Ompeluimmeiset, ja muotitietoiset!!!! APUJA! *kuvia*

Muurarin Vaimo

Aktiivinen jäsen
03.01.2007
5 531
0
36
Noniin. Mää tein mekon. Minkävärisellä kanttaan nuo kädentiet? Koetin tuota punasta nauhaa mikä rinnan alla, mut ei käy.

Ja sitte laitanko tuohon rinnan alla kulkevaan nauhaan tuon rusetin tai jotakin muuta härspäkettä, vaiko ei mittää?
Alushameen helmaan tulee vielä tuota punasta silkkinauhaa, se näkyy helman alta. Ja helma tuosta lyhenee kun saan jonku kaverin mitta-avuksi.

Rusetilla..

Ilman..

Ihan mustaa (eli siis kankaan pohjaväriä vastaavaa) käyttäsin. Tuohon rinnan alla kulkevaan nauhaan tekisin ehkä sellaisen litteän rusetin joka on sen nauhan levynen ja kiinni siinä, kuten tollasissa joskus tapaa olla. Miettisin vielä, että onko tuo punanen väri ihan ok, vai näyttäskö valkonen tai hopeanharmaa (ei metallinen kiilto) tuossa paremmalta. Voi olla että tuo punanen onkin, mutta jotenkin mun makuun hieman nyt tökkää tuossa. Voi olla myös että kunhan sieltä helmasta näkyy se punainen niin tasottaa vaikutelmaa.

jos kanttinauhan väriä tarkoitat, niin laittaisin mustaa (jos tuo tumma väri mekossa on mustaa) ei tuu sitten niin monta väriä ja valkoinen mielestäni veisi liikaa huomiota punaiselta nauhalta. Onko mekko jo vuoritettu? Jos ei, niin vuorinhan voi ommella suoraan tai alavaran (sisävara) kanssa kädenteihin kiinni ja sitten reunaan tikkaus. muussa tapauksessa musta kanttinauha, jonka voi myös ommella vain näkymään nurjalla.

Kivan näköinen mekko muuten!

Tuossa yläosassa on vuorikangas jo, jätin kädentiet auki että jäi muokkausmahdollisuus sivusaumoista. Mietinkin jo mustaa noille kädenteille, tai tuota samaa kangasta. Mut jos kankaan kuviot sattuu vähän typerästi, niin ne erottuu ehkä liikaa..
Tuo punanen on ihan tarkotuksella valittu tuohon. Asusteisiin sitten kanssa punasta, mm. kengät ja laukussa punaisia yksityiskohtia, muutoin samaa kangasta kun mekko.

Ja kiitokset!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
niin tai oisko hieno jos tuo punainen nauha olis takaa auki niin että sinne saa solmia semmosen isomman rusetin?

No perskules kun se nauha on ommeltu jo takaa kiinni vetskan reunoihin.. enkä mää taho sellasta isoo rusettia mihinkää, liikaa erottuu sitte.

Alkuperäinen kirjoittaja tuo:
punainen ei sovi tohon ei sitten alkuunkaan!! hieno mekko jonka tuo punainen retale pilaa:(

Täytyy nyt kyllä peesata. Muotitietoinen en ole enkä myöskään hirveän ompelutaitoinen mutta silmät mulla on päässä :D Olis nätimpi joko ilman tai mustalla nauhalla. Mieluusti kokonaan nauhattomana.

Alkuperäinen kirjoittaja tuo:
punainen ei sovi tohon ei sitten alkuunkaan!! hieno mekko jonka tuo punainen retale pilaa:(

Harmi ettet tykkää. Punanen on vaan sellanen mun oma juttu. Ja tosiaan punasta tulee asuun muuallekin, ei vain tuo nauha.

Mut se on sun mielipide, ja ok. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehto:
Mä en varmaan kanttaisi vaan tekisin muotokaitaleen, siis niin että se kääntyy kokonaan nurjalle.

Mäkin tekisin näin... muotokaiteleet sit tukiompeleella kiinni saumavaroihin. Jää hiansuista ompeleet vallan pois, ei ainakaan turhaan krymppää.

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehto:
Mä en varmaan kanttaisi vaan tekisin muotokaitaleen, siis niin että se kääntyy kokonaan nurjalle.

Mäkin tekisin näin... muotokaiteleet sit tukiompeleella kiinni saumavaroihin. Jää hiansuista ompeleet vallan pois, ei ainakaan turhaan krymppää.

siis kädenteistä :D

Tuo punainen ei sovi siihen. Ainakin se johtuu, että nauhan materiaali ei sovi mekon kuosiin eikä kankaaseen. Punainen ruusuke rinnalle?

Ymmärrän ajatuksen tuoda jotain erilaista, mutta tuo näyttää huonolta. Nauha on ryppyinen ja rutussa, kiiltävä, sävy ei ole oikea.

Yhteistyössä