On nuo vakuutusyhtiöt sitten veikeitä !!! PRKL

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jeps1

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
4 007
0
36
Mies on telonut kätensä töissä ja käsi ei ole vieläkään toimintakelpoinen...liikeradat ei pelaa ja nostoliike aiheuttaa kipua.
No nytpä vakuutusyhtiö on päättänyt, että heidän taulukon mukaan (juu-u, Fenniassa on taulukko josta katsotaan kauanko kestää minkäkin vaivan parantumisessa), että käsi on parantunut.
Ovat kuulemma saaneet sellaisen lausunnon lääkäriltä, että käsi on parantunut....hassua vaan, kun lääkärit toinen toisensa jälkeen ovat määränneet sairaslomaa ja todenneet ettei käsi ole kunnossa.
Nyt sitten odotellaan tätä lausuntoa jota me emme ole ikinä nähneetkään.
On kuulemma vielä semmoinen vaiva joka on tullut jostain muusta kuin tästä ko tilanteesta...niinpä niin.

Mies sanoi vakuutusyhtiön käsittelijälle, että valitusta tullaan tuosta päätöksestä tekemään ja tarvitaan tämä päätös jolla on voitu todeta käden olevan kunnossa. Meni käsittelijä perin hiljaiseksi ja sanoi, että meillä on sellaiset taulukot josta katsotaan kuinka kauan kestää minkäkin vaivan parantuminen. WTF ???
Eli suomeksi heillä on siellä joku taulukko josta suhteutetaan paljonko maksetaan euroissa päivärahoja...pienemmällä kk-korvauksella saat hieman pidempään ja isommalla sitten se lysti loppuukin sitten lyhyeen.

Älkää ainakaan suostuko mihinkään kertakorvaukseen. Mikäli käsi ei parane kuntoon, ja valitus poikii korvauspäätöksen, korvauksia voi saada kauankin. Kertasummalla taas vakuutusyhtiö yrittää päästä irti lieasta.

Ymmärrän ketutuksenne, mutta älkää purkako sitä niihin virkailijoihin. Ne tekevät vaan työtään ja noudattavat "taulukkoa", joka heille on annettu.

Toi taulukko kieltämättä kuulostaa ihmeelliseltä. Toivottavasti tilanteenne selviää!

Joo, ei tosiaan mitään kertakorvauksia...tämä vääntö lähti vakuutusyhtiön kanssa siitä, että lääkäri halusi vakuutusyhtiöltä maksusitoumuksen magneettikuvaukseen jotta saadaan selvyys mikä siellä käden sisällä mättää ja sitten tehtyä tarpeelliset operaatiot jotta saadaan käsi kuntoon.

Ymmärrän ketutuksenne, mutta älkää purkako sitä niihin virkailijoihin. Ne tekevät vaan työtään ja noudattavat "taulukkoa", joka heille on annettu.

Toi taulukko kieltämättä kuulostaa ihmeelliseltä. Toivottavasti tilanteenne selviää!

Niin tää on vähän hankalaa...kun päätöksen tekijä on sitten kait aina virkailija...ja hänenhän pitää pystyä perustelemaan päätöksensä todellisuuteen perustuen.
Eikä sellaista perustelua ole vielä tullut.

Kyllä mä uskon, että tämä tilanne selviää tavalla tai toisella.

Tuohan on niin tutun kuuloista mutta älkää antako periksi. Itse taistellut
4v juuri saman yhtiön kanssa polvivammasta ja todellakkin väittävät että
vaiva tullut jostain muusta. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tuohan on niin tutun kuuloista mutta älkää antako periksi. Itse taistellut
4v juuri saman yhtiön kanssa polvivammasta ja todellakkin väittävät että
vaiva tullut jostain muusta. Tsemppiä!

Millä vakuutusyhtiö on perustellut tuon väittämänsä ?

Saatte olla onnellisia että on sujunut hommat tähänasti. Mulla ne
alkoi tökkii heti alusta ja jokaisen paperin perään piti soitella erikseen
että oliko saapunut perille...

Saatte olla onnellisia että on sujunut hommat tähänasti. Mulla ne
alkoi tökkii heti alusta ja jokaisen paperin perään piti soitella erikseen
että oliko saapunut perille...

Joo, nyt vaan kummastuttaa kovin tämä touhu. Mies epäili että hänelle maksettavat päivärahat ovat vakuutusyhtiön taulukossa ns liian korkeat eli eivät vaan halua maksaa.
Eivät tajua vakuutusyhtiössä, että mieheni intressi on saada käsi kuntoon ja nyt vain tarvittavat tutkimukset ja mahdolliset operaatiot hoidettua. Eikä noiden päivärahojen kalastelu.

Päivärahat menee kyllä tulojen mukaan indeksillä korotettuna mutta
osaavat olla todella ovelia. Pyytävät viellä tutkimuksia ja rajaavat mitä
niissä pitää tutkia..ainakin minulla. Vaivan pitää olla 20% alkuperäistä
pahempi ennenkuin korvaavat mitään eivätkä kylläkään maksa mitään
kuvauksia jne.. ne pitää hoitaa omasta pussista.

Päivärahat menee kyllä tulojen mukaan indeksillä korotettuna mutta
osaavat olla todella ovelia. Pyytävät viellä tutkimuksia ja rajaavat mitä
niissä pitää tutkia..ainakin minulla. Vaivan pitää olla 20% alkuperäistä
pahempi ennenkuin korvaavat mitään eivätkä kylläkään maksa mitään
kuvauksia jne.. ne pitää hoitaa omasta pussista.

No tilanteen parantumista odotellessa... ei vaan riitä ymmärrystä tollaiseen toimintaan. Tulee semmoinen tunne, että vakuutusyhtiö haluaa asiakkaalta kyllä maksun mutta sitten tilanteen kääntyessä niin että niitä korvauksia pitäisi maksaa niin kyllä sitten ruvetaan jarruttamaan.

Yhteistyössä