On jännä huomata miten erilaisia mahoja raskausmahat voi olla eri ihmisillä. Millaisia omat raskausmahasi olivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienimahainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pienimahainen

Vieras
Mulla oli ekassa raskaudessa aika pieni maha, vaikka itsekin olen aika pieni. Reilusti yli puolenvälin pystyin raskauden salaamaan reilulla collegepuserolla, niin ettei edes työkaverit arvanneet mun olevan raskaana.

Nyt odotan toista ja tällä kertaa olen kyllä avoimemmin kertonut raskaudesta, mutta nyt kun on menossa rv20 suurinpiirtein, niin mahaa on, mutta vieläkin on sen verran pieni, että tän voisi ihan hyvin peittää ja kaikki ei vielä tästä mahasta edes tajua, että raskaana olen.

Kaverilla taas on laskettuaika vajaata kuukautta ennen minua ja sillä on nyt jo ihan hervoton maha, on itsekin ihan äimistynyt miten se on kasvanut, kun ei silläkään aiemmin ole tuollaista mahaa ollut, itse kun hänet vasta näin, niin olisin luullut olevan paljon pidemmällä mitä oikeasti on. Ja toisellekin kaverilla on reilusti isompi maha mitä mulla, vaikka meillä on la ihan samaan aikaan.

Nyt lähti juuri vr 22 käyntiin <3 Ja esikoinen tulossa ja mulla on IHAN JÄRKYTTÄVÄ vatsa. Näytän sille, että lähtö laitokselle tulee hetkenä minä hyvänsä. Juuri tuossa paras ytäväni eilen sanoi, että jos tätä vauhtia kasvan niin en mahdu kyllä enää syksyllä autoon :-D Ja tottahan se on!
Sanotaanko tuosta rv 15 lähtien en kyllä enää mitenkään pystynyt salaamaan raskaana oloa vaan myös vieraat ihmiset huomautteli ja kyseli raskaudesta :-O
Kiloja on vieläkin -6 raskauden alkupainosta, joten siitäkään ei voi johtua! Tosin lähtöpaino on ollut todella runsas ja minulla mahaa jo ennestään. Nyt vain tuo vaavi on työntänyt kaikki makkarat ja läskit tuohon eteen törrölleen :-D Ensimmäiset raskausarvet löysin noin viikko sitten napa-alueelta. Että silleen :-D

Mulla menossa esikoisen odotus viikolla 33 tällä hetkellä ja ihmiset eivät meinaa uskoa että vauva syntyy jo parin kuukauden päästä. Ilmeisesti on siis pieni maha, mutta pienihän minä oon itekin :) Eikä minulle ole kyllä tullut painoakaan montaa kiloa raskauden aikana lisää...

mulla oli tosi pieni maha, ja sitten just ennen laskettua aikaa se "katosi" viikoksi ja sen jälkeen tuli takas ja oli aikas iso :D Mutta ihan loppuun asti mahtu normi vaatteet. =)

Ihan olematon maha, tosin laihduin myös raskauden aikana lähes 15kg (ja sitä laihdutettavaa oli sen jälkeenkin, mutta tuo 6kk oksentaminen vähän karsi tuota läskiä..). 3viikkoa ennen laskettua aikaa sain kuulla laihtuneeni kovasti :D Oli siinä sitten pikku-kaupungin ihmisillä ihmeteltävää kun seuraavana kuukautena työnneltiinkin lastenvaunuja :) Seuraavan onkin sitten varmaan ihan järjetön mamma masu..

Yhteistyössä