Oman miehen mollaaminen naisporukassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nanna84"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nanna84"

Vieras
Yks asia, jota mä en ymmärrä. Oon tätä pohtinut aikasemminkin, myös ystäväni ja siskoni kanssa, mutta en oo silti vaan tajunnu. (joo pitäkää vaan tyhmänä :D )

Miks ihmeessä naisten täytyy mollata ja haukkua omaa miestä naisporukassa? Ihan kuin kilpaa kehua, kenen mies on paskin ja kuka joutuu sietämään eniten?

Muutama viikko sitten vauvauinnin jälkeen pukuhuoneessa pari äitiä alkoi keskustella, että aattele nyt kun sun mies ois täällä isänsä kanssa. Sillä kerralla oli siis yksi isä uimassa vauvansa ja oman isänsä kanssa, lapsen äiti ei ollut lainkaan mukana. Toinen vastasi, ettei todellakaan voisi kuvitellakaan päästävänsä lasta isän kanssa uimaan, saati sitten niin, että olisi pappakin mukana.

Keskustelun aloittanut äiti myös kertoi ennen joulua vievänsä lapsen mieluummin omalle äidilleen yökylään omien pikkujoulujen ajaksi, koska ei sitä nyt voi miehelle jättää!! Eihän se mies nyt osaisi olla lapsen kanssa ja hän joutuisi vastaamaan koko ajan puhelimeen, että mitä nyt syötetään ja mitä pitää tehdä.

Nämä äidit keskustelivat myös kaupassa käynnistä, ja siitä, miten mies ei tajua miten vaikeeta se on käydä kaupassa yhden 1-vuotiaan kanssa. Ja sitten miehet vielä kehtaa valittaa, kun ei tuoda kaikkea kaupasta. Eivätkä miehet suostu hoitamaan kauppa-asioita, koska ovat töissä.

Joo, noi keskustelut oli tällä kertaa sieltä lievimmästä päästä, mutta kyllä mä ihmettelen silti, että miks pitää julkisesti kaikkien kuullen antaa miehestään sellainen käsitys, kuin se olisi oikeesti ihan surkee mies. Ovathan he kuitenkin sen miehen valinneet kumppanikseen ja tehneet lapsenkin sen kanssa, ei kai kukaan tietoisesti perusta perhettä "huonon" miehen kanssa? Vai?

No kyllä mun kaveripiirissä miehiä saatetaan arvostella jos on syytä. Mutta myös kehutaan jos on syytä. Toisaalta omani, ja suurilta osin kaveripiirin miehet ovat hyvin lastenhoitoon ja perhe-elämään osallistuvia. Sellaisia harvoin tarvitseekaan mollata.

Meillä oli kans ennen aika tiivis äitiporukka jossa pari naista AINA ja joka tapaamisessa jaksoi jauhaa kuinka paska mies on ja kuinka huono isä, ei osaa mitään, ei tiedä mitään jne.

Enpä kauaa jaksanut porukoissa pyöriä kun koskaan ei ollut mitään kivaa sanottavaa omasta puolisosta. Mietin vaan että miten hitossa ne on niitten ukkojen kans ja vääntää mukuloita tukka putkella jos mies on niin huono ja kauhea eikä koskaan teekään mitään kotona tai lasten kanssa ja jos tekeekin niin sekin on aina väärin tehty.

Ikää meillä kaikilla naisilla about saman verran ettei ole ikäkysymyskään tuo. Jos erehty omasta miehestä jotain kivaa sanomaan niin se tulkittiin kehuskeluksi tai vaihtoehtoisesti valehteluksi. Kenenkään mieshän ei missään nimessä voi ikinä siivota tai leipoa tai touhuta lasten kanssa jotain.

Mun kaveripiirissä ei ole tollaista. Enemmän vaan kehutaan. Mutta ne harvat, jotka valittelee, vähän mua vanhemmilla useimmiten tuntuu olevan näin, niin en yhtään ihmettele. Niiden miehet oikeesti tuntuu olevan aika surkeita tapauksia. Ei osaa esimerkiks tehdä itselleen ruokaa olllenkaan. Jos nainen vaikka lähtee johonkin pariksi päivää, niin joutuu tehdä miehelle valmiiksi ruuat ja käydä kaupassa ja lapsille valmiiksi vaatteet ettei mies vie tarhaan jossain yöpuvussa. Ja kun nainen tulee kotiin reissusta, tuo hän tullessaan ruokaa kaupasta ja alkaa kotona sitten pyykätä vaatteita ja siivota koska sitä ei ole tapahtunut hänen poissaollessaan.

Harvemmin kukaan ihan turhasta valittaa.

[QUOTE="nanna84";27916580] Ovathan he kuitenkin sen miehen valinneet kumppanikseen ja tehneet lapsenkin sen kanssa, ei kai kukaan tietoisesti perusta perhettä "huonon" miehen kanssa? Vai?[/QUOTE]

Joskus käy niin, että mies yllättää lapsen syntymisen jälkeen täysin. Eli hän ei kykenekään isän tehtäviin. Jonkun on pakko asiat hoitaa ja silloin se on nainen, joka kauhistelee tapahtunutta, koska on niin rasittunut.

Meillä oli kans ennen aika tiivis äitiporukka jossa pari naista AINA ja joka tapaamisessa jaksoi jauhaa kuinka paska mies on ja kuinka huono isä, ei osaa mitään, ei tiedä mitään jne.

Enpä kauaa jaksanut porukoissa pyöriä kun koskaan ei ollut mitään kivaa sanottavaa omasta puolisosta. Mietin vaan että miten hitossa ne on niitten ukkojen kans ja vääntää mukuloita tukka putkella jos mies on niin huono ja kauhea eikä koskaan teekään mitään kotona tai lasten kanssa ja jos tekeekin niin sekin on aina väärin tehty.

Ikää meillä kaikilla naisilla about saman verran ettei ole ikäkysymyskään tuo. Jos erehty omasta miehestä jotain kivaa sanomaan niin se tulkittiin kehuskeluksi tai vaihtoehtoisesti valehteluksi. Kenenkään mieshän ei missään nimessä voi ikinä siivota tai leipoa tai touhuta lasten kanssa jotain.

Mä oon pitäny suuni kiinni, koska koen että jos omasta miehestäni sanon jotain kivaa, niin sitä pidetään just kehuskeluna. Tietty välillä toi oma ärsyttää ja suunnattomasti, mutta en mä tommosissa puoli tutuissa porukoissa (vauvauinnissa, perhekerhoissa jne) ala silti miestä haukkumaan. Anopille tai ystävälle saatan joskus jotain mutista. :) Mutta pääsääntösesti antaisin miehestäni vaan positiivista palautetta. Ehkä noihin ryhmiin, joissa oon käyny, on vaan just sattunu enemmän sellaisia naisia, joiden mielestä on normaalia valittaa omasta puolisosta.

Mun kaveripiirissä jotkut harrastaa tota, ja tuntuu että vaan siksi jotta saisivat itse kunnia siitä kuinka paljon heidän täytyy tehdä ja jaksaa mun ei miehestäkään (muka) ole apua. Sujuvasti sivuutetaan kaikki hyvä mitä mies on tehnyt ja todellakin ne miehet on ihan normaaleja, jotka on vieneet lapsia ihan itsekseen vaikkapa hiihtämään.

[QUOTE="...";27916677]Parempi se on kavereille välillä purkaa miehen vikoja, niin ei tarvitse jatkuvasti miehelle itselleen niistä valittaa.[/QUOTE]

Joo, kyllä mäkin saatan parhaalle ystävälleni (jonka kanssa tunnettu lapsesta asti) tai anopilleni joskus mutista mieheni ärsyttävistä tavoista tms. Mutta ei mulla oo tapana mainita asiasta tommosissa porukoissa, joissa oon toisten äitien kanssa vaan puolituttu. Siellä kun tuntuu, että osa äideistä antaa tulla kaiken, koskien parisuhdetta ja muutakin elämää.

Se on kyllä kiusaannuttavaa kuunnella sitä valitusta. Itsehän ne naiset on niin hölmöjä että ne tekee kaiken. Se on noloa kun ne on sitä mieltä, että semmosia ne miehet on. Sitten en mä ainakaan osaa samaistua kun ei mun mies oo mikäään laiskuri tai typerys. Ja tavallaan mun käy niitä valittajia sääliksikin, kun ei ne saa miehiltään kovinkaan paljoa. Ja joskus tosiaan oon huomannut, et ne ajattelee, että en ole kunnollinen, kun en tee ihan niin paljoa kun ne, koska mun ei tarvitse kun mulla on niin kiva mies.

Mun kaveripiirissä ei ole tollaista. Enemmän vaan kehutaan. Mutta ne harvat, jotka valittelee, vähän mua vanhemmilla useimmiten tuntuu olevan näin, niin en yhtään ihmettele. Niiden miehet oikeesti tuntuu olevan aika surkeita tapauksia. Ei osaa esimerkiks tehdä itselleen ruokaa olllenkaan. Jos nainen vaikka lähtee johonkin pariksi päivää, niin joutuu tehdä miehelle valmiiksi ruuat ja käydä kaupassa ja lapsille valmiiksi vaatteet ettei mies vie tarhaan jossain yöpuvussa. Ja kun nainen tulee kotiin reissusta, tuo hän tullessaan ruokaa kaupasta ja alkaa kotona sitten pyykätä vaatteita ja siivota koska sitä ei ole tapahtunut hänen poissaollessaan.

Harvemmin kukaan ihan turhasta valittaa.

Toisaalta...kuka tekee lapsia sellaisen miehen kanssa joka ei osaa edes itselleen ruokaa laittaa tai omia kalsareitaan pestä? Mun mielestä se on täysin oma valinta jos perheen perustaa niin uusavuttoman kanssa. Turha marista jos ei vauvantulo maagisesti muuttanutkaan kädetöntä kädelliseksi.

Toisaalta...kuka tekee lapsia sellaisen miehen kanssa joka ei osaa edes itselleen ruokaa laittaa tai omia kalsareitaan pestä? Mun mielestä se on täysin oma valinta jos perheen perustaa niin uusavuttoman kanssa. Turha marista jos ei vauvantulo maagisesti muuttanutkaan kädetöntä kädelliseksi.

Niin no, aika moni varmasti heittäytyy ihan hölmöksi jos siihen on mahdollisuus. Ja tosi moni nainen pitää ihan normaalina että mies on vähän kädetön.

Itse en ole moista huomannut. Ehkä en liiku sen tyyppisten naisten porukassa mukana.

Eikö se ole hiukan noloa haukkua omaa puolisoaan? Sehän tarkoittaa sitä, että on myös itse epäonnistunut valinnoissaan?!

Muistin juuri, että yksi tyyppi muuten mollasi jatkuvasti miestään. Se sanoi, että se ei ole hyvä oikein missään. No heillä olikin aviokriisi mm. miehen pettämisen vuoksi.

Voin sanoa tähän rehellisesti, että en mollaa koskaan! Maailman paras mies ja muistan sen myös hälle kertoa.
Työpaikalla on joitain peruskitisijöitä, joiden miehet ei kuulemma osaa tehdä mitään. Valittavat tosin myös työkavereistä ja asiakkaista.

Itseäni vituttaisi suunnattomasti jos vaimo kulkee pitkin kyliä mainostamassa kuinka vitun huono mies ja isä lapsilleen hänellä on..

Oikea osoite olisi kertoa minulle niin ehkä voisin ottaa jotain asioita jopa huomioon.

Todella typerää toimintaa kyllä. Jos joku ärsyttää puolisossa, siitä pitäisi keskustella sen puolison kanssa, eikä haukkua pitkin kyliä. Pätee molempiin sukupuoliin...

Mä olen tuollaisessa valitustilanteessa (esim. töissä) laukaissut, että mun mies on niin ihana ja kyllä mä sitä niin rakastan. Ollaan niin onnellisia. Tuli pieni hiljaisuus :D. Ei oltu vissiin totuttu tällaiseen, enemmän on kai tapana valittaa.

• Tykkää
Reactions: NeitiPikkuInkkuli
[QUOTE="terhi";27917321]Mä olen tuollaisessa valitustilanteessa (esim. töissä) laukaissut, että mun mies on niin ihana ja kyllä mä sitä niin rakastan. Ollaan niin onnellisia. Tuli pieni hiljaisuus :D. Ei oltu vissiin totuttu tällaiseen, enemmän on kai tapana valittaa.[/QUOTE]

Arvaapa puhutaanko sinusta selän takana pahaa? Surullista, mutta totta :(

Kyllähän ne kovaääniset valittajat tietenkin itsensä siinä ekaksi mokaa. Mulle tulee mieleen heti kauhukuvia pirttihirmuista, jotka äkäisinä marmattavat ukoilleen kun ei ikinä saa omaa aikaa ja mitään ei ukko osaa tehdä oikein. Oletan, että naisten takana on vanhemmat , jotka ovat kantaneet tytölle kaiken valmiiksi ja kun ei kukaan ole koskaan sanonut miten joskus vois kiittääkin, on käytös sitten parisuhteessa kuin pikkulapsen tasolla. Mulla on naapurissa ihan samanlainen tapaus ja kierrän sen kaukaa. Muussa tapauksessa me naapurit saisimme kuulla pian kunniamme.

Minä en kehtaa sanoa miehestä yhtään mitään koska se koetaan kehuskeluksi tai valehteluksi. Jos jotakin sanoo, kuten siitä että mies on työmatkalla, vedetään heti kehiin se että "niin, miehethän hotelleissa aina pettävät" tai surkutellaan kun "ei sunkaan mies ole koskaan kotona".

Vähän samalla asenteella kuin jotkut köyhät puhuvat varakkaammista: "meillä sentään rakastetaan lapsia eikä tungeta niille vaan materiaa"

En myöskään ymmärrä. Se toisen haukkuminen nakertaa omia tunteita, ihan ok olla joskus tuohtunut, mutta luulisi että tilannetta auttaisi enemmän että sanoisi suoraan sille toiselle eikä ympäri kyliä.

Yhteistyössä