Ompelukoneen osto apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ompelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Lila";23882328]Osta Janome. Se on kunnon kone ja kestää kauan.[/QUOTE]

tarkoituksena on ostaa joko hobby hallista tai anttilasta ja siellä ei ole sen merkkistä.

[QUOTE="vieras";23882372]Itselläni 3 huonoa singer-kokemusta joten en suosittele-

Brotherista en tiedä.

Pfaff ja Bernina minusta ihan parhaat.[/QUOTE]

mutta eikö singerin pitäisi olla hyvä merkki? :O

[QUOTE="ompelija";23882420]mutta eikö singerin pitäisi olla hyvä merkki? :O[/QUOTE]

No ei se, että pitäisi, muuta miksikään sitä tosiasiaa, että viimeisin singerini sanoi työsopimuksen irti noin viidessä vuodessa. Oli kallis, mutta huono.

Ennemmin vaikka Husqvarna, jos minulta kysytään.

huoh! nousee niskavillat pystyyn ku kuulen tai luen jonku olevan ostamassa 100e konetta. niilä saa kyllä aikaan = ompelu innon totaallisen menetyksen

janome,bernina on hyviä konneita. janomelta löytyy edullia peruskoneita jokka kestaa ja joilla voi ommella muutaki ku pelkät verhot 1 kerran vuessa. satsaa kunnon koneeseen kerralla. ei tarvi olla jatkuvasti huollattamassa.

jos nyt noista pitää valita niin sitten toi singer, ihan vaan koska se on alessa...Pfaffia minäkin suosittelen vaikka mulla itsellä onkin singer. On kestävämpi.

Koneiden huoltaminen maksaa todella paljon. Joten kannattaa vähän valita, minkä ostaa. Singer ja Husqvarna eivät enää nykyään ole samaa laatua kuin 20-30 vuotta sitten.

Mulla oli aiemmin 20-vuotias singer ja uuden singerin (n.250€) ostin n. 5 vuotta sitten. Äiti tarvitsi koneen, joten ostin itselleni modernimman, eli tuo vanhakin toimii siis vielä kuin tehtaalta tullut enkä olisi vaihtanut uuteen, ellei olisi tullut tuota äidin tarvetta. Ompelen tosi paljon.

Lämpimät suosittelut singerille!

Minulla on kolme ja puoli vuotta vanha Huskqwarna Viking saphire, kone kaikilla mausteilla. Jälki ja käyttö mukavuus hyvät, pysyy pöydällä, Mutta on ollut huollettavana usien tänä vuonna ja nyt ehdoteltiin jo vaihtamista, ei taida tulla kuntoon. Alkaa yht äkkiä katkoa lankaa ja tekee sutturaa...

En myöskään suosittelisi noita halppis koneita kenellekään, siis jos on tarkoitus ommella jotain muutakin kuin paidasta ratkennut sauma tms. Ja jos on kiinnostunut hitusen paremmista koneista niin kannattaa tsekata myös ulkolaisten nettikauppjen tarjonta. Ostin itse juuri saumurin jonka halvin hinta tingittynä suomesta olisi ollut n. 600 euroa, tilasin kyseisen koneen Englannista alle 350 euroa kotiovelle kannettuna! Hyviä ompelukoneitakin saa varmasti puoleen hintaan siitä mitä suomessa maksaa...

Yhteistyössä