Omasta lapsesta ls-ilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies antaa 1v lapselle luunappeja ja läpsii, kun lapsi "ei tottele" vaikka todellisuudessa mies ei edes yritä mitään muuta keinoa saada lapsi tottelemaan. Olen yrittänyt sanoa tästä miehelle, ja huutanut naama punaisena että nyt loppuu. Miehen mielestä hän kasvattaa lapsensa niinkuin haluaa ja mun mielipiteellä ei ole väliä. Voinko mä tehdä lastensuojeluilmoituksen omasta lapsesta, että joku viranomaistaho puhuisi tuolle miehelle järkeä kun mun sanani ei näköjään paina?

toki voit tehdä. liittonne vaan taitaa kyllä päättyä siihen, mutta haitanneeko tuo jos mies on väkivaltainen.
tee ilmotus niin on sitten jotain mihin perustaa yksinhuoltajuusanomus

Ensisijaisesti kannattaa varmaan tehdä ilmoitus poliisille, jotta mies joutuu vastuuseen pahoinpitelystä. Poliisi kyllä ilmoittaa sossuun. Muista vaan hankkia ensin todistusaineistoa, mies tulee varmasti kiistämään ja syyttämään sinua vainoharhaiseksi ja hulluksi ja ties mitä.

Kerro sen äidille jos se uskois äitiään? Vai onko sillä väkivaltainen kasvatus ittellään? Monast vaik ois väkivaltaa käytetty vanhempiin lapsiin niin tuskin sentään kukaan hyväksyy yksvuotiaan pahoinpitelyä.

[QUOTE="Vieras";26960474]Kerro sen äidille jos se uskois äitiään? Vai onko sillä väkivaltainen kasvatus ittellään? Monast vaik ois väkivaltaa käytetty vanhempiin lapsiin niin tuskin sentään kukaan hyväksyy yksvuotiaan pahoinpitelyä.[/QUOTE]

sen äiti on kuollut. Ja itse on saanut luunappeja, tukkapöllyjä ja piiskaakin pienenä. Olen kyllä sanonut, että joo, noita pidettiin ok:na ehkä vielä 20v sitten, muttei enää nykypäivänä...Sitä ei mies vaan millään suostu ymmärtämään.

Mitäs jos seuraavan kerran kun isukki jäkättää, napsautat sille täräkän luunapin. Jos se kerran on ihan sallittua antaa pikkuiselle taaperolle, niin sitten se on varmaan ihan hyvä keino kommunikoida aikuisen äijänkin kanssa. On se kumma että lapsilla ei ole samoja ihmisoikeuksia kuin aikuisilla. Jos pottumaista naapuria tai vaikka kaupan kassaa tukistaisi niin raastuvassa tavataan! Mutta sitä omaa rakkaintaan, joka luottaa ja rakastaa ehdoittaa isäänsä, saa satuttaa ihan kyselemättä....

• Tykkää
Reactions: Dongxi
joo siis 1 vuotiashan on vauva, ei vauvaa rankasta, eihän se pieni ymmärrä.

olin lapsuuden ystävälläni kylässä 5v sitten ja hänen mihensä tuli kotiin ja hetken siinä ehti olla kun yht äkkiä antoi kauheen litsarin alle 2 vuotiaalle pojalleen ILMAN SYYTÄ, mä näin tän, mies ei nähnyt että minä näin, poikahan rupesi itkemään ja ystäväni huusi keittiöstä että mikä nyt tuli, johon mies vastasi että kiusasi pikkusiskoaan...joka taas oli minun vieressäni ollut. se riitti, enkä vieraisille sen jälkeen mennyt, nyt he valitettavasti ovat menneet naimisiin. toivoin eroa koska siinä perheessä oli muutakin mätää mitä en jaksa selittää.

Kannattaa sitten muistaa että lastensuojelitapaus seuraa lastasi lopuniän papereissa. Vankilatuomiokin häviää määrätyn ajan kuluessa papereista mutta ls seuraa hautaan saakka.

Kannattaa sitten muistaa että lastensuojelitapaus seuraa lastasi lopuniän papereissa. Vankilatuomiokin häviää määrätyn ajan kuluessa papereista mutta ls seuraa hautaan saakka.

Mitä siitä jos seuraakin. jos se ls on aikanaan auttanu elämässä eteenpäin ja turvannu lapsen kasvua. Tunnen muutaman ls tyypin ja niitä se ei oo haitannu. Siinä ovat ammatissa ja perheellisiä kun muutkin. Tapahtu mitä tapahtu aikanaan ja merkintä itse ei pahaa tee.

Mitä siitä jos seuraakin. jos se ls on aikanaan auttanu elämässä eteenpäin ja turvannu lapsen kasvua. Tunnen muutaman ls tyypin ja niitä se ei oo haitannu. Siinä ovat ammatissa ja perheellisiä kun muutkin. Tapahtu mitä tapahtu aikanaan ja merkintä itse ei pahaa tee.

Eu saisi vaikuttaa eikä pitäisi vaikuttaa. Mutta ikävä kyllä se "ls" aiheuttaa tietyn reaktion ja asenteen kun sellainen paperissa tulee vastaan.

Eu saisi vaikuttaa eikä pitäisi vaikuttaa. Mutta ikävä kyllä se "ls" aiheuttaa tietyn reaktion ja asenteen kun sellainen paperissa tulee vastaan.
Ikävä kyllä tämä on totta. Ei kannata leimata lastaan, ja ls-työntekijät saattavat tehdä hyvin arvaamattomiakin päätöksiä. Tuokin tapaus voi huonolla tuurilla päätyä siihen, että lapsi otetaan huostaan, pois myös sinulta. Googleta näitä ls-ilmoituksia, Hesarissa ja Suomen kuvalehdessä ollut ajatuksia herättäviä juttuja näistä.

En siis ikimaailmassa altistaisi omaa perhettäni lastensuojelun kohteeksi!

Puhu miehesi kanssa. Yritä saada hänet vaikka pariterapiaan tms. Jos ei puhuminen auta, kokeilkaa vaikka erillään asumista. Mutta ls-ilmoitus on aikamoinen riski!

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/hukassa-huostassa
Lue esim tämä. Ja keskustelussa esille tulevat linkit. Googleta löytyy lisää. Myös hs arkistosta voi hakea.

Yhteistyössä