On mukavaa kun vauva-aika jo takanapäin ja voi vaan keskittyä tulevaan. Muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25656515:
On ollut samoja mietteitä ja ne vain lisääntyivät sitä mukaa kun lapset kasvoivat. Nyt kumpikin on jo aikuisia ja olen pelkästään tyytyväinen, että ei ole enää alaikäisiä lapsia vastuullani :)
Sama tilanne täällä. Molemmilla lapsilla hyvät kodit ja perheet ja voi vaan nauttia olostaan oman kodin rauhassa :)

[QUOTE="vieras";25656963]Ja tälläistä saa kuulla vain juurikin 30+ ihmisiltä ja etenkin niiltä äideiltä ;)
Sillä ei ole nyt tähän asiaan tuon taivaallista väliä onko ehtinyt puurtaa työelämässä vuoden vai kymmenen. Kun tosiaan on elänyt kotona vaikkapa 5-6vuotta putkeen alkaa nähdä asiat eri näkökulmasta.[/QUOTE]

itse olen näitä 30+ äitejä, töitä hulluna ja lapset vasta sitten. ja nyt tuntuu vaikealta silti olla kotona lasten kanssa. siis kaipaan töihin vaikka tiedän että sitä samaa kiireistä arkea se sitten on ei mitenkään kamalan herkkua mutta omalle mielelle ei mitään voi.... nyt kotona 4v ja 1v lasten kanssa ja menossa syksyllä takaisin töihin. tuntuu hullulta mutta minua pyydettiin juuri uusiin haasteisiin töissä joten syksyllä se on mentävä...
toisaalta tiedän että lapseni on tässä joten mietin olisiko pitänyt kuitenkin vähän pidempi aika olla kotona...

[QUOTE="vieras";25656893]Tottakai sulla tuollaisia aatteita, koska te oikeasti tahdoitte sen tulevankin vauvan. :) Kukapa sitä kammolla ja kauhulla odottaisikaan jotain mitä itse halusi. Kunhan aikaa mennyt vielä pari-kolme vuotta eteenpäin kenties ymmärrät pointin.
Ja tuo omanajan viettäminen tuskin tähän liittyy millään lailla.
Minusta aina niin koomista lukea näitä tämän kaltaisia kommentteja ollaan piilo katkeria tavallaan.[/QUOTE]

Nyt on kyllä pakko kysyä, mitä tarkoitat? Miten ihmeessä sait kirjoituksestani sen kuvan, että olisin katkera jostain? Mistä minun edes pitäisi olla katkera, kun kaikki on mennyt juuri kuten olen suunnitellut?

[QUOTE="vieras";25656963]Ja tälläistä saa kuulla vain juurikin 30+ ihmisiltä ja etenkin niiltä äideiltä ;)
Sillä ei ole nyt tähän asiaan tuon taivaallista väliä onko ehtinyt puurtaa työelämässä vuoden vai kymmenen. Kun tosiaan on elänyt kotona vaikkapa 5-6vuotta putkeen alkaa nähdä asiat eri näkökulmasta.[/QUOTE]

No mun mielestä taas on merkitystä. Ne, jotka tekivät lapsensa ennen pidempää työputkea huokailevat, että ihanaa kun on vauva-ajat ohi. Minä (ja iso osa ystäviäni, tällaisia teidän mielestä varmaan ikäloppujä tuoreita äitejä :D) olen taas tehnyt töitä putkeen jo pidempään ja jopa vauva-aika tuntuu helpolta, kun saa kotona töistä ottaa kunnon hengähdystauon. Ei tarvi katsos sitten laitella aloituksia, että ah kun ihanaa, kun vauva-ajat on ohi... ;) Innolla odotan toista lasta tulevaksi ja toista vauvantuoksuaikaa, vaikka nautin tästä taaperoajastakin kyllä täysin rinnoin. :)

No mun mielestä taas on merkitystä. Ne, jotka tekivät lapsensa ennen pidempää työputkea huokailevat, että ihanaa kun on vauva-ajat ohi. Minä (ja iso osa ystäviäni, tällaisia teidän mielestä varmaan ikäloppujä tuoreita äitejä :D) olen taas tehnyt töitä putkeen jo pidempään ja jopa vauva-aika tuntuu helpolta, kun saa kotona töistä ottaa kunnon hengähdystauon. Ei tarvi katsos sitten laitella aloituksia, että ah kun ihanaa, kun vauva-ajat on ohi... ;) Innolla odotan toista lasta tulevaksi ja toista vauvantuoksuaikaa, vaikka nautin tästä taaperoajastakin kyllä täysin rinnoin. :)

plaa plaa plaa, seli seli seli... uskottele mitä haluat. Sulla ei kuitenkaan hajuakaan vielä mitä on olla usemapi vuosi kotona.

Mun mielestä on ihanaa, kun kaksi ekaa lasta on jo ns. isoja (eli 8 v ja 6 v), ja uusi vauva on tulossa :)

Yövalvomisiin en ajattele alkaa tälläkään kertaa (joo joo, tiedän ettei se ole mikään päätöskysymys :) ), ja elämä tuskin tälläkään kertaa menee pelkäksi vaipanvaihdoksi vaikka se alussa sitä varmaan hyvin pitkälti onkin. En ajatellut hukata itseäni ja persoonallisuuttani äitiyden viitan alle.

Lapsiluku oli täynnä useamman vuoden ajan. Sitten muutettiin mielemme :)

[QUOTE="...";25656614]juu samoja ajatuksia. meillä lapset jo 4v ja 7v. Ihanan helppoja :) ja minä aloittelen juuri työelämää kun sain opiskelut juuri loppuun.[/QUOTE]

Tismalleen sama tilanne mulla (paitsi lapset kohta 4v ja kohta 8v)!
Life is good =)

[QUOTE="vieras";25659401]plaa plaa plaa, seli seli seli... uskottele mitä haluat. Sulla ei kuitenkaan hajuakaan vielä mitä on olla usemapi vuosi kotona.[/QUOTE]

En oikeasti nyt ymmärrä yhtään, mitä tarkoitat. Valaises vähän!

Alkuperäinen kirjoittaja kaiken keskeltä;25656769:
. En ole koskaan kokenut sen kummempaa vauvakuumetta, vaan halusin lapsia, en vauvoja. Eli mulle tää vauva-aika on molempien lasten kohdalla ollut se pakollinen paha joka pitää lusia että sen lapsen saa.

Mulla sama juttu. Musta on kiva nyt kun lapsi on vajaa kolme ja voidaan ulkona rakennella lumilinnoja ja syödä KUMMATKIN kunnolla yhtä aikaa jne. Nyt oon taas raskaana ja lähinnä odotan että tää täällä mahassa oleva ois jo parivuotias :D
Mutta ei se vauva-aika mitään hampaat irvessä-meninkiä oo mutta silti odotan kovasti että lapsi/lapset kasvaa isoiksi.

On myös jotenkin helpottavaa tietää että jos tää raskaus saadaan kunnialla päätökseen niin "pakolliset" lapset ois sit siinä. kauheen kuulonen lause..pakolliset lapset..:D