Omituinen puhelu hoitajan kanssa tänään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hassu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hassu

Vieras
Soittelin tk:hon ja kerroin oireitani (pissatulehdus) että voinko tulla käymään lääkärillä, hoitaja puhelimessa sanoi että tule vain mutta jos sinulla on lisäksi selkä kipeä ja kuumetta niin varaudu siihen että olet raskaana.

Kenellä on alkanut raskaus pissatulehduksen oireilla?! :o

Oli aika hassua kuulla tuollaista puhelimessa, vauva olisi toiveissa muttei ihan vielä ja ehkäisy on päällä, jotenkin tuli turhaan sellainen "entä jos" fiilis :/

Tulehdushan siellä oli, ja illalla nousi vielä kuume. En sitten raskaana ollut kun pissasta katsoivat vain tulehduksen ja antoivat antibiootit mukaan luukulta ilman lääkärillä käyntiä, mutta hassu fiilis jäi :)

Todellakin menin hieman hiljaiseksi puhelun jälkeen kun niin huolettomasti heitti tuollaisen asian jota on pyöritellyt mielessään edestakaisin kuukausia :(

yks: Millaiset oireet sulla siis oli? Ihan oikeasti infektio JA plussa?

Joni Makuusäkki: Onpa siskollasi ollut omituinen lääkäri! :o Tuo on vielä tökerömpää ja epäammattimaisempaa kuin tämä tapaus.

aika törkeää mun mielestä.. luurin toisessa päässä voi olla henkilö joka ei voi saada lapsia ja tällainen loukkaavaa.

eikä ole hoitajan tehtävä diagnosoida yhtään mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja itsekin hoitaja:
aika törkeää mun mielestä.. luurin toisessa päässä voi olla henkilö joka ei voi saada lapsia ja tällainen loukkaavaa.

eikä ole hoitajan tehtävä diagnosoida yhtään mitään..

Näinpä. Eikä hän voinut mistään tietää käytänkö ehkäisyä vai en, olenko suhteessa jne.. Ja kun toiselle tuo voi olla ilouutinen ja toiselle elämän musertava shokki, niin kai se olisi kerrottavakin jotenkin varovaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
mulle on tullut eka virtsatieinfektio ja viikon päästä siitä plussasin.

Ja minä plussasin esikoisesta ja samana iltana alkoi elämäni ensimmäinen vti :)

Mikä on vti? =)

Onko virtsatietulehdus sitten oikeasti joku alkuraskauden oire? :/ Harmi kun aamulla ei ollut kuumetta, jos olisin ollut niin olisin "päässyt" lääkärille. Nyt sain antibiootit käteen ja kuume (no pieni kuume, 37,1-37,3) tuli vasta päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mikä on vti? =)

Onko virtsatietulehdus sitten oikeasti joku alkuraskauden oire? :/ Harmi kun aamulla ei ollut kuumetta, jos olisin ollut niin olisin "päässyt" lääkärille. Nyt sain antibiootit käteen ja kuume (no pieni kuume, 37,1-37,3) tuli vasta päivällä.

vti=virtsatieinfektio

Minulle lääkäritäti ei meinannut suostua määräämään kolesterolilääkitystä koska olen 32 ja "siinä iässä", tenttasi puoli tuntia onko yllätysraskausmahdollisuutta ja jos tulen raskaaksi täytyy lääkitys heti lopettaa jne. Olen lapseton ja sinkku ja huolehdin kyllä kiitos ehkäisystäni ilman lääkäritätejäkin :D

^ Kiitos, piti varmistaa kun en ihan saanut kirjaimia kohdalleen :) (mietin sanaa tulehdus).

Voi että kun nyt jäi jäytämään tuo asia. Testailu on ihan turhaa, kun menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä (noin). Saisi mielentauhan.

Paitsi olen kyllä ollut muutenkin kipeä tässä parin päivän ajan, toissayönä luulin että saan oksennustaudin kun valvoin yhden yön yökkien ja sitä ennen oli koko ajan sellainen olo että kuume nousee. Eli kyllä sitä ihan oikeasti sairas taidan olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
^ Kiitos, piti varmistaa kun en ihan saanut kirjaimia kohdalleen :) (mietin sanaa tulehdus).

Voi että kun nyt jäi jäytämään tuo asia. Testailu on ihan turhaa, kun menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä (noin). Saisi mielentauhan.

Paitsi olen kyllä ollut muutenkin kipeä tässä parin päivän ajan, toissayönä luulin että saan oksennustaudin kun valvoin yhden yön yökkien ja sitä ennen oli koko ajan sellainen olo että kuume nousee. Eli kyllä sitä ihan oikeasti sairas taidan olla.

siis tuo ^ oli vierailijan kommenttiin

Mulla myös elämäni ensimmäinen vti ja siitä puoltoista viikkoa meni plussaamiseen. En tiedä oliko kyse enemmän siitä että lasta todellakin tehtiin vai oliko eka raskautumisen oire :D

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
Hetko nyt!

Mulla itsellänikin oli vti-oireita alkuraskaudessa. Juoda lutkutin litratolkulla karpalomehua ja oireet hävisivät. :xmas:

Karpalomehua :D Kiitos vinkistä! Karpalomehu on niiiin hyvää, jos saisi nyt oikein tekosyyllä juoda ;)

Vähän levoton olo tulee kyllä noista teidän plussista. Tuota.. oletteko plussanneet sitten kuitenkin vasta alkukierrosta vaikka oireet ovat alkaneet aiemmin? Mulla kun kuukautisten ei tosiaan pitäisi vieä alkaa.

Hormonikierukka on tosin käytössä, joten ei kai sentään olisi mahdollista...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö tuo kuumeen nousu ja selkäkipu voi olla myös merkki että tulehdus on mennyt munuaisiin?

Näin juttelinkin tänään erään tutun kanssa jolle en tuosta hoitajan kommentista kehdannut mitään mainita). TODELLA omituista muuten nyt jälkikäteen ajateltuna että hoitaja mainitsi juuri nuo kaksi ja raskauden.

Selkäkipua minulla ei onneksi ole, muuten olisin jo säikähtänyt niiden munuaisten vuoksi.

Eikö tuo kuumeen nousu ja selkäkipu voi olla myös merkki että tulehdus on mennyt munuaisiin?

Kyllä voivat olla merkki siitäkin.

Mulle hoitsu sanoi tällä viikolla ettei lapsella voi olla possutautia, koska on myös nuhaa (alkoi vasta päiviä kuumeilun ja yskän/kurkkukivun jälkeen). No, tauti iski mieheen ja lopulta muhun ja possuepäilynä mennään maanataihin asti jolloin kokeet varmistuu. Ja tamiflu aloitettiin, koska raskaana olen...

Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:

Kyllä voivat olla merkki siitäkin.

Mulle hoitsu sanoi tällä viikolla ettei lapsella voi olla possutautia, koska on myös nuhaa (alkoi vasta päiviä kuumeilun ja yskän/kurkkukivun jälkeen). No, tauti iski mieheen ja lopulta muhun ja possuepäilynä mennään maanataihin asti jolloin kokeet varmistuu. Ja tamiflu aloitettiin, koska raskaana olen...

Eikö nuhakin ole possuflunssan oireita? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Amanda85:
mulla just nyt pissatulehdus (krooninen) ja pitäs tänään yrittää raskaaksituloa kun ovuloin :kieh:

Auts :/ Onnea sinne, toivottavasti ei sattuisi liikaa.. Just sanoin ukolle että pariin päivään ei sitten heru :p

Yhteistyössä