kans seurannut tässä meidän pihalla asuvaa pph: a. Siis lapset ei saa poistua leikkipaikalta ruohikon puolelle (pieni hiekka- alue jonka vieressä paljon nurmikkoa), jos menee nurmikolle nostaa pelkästä puvusta kiinni pitäen lapsen takaisin hiekka- alueelle. kun kello lähenee neljää yksi lapsi usein hakematta, niin ei anna tämän leikkiä vaan menevät odottamaan parkkipaikalle että vanhemmat tulee hakemaan (kyseessä about 1 v lapsi) jne. Siis olen katsonut tämän hoitajan touhhua jo jonkun aikaa mutta minkä mä voin tehdä..?

Soita teidän kunnan perhepäivähoidonohjaajalle. Esität asian ystävällisesti ja sanot että olet vain ihmetellyt joitain juttuja. Että ovatko tietoisia näistä. Ohjaaja saa sitten itse päättää omalla kokemuspohjallaan miten toimii ja puuttuuko asiaan..
Itsekin olen pph. Teen työni hyvin ja olen ylpeä siitä. siksi onkin valitettavaa, että porukassa on edelleen näitä jotka eivät tee. Kyse voi olla ihan siitäkin että hoitaja saattaa olla esim. uupunut, eli ei ehkä itsekään huomaa toimivansa huonosti. silloin ohjaajan olisi hyvä olla tietoinen tästä ja pystyä auttamaan..

Yhteistyössä