On muuten rasittavaa yhden kaverin & lastemme kanssa joskus kun kaveri jää lässyttämään ja maanittelemaan kakaralleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

**

Vieras
kun olemme esim. lähdössä ulos ja sen lapsi ei halua niin kaveri ei kertakaikkiaan osaa olla jämäkkä vaan se vähän "hätääntyneenä" alkaa sössöttään ja maanittelemaan ja suostuttelemaan.. siinä vaiheessa minä & lapseni ollaan jo hiki päässä eteisessä ja mennään ulos oottelemaan. Ne tulee sit joskus..

Oma lapseni yrittää kans tota temppuilua mut kai mun asenne on vaan sellainen et tästä ei neuvotella vaan nyt mennään.. erään kerran olen hiki päässä pukenut kiemurtelevaa kakaraa mutta kyllä se siitä.

Se on sairaan ärsyttävää :D

Mäkin oon tuota "nonni, kuteet niskaan ja ulos"- tyyppiä. Enkä suoraan sanottuna jaksa näitä "kullannuppu, näytäpä nukelle miten hienosti osaat pukea...tähtiseni tule tänne niin puetaan sinulle tähtipölytakki päälle ja sädehansikkaat käteen"- tyyppejä. Oksu :x

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mäkin oon tuota "nonni, kuteet niskaan ja ulos"- tyyppiä. Enkä suoraan sanottuna jaksa näitä "kullannuppu, näytäpä nukelle miten hienosti osaat pukea...tähtiseni tule tänne niin puetaan sinulle tähtipölytakki päälle ja sädehansikkaat käteen"- tyyppejä. Oksu :x

:laugh: Mä taidan kyllä olla enemmän tota jälkimmäistä tyyppiä :ashamed:
Tosin tyttö on vasta reilun vuoden, joten ei oo tarvinnu vielä kovin tiukkana olla. Sitä varmaan täytyy opetella vielä...

Mun tuttu on rasittava, kun se kanssa vänkää ja vänkää ipanansa kanssa, ja aina se tenava jää voitolle. Jos sille sanoo, että sen pitää jäädä isän kanssa kotiin, meillä on aikuisten juttuja, vänkääminen alkaa. Äiti kieltää muutaman kerran, alkaa sitten katsoa mua lupaa anoakseen, ja ottaa joka kerran sen muksun mukaan. Sitten käydään sota vaatteista, kengistä jne. Ja sitten kaveri vuodattaa mulle puhelimessa, kun ei sille lapselle mene mikään perille, ei usko kieltoja jne.

Just :D tuo on ärsyttävää.

"Tulehan nyt niin saat sitten kotona tarran liimata ja katsos nyt kun äitille tulee paha mieli kun et tule tännepukemaan"

aaaaaaaaaaaargh

"Tulehan nyt niin saat sitten kotona tarran liimata ja katsos nyt kun äitille tulee paha mieli kun et tule tännepukemaan"

aaaaaaaaaaaargh

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

aaaaaaaaaaaargh

Oliskin edes tarra, mutta tähtipölytakki ja sädehansikkaat pikku tähtöselle, jotta tämä voisi mennä leikkipuistoon tuikkimaan |O :D :ashamed:

Ja me ollaan ehditty olla siellä puistossa 45 minsaa ennen kun tähti ja äitinsä saapuvat :xmas:

Itselle meinaa tulla ihan ahdistuskohtaus, kun tuntee itsensä niin turhautuneeksi kun ei viitsisi kovin ruveta neuvomaankaan.
Joskus olen kyllä itsekin ollut epävarma. :ashamed:

:saint: Mullahan ei ole lapsia vielä mutta kaverini on myös sitä sorttia jotta maaritellaan jne ulos lähtöä, tekis mieli itte sanoo jotta nyt töppöstä toisen eteen ja menoksi..
Tää kyseinen mukula on mullakin hoidossa ollu monen monta kertaa eikä mun ole kertaakaan tarvinnut hänen kanssa maaritella :D kaipa se vieras koreus on lapsellakin.. :D

Mä olen nyt ryhmiksessä työharjoottelussa ja siinä näkee kyllä, että osa lapsista pukee paljoa kehottamatta ja toiset taas tarvii sitä ohjaamista ja komentamista. Joillekin pitää sanoa monta kertaa, että nyt pitää pukia vaatteet päälle. Ei siinä mitkään lässyttelyt auta vaan pitää aikuusella olla napakka ote siihen hommaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä olen nyt ryhmiksessä työharjoottelussa ja siinä näkee kyllä, että osa lapsista pukee paljoa kehottamatta ja toiset taas tarvii sitä ohjaamista ja komentamista. Joillekin pitää sanoa monta kertaa, että nyt pitää pukia vaatteet päälle. Ei siinä mitkään lässyttelyt auta vaan pitää aikuusella olla napakka ote siihen hommaan.

Eikä sekään kaikkiin toimi...

Mun kaverini ja lapsensa 2v tulevat joskus 2h sovittua myöhemmin kun "Ei Anni suostunut pukemaan, se halus katsoa Muumit loppuun.." Siis myöhästelevät ihan kaikkialta ja jopa tuntikausia/ eivät pääse ollenkaan tulemaan kun Anni ei suostu pukemaan ja lähtemään.

Mutta sitä saa mitä tilaa, nyt on kaveri vielä raskaana ja mietin jo (hiljaa itsekseni toki) että mitähän siitäkin mahtaa tulla..

Yhteistyössä