Oman paikkakuntasi "kylähullu"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alterego
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
No joo... Meidän kylällä on Keskisen Vesa ;)

:laugh: :laugh: :laugh:

Meillä Mikkelissä on monta kylähullua, joista ainakin kaksi on tietääkseni päässyt Pirkka-Pekka Peteliuksen ja Aake Kallialan sketsien päähenkilöksi. Henk. koht. epäilen, että myös herra 47:n esikuva on meiltä Mikkelistä, mutta ainakin apuva-mies (mun entinen naapuri ;) ) ja Sampo on paikallisia kylähulluja.

Ja sitten on Tino (tai Dino), joka aiemmin istui aina Kiiskinmäen Kesoililla yhdessä tietyssä pöydässä, tuhkis tietyllä kohtaa pöytää, tumpit siistissä rivissä ja tuhkat toisessa reunassa nättinä kasana. Kahvia kun kaatoi, kaatoi muistaakseni 10 kertaa - ensin liru pohjalle, sitten pannu takaisin, käsi irti kahvasta, uudelleen kiinni kahvaan, taas liru ja tätä siis 10 kertaa peräjälkeen ja sitten koputettiin kahvipannun kahvaa kolme kertaa. Oli kuulemma aikanaan ollut lupaava rallitähti, ja heilastellut jonkun naisen kanssa. Olivat nuorina istuneet Kesoililla siinä pöydässä ja nainen oli sanonut, että lähtee käymään vessassa eikä koskaan palannut. Mies istui siinä samassa pöydässä odottamassa heilaansa. Tiedä sitten pitääkö paikkansa... Nyt se on kyllä jotenkin ryhdistynyt, olen sen bongannut kahvilta muualtakin Mikkelistä ja usein kävelee vastaankin kaupungilla. Jännä tyyppi se on edelleen, yhä samat mustat housut ja musta kauluspaita ja nahkatakki - kesät talvet.

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehe:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
PIkku-tiitu oli kuulemma nuorena tosi kaunis mutta sen kaverit olis polttanu ja viillelly sen naaman ja rinnat ja sen takia pää pyörähtänyt... Oli muuten mun kaveri ja sen ruumiskoira joka löysi tiitun..

Mä oon kuullu tän saman legendan! :o Enkä oo läheltäkään..

Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Sitten löytyy pulloja jääkiekkovarustekassissa roudaava mies. Todella ruokkoamaton ulkonäkö ja varustekassikin pysyy häthätää kasassa. Itsekseen kiroilee ja lapsille saattaa karjahtaa ties mitä hävytöntä jos uskaltautuvat tuijottamaan. Huhu kertoo että mies olisi upporikas, tiedä sitten kuinka luotettava tää huhu on.

Mä tiedän kans tän miehen, ja tosiaan on jo vuosia vuosia keränny niitä pulloja. Ja saman huhun kuullu, et ois siis rikastunu niillä pulloilla, mut silti vaan kerää niitä edelleen rääsyissään vaikka omaisuus on miljoonia.
Tiedä vaikka pitäis paikkansakin, mies ku on raitis (ainakin mitä oon kuullu kun pulsut sille tarjoo juomia, niin aina kieltäytyy) ja tosiaan joka päivä kerää vaan pulloja ja se jääkiekkokassi on niitä täynnä niin kait siitä vuosien varrella rikastuiskin.. :whistle:

ei kait sillä rääsyjä oo päällä? ihan siistit vaatteet (oli ainaki joskus) ehkä hieman liian isot vaatteet saattaa olla, en kyllä oo nähny sitä aikoihin, etten tiedä tän hetken tilannetta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Sitten löytyy pulloja jääkiekkovarustekassissa roudaava mies. Todella ruokkoamaton ulkonäkö ja varustekassikin pysyy häthätää kasassa. Itsekseen kiroilee ja lapsille saattaa karjahtaa ties mitä hävytöntä jos uskaltautuvat tuijottamaan. Huhu kertoo että mies olisi upporikas, tiedä sitten kuinka luotettava tää huhu on.

Mä tiedän kans tän miehen, ja tosiaan on jo vuosia vuosia keränny niitä pulloja. Ja saman huhun kuullu, et ois siis rikastunu niillä pulloilla, mut silti vaan kerää niitä edelleen rääsyissään vaikka omaisuus on miljoonia.
Tiedä vaikka pitäis paikkansakin, mies ku on raitis (ainakin mitä oon kuullu kun pulsut sille tarjoo juomia, niin aina kieltäytyy) ja tosiaan joka päivä kerää vaan pulloja ja se jääkiekkokassi on niitä täynnä niin kait siitä vuosien varrella rikastuiskin.. :whistle:

ei kait sillä rääsyjä oo päällä? ihan siistit vaatteet (oli ainaki joskus) ehkä hieman liian isot vaatteet saattaa olla, en kyllä oo nähny sitä aikoihin, etten tiedä tän hetken tilannetta :)

Niin siis onhan ne joskus ollut siistit, mutta ei se mun mielestä niin kovin usein vaihda eli aika rääsyiksi vuosien saatossa menneet.
Tai siis mä ainakin oon nähny resuisissa vaatteissa aina kun oon törmänny. En tiedä mikä tilanne nykyään, kun en enää asu tampereella..

Muistaako Jyväskyläläiset Nahka-Tapsaa..? Tais löytyä kuolleena joku viis vuotta sitten.. Sellanen mustaan nahkaan pukeutunut n. kolmekymppinen jätkä joka oli aina ihan sekasin. Ja sit kyseisen Tapsan veli oli se joka kiipes Taulumäen kirkon kupoliin vuolemaan kultaa |O
Reiskan mä muistan lapsuudenajoilta ja myös pingispallotuomari oli tuttu näky..

Niin ja itä-tampereella (linnainmaa) asu ainakin joskus Haisu-Mummo, joka oli niin kuvottava näky, että oksat pois. :x

Siis erittäin lihava nainen, joka ei peseytyny koskaan. Kulkee usein bussissa (16), valtaa kaksi penkkiä. Kerran istahti taakse, niin piti oikeesti vaihtaa paikkaa ihan bussin perälle, että pysty edes vähän hengittään. Usein syö esim. raakaa lihaa. Kusetkin on varmaan monasti tulleet housuun, ainakin hajusta päätellen. Piereskelee myös mielellään ja joskus sillä oli samanmoinen mieskin ja kilpaa piereskelivät bussissa ja kauhea nauru päälle!

Kerran näin myös kun jäi bussista pois kesken matkaansa ja heti ulos päästyään laski housunsa ja väänsi köntsät siihen pysäkille. |O

Niin ja vielä yksi legenda Tampereelta: Tappara-fani! :D

Tämä oikeasti ihan herttainen mies, eikä edes mikään hullu/laitapuolen kulkija välttämättä. Ainoastaan ihan älytön tappara-fani. Kausikortti on joka vuosi, vakipaikka hallissa. Yhtäkää peliä ei oo jättäny välistä ja aina bussissa mennessään höpöttää jokaiselle, joka kuuntelee tapparan peleistä ja kuluneista kausista. :D

Pärjäis varmaan hyvin Tappara tietämyksellään siinä Tupla tai Kuitti ohjelmassa. :laugh:

Meillä on ollut yksi nainen joka kärrää kaikkea omaisuuttaan lastenvaunuissa. Tarina kertoo, että aikoinaan ollut joku lastenhoitaja tai kätilö, ja ei pää kestänyt nähdä lasten kuolemia. Sitten on eräs mies joka kulkee aina samoissa keltaisissa housuissa ja haisee todella pahalle (välillä kuset/paskat housussa), hän on kuulemma mielisairas. Sitten kylällä oli myös ihan oma jammu-sedäksi kutsuttu mies, joka kierteli autolla lapsiperheiden asuinalueita ja tiesi kaiken missä asuu minkäkin verran lapsia ja minkä ikäsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Täältäpäin löytyy Pillu-Erkki joka huutelee rivouksia ohikulkijoille ja rämpyttää kitaraa. Ennen oli myös Aina-Iita joka viihdytti kuulijoita soittelemalla radioon ja kertomalla itsestään vähän liikaakin..

Mihis Tyyskän unohdit? :whistle: Vai onko enää elossakaan, kun ei ole muutamaan vuoteen tullut raahessa enää asuttua. Kaverilla oli kunnia asua Tyyskän alakerrassa jonkin aikaa, kuulemma eräänkin kerran sai todistaa kaikenmaailman höpötyksiä mitkä kuului yläkerran kylppäristä... :whistle:

Tyyskällä tuntuu olevan hyviä ja huonoja päiviä.

Pillu-Erkki minutkin säikäytti kun olin alle 2vkoa täällä asunut :| Vissiin ihan harmiton kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:
Täältäpäin löytyy Pillu-Erkki joka huutelee rivouksia ohikulkijoille ja rämpyttää kitaraa. Ennen oli myös Aina-Iita joka viihdytti kuulijoita soittelemalla radioon ja kertomalla itsestään vähän liikaakin..

Mihis Tyyskän unohdit? :whistle: Vai onko enää elossakaan, kun ei ole muutamaan vuoteen tullut raahessa enää asuttua. Kaverilla oli kunnia asua Tyyskän alakerrassa jonkin aikaa, kuulemma eräänkin kerran sai todistaa kaikenmaailman höpötyksiä mitkä kuului yläkerran kylppäristä... :whistle:

Pillu-Erkki minutkin säikäytti kun olin alle 2vkoa täällä asunut :| Vissiin ihan harmiton kuitenkin.

Mä taas olen kuullut että voi olla vaarallinenkin, ainakin jos lääkkeet jääneet ottamatta. Kuulemma hällä on vaimokin, joka huolehtii että lääkkeet tulee otettua...tiedä häntä sitten. Miehille on ihan asiallinen mutta naisia kohtaan rivo ja hyökkääväkin joskus, noista tapauksista olen kuullut ihan kohteilta itseltään. Itselleni huuteli aikanaan vaan jotain tyyliin "no oot ainakin kerran saanut" kun kävelin rattaiden kanssa kadulla...

Alkuperäinen kirjoittaja Torniolainen:
Torniossa on joku papparainen, joka menee potkurilla kesät talvet ympäri kaupunkia kilometritolkulla. Toistakymmentä pussia tyhjiä pulloja saa kyytiinsä aina kiinitettyä. Oikein iloinen ja tervehtii useimpia. Varsinkin niitä, joilta pääsee hymy sen kohdalla. :D Nimenkin olen joskus kuullut, mutten muista. Onpa muute hauska ketju. :D

Tämä mies on pullo-eki.
Ja sit Torniossa on alli, samanlainen ku toi pullo-eki mut hakee pyörällä pulloja, ja jumalattomasti kuskaa romua siinä pyörän kyytissä.
Eki on hauska mies, tekee paljon hyvää Tornion kaupungin ilmeelle. Siistii pullot ja roskat pois. On käyny useamman kerran ulkomaan reissun pullorahoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Meillä on Einari, joka kulkee kesät talvet polvihousuissa ja ilman takkia. Murisee naisille ja välillä yrittää liehitellä niitä. Piereskelee. Jotain juttua liikkuu, että olisi perhe kuollut onnettomuudessa ja siitä olisi seonnut.

Ai Hyvinkäältä olet? Einarikin on korkeasti koulutettu. Kuulin, että vaimonsa kuoli syöpään ja lapsensa oli teininä roikkunut auton ikkunasta ja pää kalahtanut lyhtypylvääseen ja kuollut siihen. Einari tekee kunniaa aina liputuspäivinä Suomenlipuille. Olen nähnyt, että Einarilla on ihan oikeasti hienoja tuttavapariskuntia, jotka vielä pysähtyvät jututtamaan kaupungilla. Surullista, mutta toisaalta Einari itsehän voi olla ihan tyytyväinen elämäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:

Mä taas olen kuullut että voi olla vaarallinenkin, ainakin jos lääkkeet jääneet ottamatta. Kuulemma hällä on vaimokin, joka huolehtii että lääkkeet tulee otettua...tiedä häntä sitten. Miehille on ihan asiallinen mutta naisia kohtaan rivo ja hyökkääväkin joskus, noista tapauksista olen kuullut ihan kohteilta itseltään. Itselleni huuteli aikanaan vaan jotain tyyliin "no oot ainakin kerran saanut" kun kävelin rattaiden kanssa kadulla...

No huh! Rivoja se on mullekin huudellu ja "hauistaan" pullistellu. Ite en tiedä henkilöstä juttuja ollenkaa :ashamed: Mies vain sano ettei kuitenkaa vaarallinen.

ite näin ton hammastahnanmummon viimeks tänään. ja muutenki nähny aina kuopios. ja se oli yksinää mut kaveri oli nähny joku päivä sen ukonki tumppi-sepon? oli vissii ollu aika pelottava näky

Alkuperäinen kirjoittaja unknown:
RUNOSMÄEN RUUSU!!!! Legenda riehus ennen bussipysäkeil mutta nyttemmin kadonnu

On se viel menos mukana, oli bongannu kärsämäentien siwan vastapäätä olevasta juopporemmistä itselleen äijän ja ne käveli pari viikko sit just kärsämäen laitamilla

tääl oulun seudulla on pussitomppa. voitti 60-70 luvulla veikkauksesta päävoiton. pukeutui naiseksi ja sekosi. eli nykyään pyöräilee ja "sata" pussia pyöränsarvessa. heristää risua autoilijoille joskus. kerran heitti likaämpärin auton tuulilasiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Meilläpäin -ei tosin ole yhtää hullu- asustaa varsin kuumaverinen mieshenkilö, joka painaa kesät talvet shortseissa, tai käytännössä siis boksereissa ja kengissä. Kaulassa saattaa riippua tekokukkalei, muuta ei yllään todellakaan ole.

Talvipakkasilla hurja näky.

onko jyväskylässä???

Yhteistyössä