Oman paikkakuntasi "kylähullu"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alterego
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1. Kuola-Make, on joku kehitysvammainen ja jälkeenjäänyt mies. Käyttää yleensä sinistä pilkkuhattua ja takkia ja takin päällä sellainen heijastinliivi. Kaivelee pulloja roskiksista. Minulle sanoo aina Ttttervrvre ääni täristen.

2. Kristusmies. Olin kerran bussissa niin kyseinen mies (Päällään musta nahkatakki, jossa oli pinssi jossa luki `Tee elämäsi valinta,Repaleiset farkut jalassa ja joku 25-30.v mies) kysyi minulta että uskonko jumalaan? Sainoin että: - En tiiä. Mies vastasi että: - Kannattaa uskoa, sillä minäkin tajusin että kun pyytää jumalalta synnit anteeksi niin saa ikuisen elämän. Karmiva mies. Lopuksi sitten antoi minulle setelin jossa oli mukamas miljoona euroa.

3.Kalastaja Erkki, tuli juuri tänään minua vastaan kadulla. Kätteli ja piti tiukasti kädestäni kiinni kun kyseli kysymyksiä. Sitten hän kysyi: -Onko sinulla koti? Vastasin että on. Mies käski minun mennä kotiin vaikka olin menossa kaupungille. Kun sitten tulin pois kaupungilta niin näin hänet taas. Hän huusi minulle: -Minun koko omaisuus on hävinnyt! Sitten katosi. Kävelin vähän matkaa ja näin laukun joka miehellä oli kun tapasin hänet ekaa kertaa. Siinä laukun päällä oli Koskenkorvapullo ja uistinpaketti. Siitä annoin hänelle nimeksi Kalastaja Erkki. Tarjoaa myös viinaa alaikäisille.

Onhan niitä lukuisia muitakin kuten tämä vaaleapukuinen salkkumies josta tuolla aikaisemmin mainitaan, mutta en jaksa alkaa kaikkia luettelemaan.

Ja sitten on Tino (tai Dino), joka aiemmin istui aina Kiiskinmäen Kesoililla yhdessä tietyssä pöydässä, tuhkis tietyllä kohtaa pöytää, tumpit siistissä rivissä ja tuhkat toisessa reunassa nättinä kasana. Kahvia kun kaatoi, kaatoi muistaakseni 10 kertaa - ensin liru pohjalle, sitten pannu takaisin, käsi irti kahvasta, uudelleen kiinni kahvaan, taas liru ja tätä siis 10 kertaa peräjälkeen ja sitten koputettiin kahvipannun kahvaa kolme kertaa. Oli kuulemma aikanaan ollut lupaava rallitähti, ja heilastellut jonkun naisen kanssa. Olivat nuorina istuneet Kesoililla siinä pöydässä ja nainen oli sanonut, että lähtee käymään vessassa eikä koskaan palannut. Mies istui siinä samassa pöydässä odottamassa heilaansa. Tiedä sitten pitääkö paikkansa... Nyt se on kyllä jotenkin ryhdistynyt, olen sen bongannut kahvilta muualtakin Mikkelistä ja usein kävelee vastaankin kaupungilla. Jännä tyyppi se on edelleen, yhä samat mustat housut ja musta kauluspaita ja nahkatakki - kesät talvet.

Tino on muuttanut kantapaikkaansa, nykyään päivystää keskustan Mäkkärillä tai Kauppakeskus Akselin Ramilla tai Spice Icessä.

Kaken joku olikin maininnut, nyt jo kuollut legenda.

Ja sit on nää Elvis-siskokset... :x Haju on sanoinkuvaamaton. Eivät ole ihan kamalan tarkkoja tuosta hygieniastaan. Toinen on tumma, toinen vaalea, aina tassuttavat kaupungilla Elvis-T-paidoissa muovipussi kädessä, kuuntelevat puhelimella Iskelmäradiota ja keräävät pulloja. Varmin paikka bongata on kauppakeskus Akselin Miksu-kioski tai kävelykatu.

Meillä on täällä pikkukylässä ärsyttävyyskisan varma voittaja, keski-ikäinen juoppo akka jonka kanssa (valitettavasti) joudun työn puolesta harva se työvuoro olemaan tekemisissä.

Se kitinä, vinkuminen ja ylenpalttinen surkeus / tyhmyys kaikessa kiristää jo munkin pinnaa, tekis mieli sanoa että kaiken saat mitä ansaitsetkin..:kieh:

tietämättä edes minkäläinen todellisuudessa on! Ne kakka juorut.
"Se pistää silmään tai muuten kiinnostaa", jotka ei edes tunne niitä kertoo mitä tietäät!(mukamas). Ei se mitä muut sanoo: vaan kun tutustut niin sitten voit kertoa onko vai ei! Ne niin sanotut"paskan tärkeeet" Pelkäävät joutuvansa leimatuksi siksi panettelevat muita tai mollataan jotakin "tuleeko sinustakin tuollainen". Ja mistä kumpuaa koulukiusaaminen? En tiiä? oisko vaikka aikuisilta!

Jyväskylässä ainakin siellä asuessani näki välillä keskustassa miestä, jolla oli semmoset isot pahvit päällään, olkapäiltä kiinni, ikäänkuin kävelevä mainos. Kaikenmaailman jeesus-iskulauseita niissä aina luki. Mieleen jäi jonkun joulun "Jeesus oli syntiPUKKI" -slogan. Kiersin miehen aina kaukaa, mutta joskus se kompassilla tais ahdistella ohikulkijoita jutuillaan.
Tämä setä oli kotoisin New Yorkista, entinen heroinisti joka tuli uskoon. Ihana ihminen, jonka rakkaus Jeesukseen vei lopulta mukanaan. En tiedä onko enää hengissä, ikää olisi nyt noin 50.

Muistaako Jyväskyläläiset Nahka-Tapsaa..? Tais löytyä kuolleena joku viis vuotta sitten.. Sellanen mustaan nahkaan pukeutunut n. kolmekymppinen jätkä joka oli aina ihan sekasin. Ja sit kyseisen Tapsan veli oli se joka kiipes Taulumäen kirkon kupoliin vuolemaan kultaa |O
Reiskan mä muistan lapsuudenajoilta ja myös pingispallotuomari oli tuttu näky..
Tapsan kanssa tyhjennettiin kiljua Mehukatti-pullosta ja parannettiin maailmaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26307553:
Tämä setä oli kotoisin New Yorkista, entinen heroinisti joka tuli uskoon. Ihana ihminen, jonka rakkaus Jeesukseen vei lopulta mukanaan. En tiedä onko enää hengissä, ikää olisi nyt noin 50.

Tapsan kanssa tyhjennettiin kiljua Mehukatti-pullosta ja parannettiin maailmaa..

ei se tee kenestäkään kylähullua.! Ihminen ihmisenä ja joskus vois vaikka kuunnellakin eikä pitää spitaalisena! Ei se tartu! Voisin tehdä sen paskan tärkeille mutta onneks on aivot ja tunteet joilla ajatella. Ja jokainen vois miettiä sitä vaikka missä asemassa mitä jos se sattus minulle, ei sitä tiedä kun kokemalla. Se että et tuomitse heti on jo sille joka on jäännyt sinne mistä ei välttämättä omin voimin ponnisteta pois on plussaa! ja jaksaa viemään eteenpäin!

Kuopiosta muistan vain tämän huulipuna-miehen. En tiedä oliko kylähullu vai mikähän lie, mutta muistan vain siinä torin luona olleen naamassa aika reilu määrä huulipunaa.

Sitten täällä mielläpäin on ihan harmiton mies, joka seisoskelee pitkin päivää tien vieressä ja nostaa kaikille ohiajaville kättä.

Täällä päin on yksi vanha mies, joka kanssa sekos fiksuudestaan, oli vissiin joku isompikin maisteri mutta luki vaan yötäpäivää syömättä ja nukkumatta ja lopulta tuli hulluks. Nykyään kävelee pitkin kyliä, istuskelee penkeillä, on harmiton enkä koskaan kuullut että jotain sanoo. Ainoo omituisuus on että hinkkaa leukaansa koko ajan jompaan kumpaan olkapäähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26307354:
Entisellä paikkakunnalla oli setä joka näytti hameineen ja korkoineen kovasti tätiltä ja huulipunat oli huulien lisäks laitettu myös silmiin ja hiuksiin raitoina..:whistle:

Tääl on kans tollanen, kulkee muuten miesten vaatteissa, mutta pitää naisten avokkaita ja nilkkasukkia, meikkaa.
Joskus saattaa liikkua oikein kunnon satiinisessa iltapuvussa, mustassa peruukissa hirveissä meikeissä, puhuu kimeästi ja tehnyt itselleen rinnat styröksista. Esittäytyy mekko päällä itsensä "Birgitaksi, kavereiden kesksen Gitaksi." Ja on oman sanomansa mukaan naimisissa nuoren ulkomaalaisen naisen kanssa.

[QUOTE="vieras";26307607]ei se tee kenestäkään kylähullua.! Ihminen ihmisenä ja joskus vois vaikka kuunnellakin eikä pitää spitaalisena! Ei se tartu! Voisin tehdä sen paskan tärkeille mutta onneks on aivot ja tunteet joilla ajatella. Ja jokainen vois miettiä sitä vaikka missä asemassa mitä jos se sattus minulle, ei sitä tiedä kun kokemalla. Se että et tuomitse heti on jo sille joka on jäännyt sinne mistä ei välttämättä omin voimin ponnisteta pois on plussaa! ja jaksaa viemään eteenpäin![/QUOTE]Jos nyt yhtään luit ajatuksella, olisit ymmärtänyt etten minä tuossa heitä kylähulluiksi kutsunutkaan, vaan kerroin tunteneeni nämä henkilöt henkilökohtaisesti.

Onko tää oikea runosmäen ruusu vai joku muu? http://www.pakkotoisto.com/attachments/yleinen-keskustelu/31974d1171901086-kylaehullut-runosmaeen-ruusu.jpg

Yritin ihan mielenkiinnosta etsiä googlesta mutta ei löytynyt kun toi kuva :D

Tääl on kans tollanen, kulkee muuten miesten vaatteissa, mutta pitää naisten avokkaita ja nilkkasukkia, meikkaa.
Joskus saattaa liikkua oikein kunnon satiinisessa iltapuvussa, mustassa peruukissa hirveissä meikeissä, puhuu kimeästi ja tehnyt itselleen rinnat styröksista. Esittäytyy mekko päällä itsensä "Birgitaksi, kavereiden kesksen Gitaksi." Ja on oman sanomansa mukaan naimisissa nuoren ulkomaalaisen naisen kanssa.

Ei tule sen voin sanoa!!!!! On niitä joilla sekoaa pää ja on outoja joita kannattaa välttää mutta....itsellä se pelko aina perseessä että joku outo hyyppä tulee jutulle ja vie sinut! Maalaisjärki tässä jutussa jos vähänkin on negativiinen(tai "piilotteleva") häivy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[QUOTE="vieras";26308454]Ei tule sen voin sanoa!!!!! On niitä joilla sekoaa pää ja on outoja joita kannattaa välttää mutta....itsellä se pelko aina perseessä että joku outo hyyppä tulee jutulle ja vie sinut! Maalaisjärki tässä jutussa jos vähänkin on negativiinen(tai "piilotteleva") häivy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]

ei näin pienessä paikka kunnassa mutta isossa voi varoa juttu kavereita! Se henkilö on sitten todella häiriintynyt!jos ei ymmärrä sitä mitä sille saNOTAAN:"että häivy" niin itse häivy!

[QUOTE="vieras";26308454]Ei tule sen voin sanoa!!!!! On niitä joilla sekoaa pää ja on outoja joita kannattaa välttää mutta....itsellä se pelko aina perseessä että joku outo hyyppä tulee jutulle ja vie sinut! Maalaisjärki tässä jutussa jos vähänkin on negativiinen(tai "piilotteleva") häivy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]

Siis mikä ihmeen keuhkoaminen tää nyt on?? :D En mä ole missään vaiheessa sanonut pelkääväni mitään että jostain tulee tuollainen! :D
Viiraako mulla päässä vai sulla?

Kurikassa on pahka-matiksi kutsuttu mies joka näkyy silloin tällöin pyörimässä mm. ylä-asteen pihalla tekemässä kärrynpyöriä ja kertomassa tarinoita. Kerrotaan hänen myös tanssivan joka päivä metri x metrin levyn päällä ripaskaa kotonaan. Käsistään mies on kätevä pahkatöiden tekijä. Pahka-Matti teki pahkasta myös pyörän itselleen, mutta tarinan mukaan pyörä on kadonnut. Nykyään hän ajaa tavallisella miesten pyörällä, jossa on hirvensarvet.

Kurikassa on kuulemma ollut myös pyromaani-Esteri, jota ei sopinut suututtaa. Jos hänet suututti, saattoi seuraavana yönä hän polttaa suuttuttajan ulkorakennuksia ja joskus jopa taloja.

Pari tuttua oli nähnyt viime vuosina myös jonkun vilauttelijan keskustan alueella.

Kauhajoelta tiedän myös pari "kylähullua". Kaupassa on muutaman kerran tullut vastaan Alli, joka kuulemma vihaa naisia. Minullekkin tämä Alli on pari kertaa jotain mumissut. Tyyliin: " et sä mitää osaa saatana". Lisäksi aina tietyssä risteyksessä on eräs mies joka tervehtii autoilijoita. Paitsi minua :), Välillä on käynyt mielessä, aistiiko tämä mies kenties niissä ketä tervehtii, jotain erityistä. Taikka sitten niissä, ketä ei tervehdi.

Ja Seinäjoen pullo-kalevikin on tullut tutuksi, viimmeksi tänään näin hänet siellä palauttamassa pulloja. Siskoni mies kertoi, että hänen opiskellessaan Imolla oli Kalevi yhtäkkiä ilmestynyt heidän opiskelija-asuntoon etsimään kaapeista pulloja. Hänenkin mukaan Kalevi oli seonnut liiasta tiedosta.

Muutamasta navetassa kävijästä olen myös kuullut juttua.

Kuopiosta muistan vain tämän huulipuna-miehen. En tiedä oliko kylähullu vai mikähän lie, mutta muistan vain siinä torin luona olleen naamassa aika reilu määrä huulipunaa.

Sitten täällä mielläpäin on ihan harmiton mies, joka seisoskelee pitkin päivää tien vieressä ja nostaa kaikille ohiajaville kättä.

Jos tämä kättä nosteleva jamppa ei oo Vesannolta niin ei sitten mistään. :) Ja onhan meillä täällä Kus-Kakekin XD

nyt pitää ilmoittaa että muutama viikko sitten tämä neiti erkki, joka huuteli ja matki kaikkia ääniä ja lauleskeli ja höpisi itsekseen rollaattorila kokkolassa joka paikassal kävellen.. toisessa jalassa kengässä koroke.. tämä uljas miehiinpäin suuntaitunut skitsofreniasta kärsivä vanhamies on kuollut keuhkosyövän seurauksiin..

Vihti-Nlan alueella 1980-luvulla pyöri lastenahdistelija, jota kutsuttiin Kaljupääksi tai Takkimieheksi. Kyttäsi pikkutyttöjä, seurasi ja tunki ovelle; "ota minua kädestä, kaunis tyttö, mennään yhdessä teille." Kaikki pelkäs sitä aivan hysteerisesti, mutta ei sille muka kytätkään mitään voineet, kun oli niin ovela ja päällisin puolin ihan siisti ja täyspäinen. Koulujen läheisyydessä kyttäämisenkin pani sen piikkiin, että hän odottaa omaa lastaan ja saattaa kotiin, eikä tohon aikaan oikein vissiin tajuttu, miten vaarallisia noi on. Lasten keskuudessa kiersi huhu, että sillä oli ollutkin joskus kaksi tytärtä, jotka oli raiskannut kuoliaaksi. Lopulta joku kai tajus homman nimen, ku äijä yhtäkkiä katosi. Kuulemma joku tappo sen, mitä en yhtään ihmettele, sillä olihan se ehtinyt se tehdä vaikka mitä vaikka kuinka monelle. Sori, ei niin hauska kylähullutarina mutta toi heikkojen (naiset/lapset) seksuaalinen ahdistelu on aina sellanen piirre, jonka pitäs soittaa hälykelloja

Mikäs tää Jyväskylässä englanniksi saarnaava mies on? Onko sekaisin vai saarnaako vaan ihan saarnaamisen ilosta? Seisoo aina Kävelykadun ja Kilpisenkadun risteyksessä saarnaamassa. Mikä on äijän tarina. Onko tietoo?

Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja rumpu-ukko
" Täällä Helsingissä on sellainen kattilanpaukuttaja ukko, joka istuu keskustassa maassa kattilineen, usein Ateneumin kulmalla ja rummuttaa lukuisia kattlanpohjia ja muoviämpäreitä tuntikausia ja ihan ilman mitään rytmiä. En tiedä onko hänellä mitään varsinaista kutsumanimeä. Paljon tavaraa ja pussukoita aina hänellä mukana, mistä lie siihen aina tulee. Monta vuotta on siellä kadulla soitellut "
"Tätä mä odottelinkin! Herra asuu länsi-vantaalla (tai ainakin ennen asui) ja siellä tunnettiin paremmin nimellä Tärinä! suuttuu (tai ainakin ennen) jos häntä tällä nimellä kutsuttiin.. Tää on jännä mies, aina bussiin nousee lastenvaunujen kanssa jossa on patja sun muuta tavaraa, taitaa esittää koditonta vaikka oikeesti asuu ihan kivassa kerrostalossa! "

Huu vanha keskustelu, ja niin edelleen. Oli kuitenkin pakko vastata kun hoksasin tän. Kaverin kanssa muutamaa vuotta taaksepåin, istuttiin yhden tarhan pihalla keinumassa (tarha oli siis mennyt kiinni jo) ja sinne vaelteli sellainen kummallinen mies, joka rummutteli rumpukapuloilla kaikkea teräsaitoja jne. Selitti meille kuinka oli löytänyt jonkun pyöränrenkaan metsästä ja että siitä lähti ihan mahtavia ääniä kun sitä rummutti. Kertoi muistaakseni olevansa rumpali ja että hänellä oli kotonaan joku rumpusetti mutta että tykkäsi mielummin luonnosta löytyvistä tavaroista, "kun niistä lähtee niin erilaisia soundeja" tai jotain :laugh: ihan mukava ihminen, ensin vähän ihmeteltiin, mutta itsehän me siltä kysyttiin että mitä se tekee. Olen nähnyt saman tyypin myöhemminkin, tuli vastaan oikein siistin näköisenä taluttaen muistaakseni kiinanharjakoiraa. Juteltiin taas mukavia. Enpä tiedä onko sama tyyppi mutta siltä kuulosti. Nimeä en muista.

sitten muista. Myyrmäen alueella oli joskus vuosina nakki ja muusi sellainen ukkeli joka pyöräili koulumme pihoille ja yritti sisäänkin ja alkoi huutaa kaikkea että "uskokaa jumalaan" ja nimenä oli saarnaaja-simo tai ihan vaan simo. Onko ukosta mitään uudempaa havaintoa kuin omani ~2010 tai jotain sinne päin?

Ja tosiaan eilen pyöräilin ihan järjissään olevan näköisen mummelin ohi joka seisoi ojassa ja halasi koivua. Nauroin itsekseni, koska olin juuri sitä ennen lukenut juurikin näistä kylähulluista ja originelleistä jne.

Yhteistyössä