Omituinen harmaa alue näkökentän reunalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jenis"

Vieras
Palstalta löytyy varmasti silmäoireidenkin asiantuntija :D Oon aina välillä hoksannut, että toisen silmän näkökentän reunalla on semmoinen harmaa, pitkulainen alue, sumentuma. Sen oikeastaan huomaa vain, jos yrittää katsoa pelkästään sillä silmällä, ja oikeastaan havahduin tähän kunnolla vasta kun kävin hetki sitten uusimassa lasit vahvempiin. Mulla on myös aurallinen migreeni, mutta tähän näköhäiriöön ei liity pääkipua (ja migreenin näköhäiriöt ovat kirkasta sahalaitaa, ihan erilaisia). Mikä ihme toi voi olla? Huomenna silmälääkäriin, vai?

No mulla on silmanpaineet koholla ja optikko varovasti puhui just tollasesta sumenemisesta. Sita vaan ei huomaa kun toinen silma kompensoi niin hyvin. Mulla ei siis ole viela nakohairioita mutta paineita tarkkaillaan...

No mulla on silmanpaineet koholla ja optikko varovasti puhui just tollasesta sumenemisesta. Sita vaan ei huomaa kun toinen silma kompensoi niin hyvin. Mulla ei siis ole viela nakohairioita mutta paineita tarkkaillaan...

Ok, mä just en kans huomaa molemmilla silmillä katsoessa tuota ollenkaan. Jos sä peität toisen silmän, tuleeko sulla toiseen jotain tommosta aluetta ollenkaan? Mulla tulee ainoastaan toiseen...

Mulla ei tule sumeaa aluetta kumpaankaan silmaan eli ei viela oo vaurioita. Mutta se voi ja ilmeisesti alkaakin vaan toisesta silmasta. Sinuna varaisin ajan silmalaakarille pikimmiten. Toivotaan ettei olisi tuota glaukoomaa.

Mulla ei tule sumeaa aluetta kumpaankaan silmaan eli ei viela oo vaurioita. Mutta se voi ja ilmeisesti alkaakin vaan toisesta silmasta. Sinuna varaisin ajan silmalaakarille pikimmiten. Toivotaan ettei olisi tuota glaukoomaa.

Joo, pitää huomenna varata. Ja nyt pitää lopettaa googlettaminen tai iskee sellainen ahdistus etten saa nukutuksi koko yönä, en ole edes tajunnut mikä kaikki silmissä voi olla pielessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Toktor Päpper;29905995:
Lasiaisessa hyytymiä. Yleistä,ei yleensä vaarallista.

Mä ymmärsin että noi hyytymät on sellaisia jotka tulee ja menee - tää mun pläntti pysyy paikallaan ja liikkuu vain katseen mukana. Lääkäri iltapäivällä, paniikki nousee ;)

Yhteistyössä