On rankkaa olla pieni mies :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Lahja:
Minä aloin tästä kommentista vaan ihan miettiä, että miksi olisi tärkeetä, ettei pieni poika tai iso mies ajattele vaaleanpunaista tyttöjen värinä? Ainakin oma mieheni ei mitään pinkkiä päällensä laita ja asia on minusta ok. Enhän minänkään voi sietää vihreää päälläni ja se on ihan ok.

Mä haluuuuuun että mun poika käyttää myös vaaleanpunaista. Ruskeatukkaiselle ja näin kesällä hyvin ruskettuneelle poitsulle sopii pinkki mainiosti :)

Mutta tuo kasvaa koko ajan, oma tahto vahvistuu, enkä aio pakottaa pukeutumaan sellaiseen mistä ei tykkää :|

Juu juu, sä voit haluta poikasi päälle vaaleanpunaista ja söpöähän se onkin ei siinä mitään väärää. Mutta aloin vaan tässä miettiä, että miksi poikalapselle nyt pitäisi jotenkin erikseen sanoa, että pinkkiä voi käyttää myös poikakin/mieskin, viitaten tuohon erääseen kommenttiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Kyllä se sen sit isona hoksaa taas, että vaaleanpunainen sopii :).

Toivottavasti :)

Mies oli vielä keväällä 2005 sitä mieltä, että pinkki on homoa. Oltiin itäisessä Turkissa ja siellä oli eräässä vaatekaupassa tosi makeet farkut, joissa oli takataskussa 2 cm mittainen vaaleanpunainen ommel koristeena. Ne oli kuin tehty mun miehelle, mutta ostamatta jäivät koska niissä oli PINKKIÄ |O

Nykyään mr. B on ilmeisesti sinut maskuliinisuutensa kanssa, koska pinkkikin jo kelpaa. Ja liila :p

Mistähän muuten syntyy se käsitys, että pojat tykkää erityisesti Spidermanista tai Batmanista tai muista supersankari-örkkimörkeistä?

Meinaan kun ei meidän herra 3 v,5 vee ole ainakaan sellaisista ollenkaan kiinnostunut, henkka-maukalatakin valikoi ihan muunlaisen paidan itselleen, vaikka noita "poikamaisia" paitoja oli tarjolla vaikka minkälaisia.

Peikkopojasta tuli talonrakentaja ja siskonsa on robottitilan emäntä, joka ajaa myös raveissa kopukoita. Toivoin heistä ihan muuta, mutta kunhan ovat onnellisia...se riittää minullekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mistähän muuten syntyy se käsitys, että pojat tykkää erityisesti Spidermanista tai Batmanista tai muista supersankari-örkkimörkeistä?

Meinaan kun ei meidän herra 3 v,5 vee ole ainakaan sellaisista ollenkaan kiinnostunut, henkka-maukalatakin valikoi ihan muunlaisen paidan itselleen, vaikka noita "poikamaisia" paitoja oli tarjolla vaikka minkälaisia.

Meidän 3½ v taas on entistä enemmän kiinnostunut Spidermanista, Batmanista, Turtleseista yms. Leikkii paljon 5 v ja 6 v veljesten kanssa, ja ihailee näitä suunnattomasti. Dinosaurus- ja Pokemon-kiinnostus taas on perua 8 v pihakaverilta, joka on tottakai pikkumiehen idoli koska on jo niiiiin iso ja tietää kaikenlaista :). Tyttö 5½ v eli myös muutama vuosi sitten Spiderman-Pokemon-Turtlesvaihetta, nykyään Hello Kitty on kaikki kaikessa (ja Hello Kitty on itse asiassa myös yksi pikkumiehen lemppareista :snotty: ).

Kitarat, salamat, autot, rokkimeininki kiinnostaa myös, samoin ötökät ja eläimet (luojan kiitos äidin lempparit eli Lindex-retrot kelpaavat edelleen, niissä kun on ötökkää, kaloja, maatilaa... :) ).

Tyttönen leikki lapsena ainoastaan pikkuhevosilla. Hän teki karsinoita niille jätskitikuista. Lapsi kun nostettiin 2-vuotiaana ponin selkään niin ammatinvalinta oli siinä. Nykyään omistaa 6 kopukkaa ja niistä jopa 2 on voittanut raveissa.

Meillä 3v on kanssa aloittanut nyt ton poikien värit ja tyttöjen värit -jutun. Ostin hienon oranssin Cars-paidan ja vastaus oli "en pidä, se on tyttöjen paita". Lahjoitettiin se paita sitten 2-vuotiaalle punaista rakastavalle serkkupojalle...

Mutta silti tuo poika rakastaa omaa oranssia lippistään :D se taas sitten kuulemma ei oo tyttöjen värinen, vaikka samanvärinen paita olikin :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ne lapset jossain vaiheessa itsekin tajuavat mikä on "poikien" väri ja mikä "tyttöjen" vaikka niille ei sitä itse opettaskaan.

ja jossakin vaiheessa tulee "mä en leiki ton kans, ku mä en tykkää yhtään pojista. haluan leikkiä vain prinsessaleikkejä tyttöjen kans..." mistähän ne tuonkin oppii? ei ainkaan minulta.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Meillä 3v on kanssa aloittanut nyt ton poikien värit ja tyttöjen värit -jutun. Ostin hienon oranssin Cars-paidan ja vastaus oli "en pidä, se on tyttöjen paita". Lahjoitettiin se paita sitten 2-vuotiaalle punaista rakastavalle serkkupojalle...

Mutta silti tuo poika rakastaa omaa oranssia lippistään :D se taas sitten kuulemma ei oo tyttöjen värinen, vaikka samanvärinen paita olikin :D

Pikkumiesten logiikka on joskus sangen mielenkiintoinen :D

Meidän sälli tykkää oranssista väristä vaatteissaan, mutta esim. junan vessassa totesi että "tää on kyllä hei tyttöjen vessa..." koska seinät olivat oranssit :)

Vessajuttukin on nykyään sellainen, että hän ei tyttöjen vessaan tule. Pitäisi päästä ihan itse asioimaan miesten vessassa esim. kauppakeskuksessa, ja siihenhän en suostu. Ollaan käyty pari mielenkiintoista keskustelua asian tiimoilta. Äiti ei saa kotonakaan olla samaan aikaan vessassa, kun hän on asioillaan. Ja kävelylenkillä pissahädän iskiessä katsoo tarkkaan ettei lähellä ole tyttöjä jotka voisivat nähdä hänen pippelinsä, ennen kun käy puskapissalla :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Pikkumiesten logiikka on joskus sangen mielenkiintoinen :D

Meidän sälli tykkää oranssista väristä vaatteissaan, mutta esim. junan vessassa totesi että "tää on kyllä hei tyttöjen vessa..." koska seinät olivat oranssit :)

Vessajuttukin on nykyään sellainen, että hän ei tyttöjen vessaan tule. Pitäisi päästä ihan itse asioimaan miesten vessassa esim. kauppakeskuksessa, ja siihenhän en suostu. Ollaan käyty pari mielenkiintoista keskustelua asian tiimoilta. Äiti ei saa kotonakaan olla samaan aikaan vessassa, kun hän on asioillaan. Ja kävelylenkillä pissahädän iskiessä katsoo tarkkaan ettei lähellä ole tyttöjä jotka voisivat nähdä hänen pippelinsä, ennen kun käy puskapissalla :xmas:

Noh... karkas koko viesti.

Meillä kotona vessahommat sujuu hyvin kun pojalla on oma vessa :laugh: :laugh: meidän kolmiossa kun on kaks vessaa vastapäätä toisiaan :D (toinen saunan yhteydessä).

Meillä kiinnostuksen kohteena autot, autot ja autot... mutta kummasti kaikki spidermanit ja vastaavat kiinnostaa, vaikka kotona sellaisista ei oo mitään puhuttukaan. Ja sitten poitsu valkkas itelleen ekaa kertaa henkkamaukalta paidan vähän aikaa sitten... valinta oli "matopaita" :D Paidassa on iiiiiiiso käärme.. oikein todellinen mato :D

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Tyttönen leikki lapsena ainoastaan pikkuhevosilla. Hän teki karsinoita niille jätskitikuista. Lapsi kun nostettiin 2-vuotiaana ponin selkään niin ammatinvalinta oli siinä. Nykyään omistaa 6 kopukkaa ja niistä jopa 2 on voittanut raveissa.

Meidän tyttö oli eka kerran hepan selässä 8kk iässä :heart: Äiti ainakin kovasti koettaa hienovaraisesti ohjata tytöstä heppatyttöä.... Jos joskus sais yhdessä tytön kanssa lähteä maastoratsastukselle niin mä oon silloin niiiiiin onnellinen.... :heart: Aika näyttää kuinka käy....

Åbon poika ja sen kaveri ovat just semmosia, että mielellään kuulis enemmänkin heidän aivoituksia =)