Ompelutaitoisia paikalla? Kukaan tehnyt itse rattaisiin noita istuinpehmusteita/ vyönpehmusteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja whruum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

whruum

Vieras
verhoja jne? :) myyvät noita fb-kirppiksillä. Minäkin haluan! Ei vaan oikein löydy mieluisia kankaita heiltä ja kokosetille tulee aikamoinen hinta, niin meinasin tehdä itse.

Minulla on yksi istuinpehmuste jo olemassa, josta saan varmaan aika hyvin kaavan/ vyönreiät ym piirrettyä. Mutta mitä tuonne laittaa sisälle, vanua? Ja miten nuo vyönreiät kannattaa tehdä, onnistuuko ilman saumuria? Kuinka paljon saumavaraa reunoille? kiitos :) En ihan tumpelo ole ompelemisessa, mutta omaa kaavaa en ole koskaan tehnyt.

Vaunuverhon olen tehnyt :)

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: MBM: Vaunuverho ja muuta pientä

Syöttötuliin olen tehnyt pehmusteen ja sinne laitoin sellaista "vanulevyä", jota myytiin siis metritavarana.

Vyöreikiä olen tehnyt lämpöpussiin napinläpitekniikalla. Eli tiheällä siksakilla napinläpi ja ratkojalla sitten vaan se reikä keskeltä auki :)

Saumavarat riippuu ompelijan omasta "mausta", mutta noin sentti on varmasti hyvä.

Yhteistyössä